Assetto Corsa Rally on paljastettu
Kunos ja Supernova Game Studios ovat asialla.
Kaikki me, jotka olemme säännöllisesti pelanneet italialaisen Kunos Simulazioni -kehittäjän 12 vuotta vanhaa kilpa-autosimulaattoria, tiedämme, että peli elää ikuisesti osittain avoimen lähdekoodin ja mahdollisuuden muuttaa peliä itse, lisätä ja päivittää asioita, kuten grafiikkaa, ääntä, säätä, autoja ja jopa ratoja.
Tämä on johtanut siihen, että Assetto Corsa on laajennettu ralliautoilla ja ralliradoilla erilaisten intohimoisten harrastajamoddereiden kautta, mikä on luonnollisesti johtanut siihen, että Kunos on kysytty tuhansia ja taas tuhansia kertoja: Milloin Assetto Corsa Rally on tulossa?
Nyt on ilmeisesti vastaus tähän kysymykseen, tai ainakin pian. Marraskuun 13. päivänä Kunos, julkaisija 505 Games ja kehittäjä Supernova julkaisevat Assetto Corsa Rally "Early Accessin" kautta ja saavuttavat sitten version 1.0 ensi vuonna. Peliä esiteltiin eilen auto- ja pelilehdistölle sim-racing-painotteisesti, ja on huomattavissa, että painotus on realismissa, realismissa ja vielä enemmän realismissa.
Supernova puhuttiin siitä, kuinka Kunosin fysiikkamoottori yhdistettynä Unreal Engine 5:n kanssa mahdollisti heidän mielestään realistisimman rallikokemuksen koskaan, ja kuvien ja videoiden perusteella näyttää todellakin siltä, että he puhuvat totta.
Early Access -pelissä, joka julkaistaan 13. marraskuuta, on neljä rallietappia, jotka ovat yhteensä 33 kilometriä pitkiä, ja ne kaikki perustuvat oikeisiin Walesin ralliteihin, jotka kaikki on laserkeilattu, jotta saavutetaan se realistisuuden taso, jonka Kunos lupaa. Mukana on sekä soraa että asfalttia, kymmenen autoa (Group B, WRC ja Rally2), tuki kolmelle näytölle, dynaaminen sää ja maasto, joka tuhoutuu ja muuttuu ajamisen aikana. Valmiissa pelissä (jonka on määrä valmistua ensi vuonna) on 120 kilometriä laserskannattuja ralliteitä, jotka on jaettu kymmeneen rallivaiheeseen viidessä maassa. Mukana on myös 30 autoa.
"Ralliversio Assetto Corsasta, milloin?! Se on ollut yksi yleisimmistä kysymyksistä, joita olen saanut näiden vuosien aikana, ja voin vihdoin antaa vastauksen" kertoo Kunosin Marco Massarutto. "Kunnollinen rallisimulaatio edellyttää erityistä lähestymistapaa, jossa voidaan hyödyntää tämän moottoriurheilulajin ainutlaatuisia piirteitä. Kilpa-ajaminen ensisijaisesti ajanottomittaria vastaan, eikä kymmeniä reaaliaikaisesti käsiteltäviä tekoälyvastustajia vastaan, vapauttaa huomattavan paljon suorittimen resursseja, ja tämä antaa kehittäjille mahdollisuuden pidentää fysiikan, mekaanisen käyttäytymisen ja rengasmallien rajoja eri pinnoilla, joita Assetto Corsa Rally esittelee ja simuloi. Tuloksena on Assetto Corsan fysiikkamoottorilla toimiva, omaperäinen ja aito rallisimulaatio, joka pystyy hyödyntämään potentiaalinsa täysin ilman kompromisseja. Yhdistämällä tämä edistyksellinen moottori joihinkin parhaista todellisista rallilähdöistä, jotka on jäljennetty laser-skannaustekniikan avulla, ikonisimpiin ralliautoihin ja Supernovan kehittäjätiimin intohimoon ja osaamiseen voidaan tarjota äärimmäinen kokemus, jota fanit ovat odottaneet vuosikymmeniä."
Katso alta joukko kuvia pelistä.


























