Mad Maxin isä ohjaaja George Miller ei pitänyt lainkaan Avalanche Studiosin pelistä Mad Max, joka julkaistiin vuonna 2015 silloin, kun elokuva Mad Max: Fury Road sai maailman innostumaan Mad Maxista.
George Miller palasi asiaan nyt uuden Furiosa: A Mad Max Saga -elokuvan innoittamana. Miller olisi halunnut täyden luovan vastuun pelistä, mitä hänelle ei annettu. Siksi peli Mad Max ei menestynyt. Ymmärrettävistä syistä Avalanche Studiosin perustaja Christofer Sundberg suuttui tällaisesta.
Sundbergin mukaan Warner Bros. Interactive Entertainment halusi välttämättä julkaista Mad Max -pelin samana päivänä kuin Metal Gear Solid, jolloin Mad Max jäi auttamatta jalkoihin.
Gamereactorin arvion varsin hyvästä Mad Max -pelistä pääsee lukemaan täällä.
"This is complete nonsense and just shows complete arrogance. They did everything they could to make this a complete linear game after having signed up with a developer of open-world games.
As we were forced to release Mad Max on the same day as Metal Gear Solid, they blamed us for the bad sales and cancelled a bunch of awesome DLC that was just sitting there waiting to be released.
The Mad Max game team deserves so much more credit than they have been given. Everyone involved in that project bears the scars of a hell of a project. To hear that the ones who were supposed to support us, just shit all over the work of an awesome team pisses me off."
Kiitokset, Games Radar