Notkelmaan piilotettu ohjuspatteri jyskyttää tulta ja tappuraa kohti taivaanrantaa. Taivasta halkovat muhkeiden savuvanojen lisäksi hävittäjät ja helikopterit. Silloin tällöin korvan juuresta viuhahtaa luoti, pahimmassa tapauksessa panssarivaunun kranaatti. Räjähdykset heittävät rapaa silmille ja pistävä aurinko häikäisee kiikaritähtäimen läpi katselevaa tiedustelijaa. Ilmassa on spektaakkelimaista sodan tunnelmaa. Orkesteri soittaa koko leveydeltään Battlefield 3:n uusimmassa lisäosassa.
Armored Kill on Dicen vastaus pelaajien huutoon. Peliä on kritisoitu siitä, että se on taivuttanut mittavista kentistään tunnettua sarjaa kohti kontrolloidumpaa Call of Duty -tyylistä räiskintäkokemusta. Armored Killissä palataan sisätiloista taivasalle, ja mukana tulevat neljä kenttää ovat kaikki laajoja. Mittakaavaltaan ne edustavat pelin suurimpia kenttiä, mikä sopii erityisesti klassiseen Conquest-pelimuotoon, jossa tarkoituksena on vallata ja pitää hallussaan useita pisteitä kentällä. Moneen suuntaan levittäytyvän kentän ansiosta taisteluihin ei pääse syntymään tukoksia, vaan tasaväkisten joukkueiden välillä pisteiden hallinta velloo mukavasti puolelta toiselle, pitäen pelin liikkeessä.
Viidentenä pääelementtinä lisäosassa on uusi Tank Superiority -pelimuoto, joka muistuttaa etäisesti King of the Hilliä. Useiden lippujen sijasta joukkueet taistelevat yhden keskeisen pisteen hallinnasta pääosin panssariajoneuvoin. Tankkeja tarjotaan molemmille puolille reiluhkosti, mutta muut ajoneuvot on poistettu käytöstä. Panssaripainotteisuuden takia insinööri on oikeastaan ainoa hahmoluokka, jota pelimuodossa aidosti tarvitsee. Se voi kantaa panssarinyrkkiä sekä korjausvälineitä tai miinoja. Muut hahmoluokat eivät ole yhtä hyödyllisiä. Tästä huolimatta Tank Superiority tuo yllättävän varteenotettavan vaihtoehdon Conquestille suurien kenttien pelaamiseen. Keskitetty lippu luo taisteluun selkeämmän tunteen rintamasodasta, jossa yhteistyötä tekevät parin kolmen panssarin ryhmät ovat oikeastaan ainoa keino yrittää vihollislinjan murtoa. Pelimuoto ei silti ole ylettömän taktinen, vaan fokus on enemmän räjähtävässä vyörytyksessä, jossa Battlefield on kotonaan.
Tank Superiorityn mukavuus liittyy osaltaan myös ilmavoimien puutteeseen. Se luo puitteet, joissa panssarimiehet voivat keskittyä nahistelemaan keskenään sen sijaan, että joku puuttuisi asiaan jakamalla äkkikuolemaa taivaalta. Tällainen henkireikä on Armored Killissä tarpeen, koska lisäosa esittelee Rushiin ja Conquestiin AC-130 Gunshipin, joka kiertää kenttää automaattisesti joukkueen vallatessa tietyn tukikohdan. Vaikka ilmalaiva on suhteellisen helppo pudottaa muutamalla ilmantorjuntaraketilla tai asiansa osaavien hävittäjälentäjien avustuksella, rikkoo se silti hieman pelitasapainoa. Raskas räpätys yläilmoista ei vain ole kovin reilua maajoukkojen kannalta. Hävittäjien ja helikopterien lähes mattopommituksenomainen rakettituli on jo itsessään riittävä ilmauhka, mutta ainakaan nämä eivät voi pitää tähtäimissään koko kenttää kerrallaan.
Uudet kentät ovat Armored Shield, Alborz Mountains, Bandar Desert ja Death Valley. Vaikka kaikki ovat omalla tavallaan ainutlaatuisia, näistä erikoisin uutuus on jyrkkään vuoristoon sijoittuva Alborz Mountains. Suuret korkeuserot luovat mielenkiintoista vaihtelua paitsi kentällä syntyviin tilanteisiin myös ilmastoon: ylhäällä vallitsee hyytävä viima, kun taas alempana solassa luonto vihertää lumipeitteen alta. Erikoisuudella on toisaalta myös kääntöpuolensa, sillä kenttä tuntui olevan nelikon herkin toisen tiimin ylivallalle.
Öinen Death Valley tarjoaa hieman maltillisempia korkeuseroja muita kenttiä aavistuksen pitkänomaisemmassa pohjassa, kun taas Armored Shield ja Bangar Desert muistuttavat lähinnä Caspian Borderin niittymaisemia ja Operation Firestormin aavikkoa XL-koossa. Visuaalisesti Armored Kill ei tuo mitään mullistavaa. Sieltä täältä on helppo huomata, miten Dice on kierrättänyt uusissa kentissä tuttuja tekstuureja ja rakennuksia. Battlefield 3 on kuitenkin edelleen erittäin näyttävän näköinen, ja yleisesti ottaen alkuperäistä peliä laajempi mittakaava antaa tunnelmaan oman säväyksensä.
Armored Kill on tervetullut lisä kokonaisuuteen. Se ei varsinaisesti mullista peliä, mutta motivoi jatkamaan sen pelaamista. Kynnyskysymykseksi voi tosin muodostua hinta: ellei ole sijoittanut Premium-jäsenyyteen, 15 euroa voi tuntua melko kovalta hinnalta neljästä moninpelikentästä ja yhdestä pelimuodosta. Gunshipin tasapainokysymyksiä lukuun ottamatta Armored Killin sisältö lukeutuu kuitenkin pelin parhaimmistoon, joten sijoitus tuskin jää vaille vastinetta.
Katso lisäosan traileri