EA:n Battlefield: Hardline -julkistus on herättänyt epäilyksiä pelaajien riveissä. Yhtäältä pelistä odotetaan Battlefield 4:n kaltaista raakiletta, ja toisaalta epäillään, että Battlefield jää vain ajelehtimaan uuden julkaisun varjoon.
DICE siivoilee vielä edellisen julkaisunsa jättämää sotkua, mutta studion Karl Magnus Troedsson haluaa vakuuttaa kaikille faneille, että he jatkavat Battlefield 4:n tukemista vielä Hardlinen julkaisun jälkeenkin, ja tietysti myös sitä ennen.
Troedsson kertoo työstäneensä poliisit ja rosvot -konseptia Visceralin Steve Papoutsisin kanssa jo useiden vuosien ajan. Visceral on silti ensisijaisessa kehitysvastuussa Hardlinesta, samalla kun DICE jatkaa Battlefield 4:n parissa.
Troedsson muistuttaa heidän peliensä olevan palveluita, joiden hoitoon keskitytään myös julkaisun jälkeen, jotta ne jotka haluavat mm. uutta sisältöä myös saavat sitä. Samaan aikaan myös pelikokemusta hiotaan eteenpäin ja siihen lisätään uusia ominaisuuksia.