Suomi
Gamereactor
uutiset
Judas

Bioshockin ohjaaja käytti Marvelia varoittavana esimerkkinä

Pelaava kansa kaikkoaa, jos innovaatiot loppuvat, sanoi Ken Levine.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Peliala on kasvanut voimakkaasti, mutta ongelmiakin on nähty. Bioshockin luojana muistettava Ken Levine on sitä mieltä, että peliala on lopettanut uuden luomisen vaiheen, ja seurauksena on joukko huomattavan kalliita niin sanottuja AAA-pelejä. Ja koska pelit ovat kalliita, ei kukaan uskalla tehdä mitään uutta, vaan kaikki otetaan mahdollisimman varman päälle.

Levine käyttääkin esimerkkinä Marvelin elokuvia, jotka käyttävät mielellään samaa kaavaa uudelleen ja uudelleen riskejä välttääkseen. Valitettavasti tämä johtaa siihen, että katsova kansa kyllästyy juurikin siihen, ettei riskejä koskaan oteta.

Jäämme odottamaan, miten peliala lopulta kehittyy.

"I think one of the problems we have in this industry right now is that games have gotten bigger and bigger and the graphical capacity has gone up and up. --- Everything's getting more expensive, especially in the big AAA space because they're spending the most money. And when you're spending all this money, naturally you have people concerned about [commercial viability]."

"The problem with AAA is if you don't innovate [...] especially in games, you start losing people because they've seen it before. --- But I do think that without that... look at the Marvel Cinematic Universe—you stop taking risks and people just tune it out."

Judas

Kiitokset, Källa.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä