Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
uutiset
Traces of Gods

Broken Empire halusi, että Traces of Godsissa näyttää siltä kuin "leluhahmoja liikutellaan pöytäpelissä"

Puhuimme taiteilija Ana Andresin kanssa saadaksemme lisätietoja tulevasta projektista.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Jonkin aikaa ajatus taivaallisena valvojana toimimisesta, joka ohjaa joukkoja ja yksiköitä sotaan, oli varsin suosittu lähtökohta videopelien saralla. Voimme jossain määrin kiittää siitä Peter Molyneux'ta hänen ponnisteluistaan, joilla hän on herättänyt henkiin sellaisia projekteja kuin Black & White. Nykyään tilanne on hyvin erilainen, ja tämänkaltaisia pelejä on yhä harvemmin, mutta on olemassa tulevia hankkeita, jotka sopivat tähän tarkoitukseen.

Yksi tällainen esimerkki on Broken Empiren Traces of Gods, strateginen toimintapeli, jossa pelaajat ottavat jumalan näkökulman toimintaan ja auttavat johtamaan joukko yksiköitä hyökkäys- ja puolustusskenaarioissa. Tämä on varsin mielenkiintoinen projekti, sillä se on kehystetty kuin pöytäpeli, suunnitteluvalinta, josta puhuimme hiljattain Broken Empiren 2D-taiteilijan Ana Andresin kanssa BCN Game Festissa.

"Aluksi se oli yksinkertaisempi peli, koska pääpaino oli siinä, että peliin mahtuu paljon yksiköitä ja että siinä voi käydä todella suuria taisteluita ja että voi piirtää kokoonpanoja ja olla todella tarkka siitä, minne sijoittaa yksikkönsä", aloitti Andres. "Mutta sitten todella hyvä taiteilija, johtava taiteilija, aloitti projektissa, ja kaikki muuttui, koska taiteesta tuli yksi pääpainopisteistä. Ja me haluamme saada aikaan todella tyylitellyn pelin. Tavallaan se on hyvin pelkistetty, mutta se on myös todella, voisi sanoa, söpö, koska pohjaamme leluihin. Siksi viimeisimmän pelin nimi oli Toy Tactics. Ja halusimme todella saavuttaa tuon ilmeen, jossa leluhahmoja liikutellaan pöytäpelissä, skenaarion sisällä, luulisin.""

Andres jatkoi sitten kertomalla pelin huumorista ja siitä, miten se maalaa kevyempää versiota sodankäynnistä.

"Tämä peli ja sen edeltäjä perustuvat oikeastaan kaaokseen, siihen, ettei voi pitää hauskaa keskellä raakaa sotaa. Verta siis on, mutta se on kipua. Mutta siellä on raakuutta, ja voit asettaa kätesi ja murskata vihollisesi, mutta myös ne voivat lentää pois, ja voit tehdä sen omille yksiköillesi, jos et ole varovainen. Joten mielestäni huumori on todella tärkeää tässä pelissä."

Lopuksi, aiheesta Peter Molyneux, tiedustelimme myös, miten Traces of Gods voisi hyötyä kuuluisan kehittäjän hiljattain julkistamasta Masters of Albion -nimikkeestä.

"Uskon, että voimme hyötyä toisistamme, koska julkistus oli todella suuri, joten nyt fanit tulevat etsimään sitä uudelleen, ja he löytävät meidät. Se on siis todella hyvä asia, ja aiomme mainita heidät, ja tietysti peli on niin samaistuttava Black & Whiteen. Uskon, että saamme heihin lisää tunteita ja kiinnostusta, ja sitten he lähettävät meille lisää faneja, koska kun he tekevät sen, he nostavat meitä."

Voit katsoa koko haastattelun Broken Empiresta alta.

HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä