Gamereactor haastatteli Carbine Studiosin kehityspäällikkö Matt Mocarskia Nordic Game -tapahtumassa Wildstarista, joka on enää päivien päässä odotetusta julkaisustaan.
Mocarskin mukaan kokemus on yhtä aikaa sekä jännittävä että hermojaraastava. Matka tähän pisteeseen on ollut pitkä, ja julkaisupäivästä alkaa tietysti kokonaan uusi reissu. Carbine kun on luvannut julkaista peliin kuukausittaisia päivityksiä.
Kokemusta tähän koitokseen on saatu muun muassa Guild Warsin kehitystyöstä. Carbine on nimittäin kyseisestä pelistä paremmin tunnetun Arenanetin sisarstudio. Myös Carbinen 200 työntekijää tietysti auttavat.
Wildstar yrittää verkkoroolipelimarkkinoille nykyään jo harvinaiseksi käyneellä tilausmallilla, mutta Mocarski seisoo markkinamallin takana. Se takaa hänen mukaansa täyden tiimin pitämisen kiinni pelin ylläpidossa ja lisäsisällön kehitystyössä. Wildstarissa on myös esine, jonka ostamalla pelivaluutalla voi saada 30 päivää lisää peliaikaa, eli pelaamalla paljon voi pelata lisää ilmaiseksi.
Free-to-play-mallia Mocarski pitää rajoitettuna ja lopulta kalliimpana, kun myöhempää sisältöä joutuu ostelemaan tipoittain.