Yllätyin, sillä minulla oli hauskaa Crash Team Rumblen parissa. Yksi syy tähän on, että Toys for Bob osoitti jo kyntensä pelillä Crash Bandicoot 4: It's About Time. Kaikki pelihahmot ohjautuvat joko hyvin tai erittäin hyvin. Moinen onkin erittäin tärkeää tällaisessa pelissä, koska tavoitteena on kerätä Wumpa Fruitia kuljettaen ne takaisin omaan tukikohtaan estäen vastustajaa tekemästä samoin.
Jokainen pelin kartta on pienemmän koon MOBA-pelin kolmikaistainen Crash Bandicoot -kartta, ja erittäin värikäs sellainen. Lisäksi on mahdollista saada aikaan isoja ja pieniä tapahtumia, kun toimittaa esineitä niille kuuluville paikoille. Pelaaja voi muuttua rantapalloksi, saada lisää voimaa hyppyihin tai sitten pahiksien haitaksi saattaa iskeä hiekkamyrsky. Ja jos hyvin käy, oma joukkue muuttuu jättiläisiksi. Hyvillä ideoilla maustetaan ottelua kerran tai kaksi, mutta silti pelaaminen muuttuu jonkin ajan kuluttua tylsäksi.
Hauskuus kesti minulla noin kaksi tuntia, ja arviota varten pelasin nelisen tuntia. Hyvin nopeasti ottelut alkavat toistaa itseään. Valittavana on kolme erilaista hahmoluokkaa: Scorer (kantaa muita enemmän Wumpa Fruiteja), Blocker (hidas ja vahva estää vastustajia saamasta pisteitä) ja Booster (nopea ja kerää tuplasti esineitä erikoistoimintoja varten). Erilaisten hahmoluokkien erilaiset kyvytkään eivät riitä peittämään sitä, että pelaaminen on nopeasti tylsää. Sitä paitsi tasapainotus on pielessä.
Pystyin keräämään yksin Scorer-hahmolla 1300 pojoa tarvittavasta 2000. Vastustaja harvemmin pystyi tekemään asialle mitään, sillä hahmoluokkaa ei voi vaihtaa kesken kaiken. Vastustajan pysäyttäminen käyttäen samaa hahmoluokkaa toisen kanssa on kiinni lähinnä onnesta, kun molemmat naputtavat nappeja parasta toivoen. Näin ollen pelissä ei ole mitään ajatusta tai taktiikkaa vaativaa. Ongelma on toisenlainen, kun kohtaa jonkin muun hahmoluokan. Blockeria vastaan ei Scorer-hahmolla ole jakoa, ellei sitten satu pääsemään pakoon. Booster on tarpeeton, sillä Scorer sieppaa tavarat nopeammin.
Sama pätee myös oman pelihahmon erikoiskykyihin. Osa tuntuu olevan mukana vain hauskana viittauksena, ja toiset kyvyt sitten taas voivat ratkaista koko ottelun. Toisin sanoen pelissä ei ole tarpeeksi keinoja vastata vastustajan keinoihin, joten ottelu ratkeaa usein ensimmäisen minuutin aikana. Kokemustason kartuttaminen ja uusien pelihahmojen avaaminen eivät auta asiaa, sillä suurin osa parhaista keinoista on auki alusta alkaen. Tunnin pelaamisen aikana omaksuttu toimiva taktiikka toimii aina tästä ikuisuuteen.
Crash Team Rumblen ydin on hauska, kentät ovat mukavan näköisiä ja itse toiminta on miellyttävän kaoottista. Ongelmana on, ettei pelillä ole syvyyttä tai vaihtelua pitämään mielenkiintoa yllä muutamaa tuntia kauempaa. Lisäksi tasapainotus on selvästi tekemättä ainakin toistaiseksi.