Dispatchin piti alun perin olla live-action-tv-sarja
Mutta sitten tapahtui pieni, vähemmän tunnettu tapahtuma nimeltä COVID, ja koko asia muuttui.
AdHoc Studio, tiimi tulevan supersankarivalintoihin perustuvan kerronnallisen pelin Dispatch takana, on täynnä entisiä Telltalen kehittäjiä ja käsikirjoittajia. Vaikka heillä on kyvyt pelien tekemiseen, alun perin Dispatch suunniteltiin kuitenkin joksikin muuksi.
Tarkemmin sanottuna live-action-televisiosarjaksi. PC Gamerille puhuessaan Dispatchin luova johtaja Dennis Lenart kertoi, miten projekti sai alkunsa. "Alun perin aloitimme vuonna 2018, ja siitä piti tulla mahdollinen live-action-interaktiivinen tv-sarja. Käytimme siihen paljon aikaa, kirjoitimme kauden verran sisältöä, ja juttu nimeltä Covid iski. Hollywood lopetti toimintansa, kaikki muuttui, teknologiakumppani, jonka kanssa työskentelimme, muutti liiketoimintaansa, ja me tavallaan panimme sen hyllylle joksikin aikaa."
Vaikka peli on muuttunut paljon sen jälkeen, kun se syntyi tv-sarjana vuonna 2018, AdHocin tiimi pysyi tv-sarjojen vaikutteessa. <em>"Kun sitten palasimme sen pariin, katsoimme, mitä siinä oli, ja ajattelimme: 'Siinä on paljon hienoja elementtejä, mutta entäpä jos laajentaisimme sitä tähän ja tähän ja muuttaisimme tätä hahmoa?' Aloimme tuolloin innostua enemmän Barrysta, joten se vaikutti paljon", Lenart selitti.
Dispatchin ensimmäinen jakso ilmestyy parin viikon kuluttua, ja näemme pian, miten kaikki AdHocin vaikutteet yhdistyivät tämän supersankariseikkailun tekemiseen.







