Jo lyhyen 25-minuuttisen testin perusteella on selvää, että Watch Dogs 2 on hyvin erilainen kuin edeltäjänsä. Ideana on edelleenkin manipuloida valvontayhteiskunnan toimintoja hakkeroimalla, ja tapahtumilla on edelleen vastineensa meidän maailmassamme. Ubisoft näyttää hakeneen yleisessä tuntumassa enemmän mallia Rockstarin Grand Theft Auto V:stä, eikä niinkään alkuperäisestä Watch Dogsista.
Vakavista teemoistaan huolimatta Watch Dogs 2 ei ota itseään liian vakavasti. Pelissä kootaan tukea Dedsecille ja tehtävissä näyttäisi olevan enemmän vapautta sen suhteen, millaisia toimeksiantoja suorittaa.
Demo esitteli päähenkilöksi Marcus Holloway'n, josta on helpompi pitää kuin alkuperäisen pelin Aidenista. Apurina hääri Wrench-niminen heppu. Demotehtävän tarkoituksena oli kerätä tietoa satamassa, ja infon sai poimittua talteen käyttämällä radio-ohjattavaa lennokkia. Muutenkin drone-lennokit olivat mitä oivimpia välineitä ympäristön tiedusteluun. Poistumisvaiheessa kaksikko havaittiin. Pakoon juostessa hakkeroitiin autoja, jotka suuntasivat kulkunsa takaa-ajajia kohti.
San Franciscon lahti eli Bay Area on Watch Dogs 2:n todellinen tähti. Lisäksi pelissä seikkaillaan Oaklandissa, Piilaaksossa ja Alcatrazissa. Harmillisesti Ubisoft ei halunnut täsmentää, mitä entinen vankila-alue tarjoaa pelillisesti. Tunnetuista maamerkeistä olivat tunnistettavissa Bay Bridge, Golden Gate Bridge, Fisherman's Wharf, Coit Tower ja Lombard Street. Mittakaava ei ole aivan yksi yhteen, mutta hiekkalaatikko on isokokoinen ja maisemat kyllä tunnistaa San Franciscoksi.
Ensiminuuteista lähtien on selvää, kuinka paljon pelimekaniikkaan on tällä kertaa panostettu. Hakkerointeja voi myös suorittaa vanhaan malliin nopeasti, mutta hieman luovemmille pelaajille on tarjolla runsaasti vaihtoehtoja. 25 minuuttia ei tietenkään ole riittävästi sen selvittämiseen, onko näissä uudistuksissa vetovoimaa pitkässä juoksussa. Jo nyt kuitenkin vaikuttaa siltä, että pelimekaniikoissa on riittävästi syvyyttä. Ubisoft puhui kolmesta erilaisesta pelityylistä, jotka olivat suoraviivainen toiminta, hiiviskely ja sitten se konstikkaampi tyyli.
Watch Dogs 2 ei ole varsinainen ammuskelupeli, mutta taistelumekaniikka on silti toimivaa. Tulitaistelut tuntuvat kuitenkin olevan se viimeinen vaihtoehto, kun hiiviskely ja muut konstit ovat pettäneet. Sama pätee käsirysyihin: tappelu toimii, muttei missään nimessä ole yhtä mielenkiintoista kuin hakkerointi ja muu pelimaailman manipulointi.
Demon toinen tehtävä antoi maistiaisia yhteistyökarkeloista pelinkehittäjän kanssa. Hieman Dead Rising 3:n malliin maailmassa tulee vastaan muita pelaajia, joiden kanssa voi ryhtyä suorittamaan tehtäviä yhdessä. Ratkaisu vaikuttaa toimivalta, vaikkakin näimme ainoastaan tarkasti ohjatun kokonaisuuden emmekä näin ollen voi vielä sanoa lopullista mielipidettä co-op-tilan toimivuudesta.
Ensimaistiainen Watch Dogs 2:n parissa jätti positiivisen jälkimaun. Jatko-osan tyylilliset valinnat tulevat varmasti jakamaan mielipiteitä, ja pelin tunnelma yrittää ajoittain hieman liikaa. Kokonaisuus vaikuttaisi kuitenkin olevan kirkkaasti plussan puolella.