Army of Two oli eurooppalaisten pelaajien mielestä naurettava ja mauton, sanoo EA Montrealin Reid Schneider. "USAssa meillä oli kokonainen kohderyhmä, jonka mielestä pelin tyylilaji oli siisti, mutta Euroopassa sitä pidettiin naurettavana ja mauttomana, keskenkasvuisena teinijunttipelleilynä."
Schneiderin mukaan molempia yleisöjä on mahdoton miellyttää yhden tietyn tyylilajin valinnalla. Siksi Army of Two: The 40th Day yrittää sen sijaan sopeuttaa tyylilajin pelaajaan. Nyt tapa, jolla toimit parisi kanssa ja päätökset joita teette - fist-bumpailetteko joka käänteessä - vaikuttavat hahmon ja dialogin sävyyn. Jos pelaajat suhtautuvat vakavammin, niin pelikin käyttäytyy vakavammin."
"Meille on tärkeää saavuttaa sävy, joka vetoaa eurooppalaisiin yleisöihin, koska se vieraannutti sikäläisen ydinyleisön niin tehokkaasti, että he eivät yksinkertaisesti päässeet sen ohi itse peliin." Schneider vertaa kokemusta elokuvaan. Elokuvassa vastenmielisenkin hahmon kanssa voi elää, koska hahmon ja pelaajan välillä on ero. Pelissä taas pelaaja asettautuu paljon suoremmin hahmon saappaisiin, joten liian ärsyttävä hahmo voi ärsyttää pelaajan pihalle koko pelistä. "Halusimme muuttaa dialogia ja antaa pelaajalle tilaisuuden kertoa vähän omempaa tarinaa," Schneider selvittää