Ihmettelemme usein, kuinka pitkälle videopelit todella ulottuvat yhteiskunnassa, varsinkin jos meillä on tapana olla niche-pelaajia, eli suositun pelin ystäviä ilman markkinamassatuotteen leimaa. Totuus on, että mobiilipelimarkkinat edustavat yli 90 % nykyisestä toimialasta, ja jäljelle jäävästä 10 %:sta myös urheilunimikkeillä on merkittävä osuus.
Ehkä siksi jotkut eivät ole yllättyneitä valtavasta menestyksestä, josta EA Sports College Football 25 nauttii nykyään, vaikka sen kohdeyleisö on Yhdysvallat. College Contact Sports -sarjaa oli laiminlyöty yli kymmenen vuoden ajan Electronic Artsin suunnalla, ja 19. heinäkuuta se palasi tyylillä Playstation 5- ja Xbox-sarjoille. Huolimatta tämän viikonlopun menestyksestä peli oli hitti jo ennakkoon niille, jotka ostivat kalleimman version, sillä bonuksena sai 72 tuntia ennakkopeliaikaa
Yli 2,2 miljoonaa pelaajaa on kokeillut EA Sports College Football 25:tä ennen virallista julkaisua, ja EA on iloinen vastaanotosta, sanoo Daryl Holt, vanhempi varapresidentti ja ryhmän yleisjohtaja EA:ssa.
"This game is for the fans, and the response we've seen from across the collegiate landscape, athletes, creators, celebrities and the core community has been nothing short of spectacular (...) Fans will get enough out of it to keep the franchise coming back around each year, hopefully with improvements."
Antaisitko EA Sports College Football 25:lle mahdollisuuden sen menestyksen vuoksi?
Kiitokset, PSU.