Suomi
Gamereactor
uutiset
NHL 25

Electronic Arts laittoi kerrankin jotain vapaaseen käyttöön

Electronic Arts on laittanut useita patenttejaan vapaasti saataville.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Electronic Arts on laittanut 23 patenttiaan muiden pelinkehittäjien vapaasti käytettäväksi. Toisin sanoen kaikki saavat nyt samoja keinoja käyttää ilman pelkoa oikeustoimista. Mukana vapaassa käytössä ovat muun muassa edistyneet työkalut puheen tunnistamiseksi ja tuottamiseksi, kyky tuottaa ilmeikästä puhetta tekstistä ja mahdollisuus matkia pelaajien ääntä kerätyn aineiston perusteella.

Vapaaksi laskettujen keinojen tarkoituksena on parantaa puhevikaisten pelaajien pelikokemusta. Näin kommunikointi olisi parempaa.

Lisäksi EA on laskenut maailmalle Unreal Engine 5 -plugin, joka auttaa pelinkehittäjiä tunnistamaan peleistään sellaisia ruutuja eli "frameja", jotka saattavat aiheuttaa oireita valoherkille pelaajille. Näin mahdolliset ongelmat voidaan tunnistaa jo pelinkehityksen aikana aiempaa paremmin.

EA:n yksi pomoista, Kerry Hopkins, tähdensi kyse olevan siitä, että pelaamisessa voidaan ottaa aiempaa useammat ihmisryhmät huomioon.

"We believe games should be accessible to everyone, and our industry-leading teams are always looking for new ways to make this a reality."

NHL 25

Aiheeseen liittyviä tekstejä

NHL 25 - perkauksessa World of ChelScore

NHL 25 - perkauksessa World of Chel

ARVIO. Kirjoittaja Toni Turunen

World of Chel on ollut NHL-pelisarjan kiinnostavimpia alueita joka vuosi, mutta samojen asioiden toistaminen puuduttaa, vaikka ilon hetkiä saakin kokea silloin tällöin.



Ladataan seuraavaa sisältöä