Ruotsalaisen Embracer Groupin toimitusjohtaja Lars Wingefors on kohdannut ehkä ihan syystäkin paljon huonoa palautetta viime aikoina. Paljon ihmisiä on irtisanottu, studioita suljettu tai pois myyty, peliprojekteja kuopattu ja toimintoja uusiksi järjestetty.
Nyt Wingefors on huomioinut, että ottaen huomioon pelien tarjoaman sisällön määrän, voisi se pelin hinta olla vielä nykyistäkin korkeampi.
"If you create an enormous role-playing game, for example, with 100 or 150 hours of gameplay, very polished, and a unique experience, would the consumer be willing to pay more? If they would, they would have more products potentially coming to market. But no one tried it."
Wingeforsin mukaan sama haluttomuus nostaa hintoja, tai paremminkin pelko siitä, etteivät kuluttajat haluaa maksaa korkeampia hintoja, koskee myös muita aloja. Edelleen Embracer Group ei kuitenkaan välttämättä ole se, joka ensimmäisenä nostaa pelien hintoja, mutta että tilannetta tarkkaillaan.
"I think the industry is facing the same problem as all other industries, with inflation and rising costs of game development. And it's been hard to increase pricing in premium PC/console. The pricing of those products has been the same for many years, which means that the margin to succeed is less, and on top of that, there is a higher cost of capital"
Kiitokset, Games Industry