Suomi
Gamereactor
ennakot
Titanfall 2

Titanfall 2

Lensimme Los Angelesiin tarkastamaan Titanfall 2:n toivottua yksinpelikampanjaa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Olet Jack Cooper, Frontier Militian sotilas ja innokas Titaanipilottikokelas. Ensin joudut kuitenkin tyytymään niiden rinnalla taistelemiseen. Tai se oli ainakin suunitelma. Koko ryhmäsi lahdataan ensimmäisen tehtävän aikana ja sinä olet jäänyt vihollislinjojen taakse vailla ystäviä. Onneksi yksi Titaaneista on edelleen ehjä ja sen pilotti antaa sinulle ohjakset viimeisenä tekonaan. Cooperin tehtävänä on nyt johdattaa tämä Vanguard Titan ja itsensä läpi tulen ja tuulen.

Asetelma on varsin perinteinen eikä kovin yllättävä ottaen huomioon sen kirjoittaneet henkilöt (Jesse Stern, Steve Fukuda ja Todd Alderman Call of Duty 4: Modern Warfare:sta ja Call of Duty: Modern Warfare 2:sta). Alderman naurahti kysymyksellemme mahdollisesti kuolevista sivuhahmoista Titanfall 2:ssa, ja sanoi tiimin oppineen muutamia uusia temppuja. Yksi näistä on huumorintaju.

Titanfall 2
Tämä on mainos:
Titanfall 2

Respawn halusi selkesti sotkea sekä kevyempiä että vakavampia hetkiä presentaatioonsa. Tehdasalueella robotilta varastettu ase sai sen rinnassa olleen hymiön muuttumaan surulliseksi naamaksi. Pelin itävaltalaisella komentaja Richter-pahiksella on selkeä Schwarzenegger-aksentti kruunattuna kuuluisalla "Get down!" -huudolla. Huumori on toivottavasti siroteltu pitkin peliä eikä sotke sen jaksotusta.

Yksinpelikampanjan ideana on yhdistää moninpelistä tuttua nopeatempoista toimintaa mielekkääseen tarinankerrontaan. Kampanjaa työstäessään heidän piti miettiä, mitkä pelin todelliset vahvuudet ovat. Vastaus oli titaanit, taisteluiden tempo ja pilottien liikkuvuus. Steve Fukudan mukaan tämä asetti melkoisia haasteita kenttien luomiselle. "Pelaajille piti antaa tilaa kokeilla erilaisia toimintatapoja niin Titaanissa kuin sen ulkopuolellakin. Pelimaailma ei ole avoin, mutta siinä on riittävästi vapautta erilaisille taktiikoille". Monta tällaista tilannetta esiteltiin presentaation aikana. Monikerroksiessa tehtaassa oli paljon tilaisuuksia seiniä pitkin juoksemiseen ja akrobatiaan. Isot ja rehevät viidakot jyrkänteineen tarjosivat Titaanille ja pilotille hyvän leikkikentän samoin kun urbaanimmat alueet rakennuksineen ja kiipeilykohtineen.

Titaaniin kiipeäminen antaa välittömästi lisää tulivoimaa, mutta erikseen liikkumalla se tarjoaa hyvän hämäyksen sivusta iskemistä varten. Pilotilla on myös tukku kykyjä, joita voi käyttää vain jalkamiehenä. Häivekyky on omiaan selkään iskemistä varten. Animaation brutaalius sai aikaan kuohuntaa yleisön parissa mutta kävi pian itseääntoistavaksi. Toivottavasti lähitaistelun lopullisessa versiossa on enemmän variaatiota uuden Doomin tapaan.

Tämä on mainos:
Titanfall 2

Titanfall 2 houkuttelee etsimään pilotin liikkuvuudelle uusia tilaisuuksia. Tuplahypyt ja seinää vasten juokseminen ovat sekä näyttäviä että hyviä tapoja teilata paljon vihollisia lyhyessä ajassa samalla, kun Titaani ampuu porukkaa palasiksi pihalla. Vanguardin "hahmoluokan" voi valita lennosta noin kahdeksasta tai yhdeksästä eri vaihtoehdosta toisin kuin moninpelin kuuden vaihtoehdon kohdalla. Osa hahmoluokista oli lukittu, joten ne pitää avata ehkä pelin pomoja päihittämällä.

Borderlandsin pomoesittelyt tunteville Respawnin tapa on tuttu. Komentaja Richter ilmestyy paikalle Ronin-luokan titaanillaan räiskien, heittää iskulauseensa jonka jälkeen nimi läjähtää ruudulle. Peliesittelyä tekevä McCoy päätti käydä ensin titaani titaania vastaan ennen pienempien vastustajien eliminointia. Jokainen pomotaistelu sisältää ilmeisesti erilaisen titaanin ja taktiikan.

Titanfall 2
Titanfall 2

Kampanja ei ole pelkkää tauotonta räjäyttelyä. Pelistä löytyy myös pientä pulmanratkontaa hyppelyineen ja paneelien aktivointeineen. Pulmat olivat hyvin yksinkertaisia eivätkä olisi tarvinneet "haamuavustajia", jotka näyttävät tarkalleen miten ne ratkaistaan. Toivottavasti nämä avustajat voi kytkeä myös pois vaikka pulmat tuntuivatkin vähäpätöiseltä sisällöltä muuhun nähden.

Lähdimme tilaisuudesta positiivisissa merkeissä. Tarina tuntuu olevan täynnä hyvää popcorn-toimintaa ja tasosuunnittelu mahdollista monenlaisten taktiikoiden hyödyntämisen. Respawn haluaa saada pelaajan pohtimaan pilotin ja Titaanin välistä suhdetta tarinassaan. Hyvän pelattavuuden ja mielekkään tarinankerronnan yhdistelmä on harvinaista herkkua isoissa peleissä. Monet pelkäävät Titanfall 2:n jäävän muiden pelien jalkoihin syksyn alkaessa, mutta jos Titaanit jatkavat tähän malliin, 28. lokakuuta alkaa melkoinen vääntö loppuvuoden voittajasta.

Aiheeseen liittyviä tekstejä

2
Titanfall 2Score

Titanfall 2

ARVIO. Kirjoittaja Mike Holmes

Testissä Respawn Entertainmentin odotettu jatko-osa.



Ladataan seuraavaa sisältöä