Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Sundered

Sundered

Testissä varhainen versio Thunder Lotus Gamesin Sunderedista, joka sekoittaa metroidvaniaa roguelike-elementteihin.

  • Teksti: Bengt Lemne (Käännös: Markus Hirsilä)

Thunder Lotus Gamesin ensimmäinen peli Jotun sai hyvän vastaanoton PC:llä vuonna 2015. Yhtiön toinen peli Sundered lainaa joitakin samoja osasia Jotunilta, joista erottuvin on käsin piirretty kaunis ulkoasu. Sundered on niin sanottu metroidvanian kaltainen seikkailu, jossa tutkittava maailma muodostuu satunnaisesti matkan edetessä.

Testissä oli varhainen alfaversio ja vain yksi kenttä tai maailma. Ottaen huomioon alueen satunnaisesti muodostuvan luonteen, iloa irtosi pidemmäksikin aikaa samoissa maisemissa. Kuoleman korjatessa palataan takaisin keskusmaailmaan eli hubiin, jossa kerättyjä resursseja voi käyttää erilaisten kykyjen avaamiseen. Tämä keskusalue näytti vielä selvästi keskeneräiseltä, mutta se toimittaa juuri sitä virkaa kuin tällaisessa pelissä voi odottaakin.

Ainakin aluksi kuultuna ajatus käsin piirretystä grafiikasta yhdessä satunnaisesti muodostuvan kentän kanssa tuntuu ristiriitaiselta. Sundered pyrkii saavuttamaan tasapainon säilyttämällä tietyt avainalueet vakioina, ja niiden väliin jäävät osiot muodostuvat sitten satunnaisesti. Hyvänä puolena on tietenkin se, että luvassa on uuden löytämisen tunne jokaisella pelikerralla. Toisaalta kaikkea leimaa tietynlainen satunnaisuuden tunne, mikä ei ole hyvä asia. Kyse voi myös olla siitä tietoisuudesta, miten peli on rakennettu. Vain kerran kunkin kentän pelaavalle moista tunnetta ei ehkä tule lainkaan. Harmillisesti Sunderedissa ei ollut samaa tutkimisen meininkiä kuin esimerkiksi Castlevania: Symphony of the Nightissa.

Sundered
SunderedSundered
SunderedSundered