Suomi
Gamereactor
ennakot
Crash Bandicoot: Nsane Trilogy

Crash Bandicoot: Nsane Trilogy

Katsaus Crashin remasteroituun kokoelmaan, jossa pääsee pelaamaan Cocollakin.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Crash Bandicoot: Nsane Trilogy julkaistaan 30. kesäkuuta, ja Gamereactor pääsi kokeilemaan menoa E3-messuilla Los Angelesissa. Testattavana oli kenttiä kokoelman kaikista kolmesta pelistä pomotaistot mukaan lukien. Niin ikään Crashin pikkusisko Coco oli pelattavana hahmona käytössä.

Coco toimii hyvin samalla tavalla kuin Crash, ja kehittäjien mukaan se on ollut tarkoituskin. Cocon liikkeet eroavat vain animaation osalta, sillä toteutustapa on aivan sama. Esimerkiksi Cocolla on maahan syöksähtävä hyökkäys ja pyörimishyökkäys aivan kuin Crashilläkin, mutta Coco laskeutuu takamukselleen vatsapuolen sijasta, ja pyörittää jalkojaan käsien sijasta. Cocolla on myös omat trophy-palintonsa, joka lisännee motivaatiota kokeilla myös pikkusiskoa. Crashin ja Cocon välillä voi myös vaihtaa lennossa nappia painamalla.

Testatut kentät olivat kokoelma kaikista kolmesta pelistä, ja nähdyn perusteella jälki on vaikuttavaa ennen kaikkea pienien yksityiskohtien osalta. Varsinainen pelattavuus on täysin ennallaan, johon tottuminen vie hetken aikaa. Tämä johtunee kuitenkin siitä, että edellisen Crash-pelin kokeilemisesta on liikaa aikaa.

Äänimaailman remasterointi on niin ikään onnistunut. Kaikki musiikista tehosteisiin asti on tehty uusiksi modernille yleisölle sopivaksi. Siitä huolimatta pelit onnistuvat kuulostamaan melkein juuri sellaisilta kuin menneisyydestä muistaakin. Kehittäjien mukaan kyse on tietoisesta ratkaisusta, jonka on tarkoitus herättää muistoja ajalta silloin joskus ennen.

Tämä on mainos:

Pelituntuman osalta kaikki toimii niin kuin pitääkin varsinkin silloin, jos alkuperäiset pelit ovat entuudestaan tuttuja. Kaikki vanhat salapaikatkin ovat paikoillaan, samoin bonus-kentät. Crash-peleissä on läsnä omanlaisensa ajaton viehätys, mikä on varmasti ollut syynä kokoelman tekemiselle.

Crash Bandicoot: Nsane TrilogyCrash Bandicoot: Nsane TrilogyCrash Bandicoot: Nsane TrilogyCrash Bandicoot: Nsane Trilogy

Ennen testaamista varoitettiin, että kuolemia kertyy paljon. Huomio oli paikallaan, sillä pelien yleinen vaikeus oli päässyt unohtumaan vuosien saatossa. Näin ollen monet kuolinanimaatiot tulivat hyvin tutuksi. Haaste muodostuu nopeasta temposta ja vain vähän virheitä sietävästä suunnittelusta, mutta nopeasti ongelmakohdista oppii pääsemään yli.

Graafisesti otetut edistysaskeleet ovat huimia. Jo pelkästään Crashin turkin tehosteet tekevät pelistä hyvin modernin näköisen. Värit ja valaistus ovat nekin kokeneet päivityksen nykyaikaan. Peli myös rullaa sujuvasti, joten vaikka nopeatempoisuuteen tottuminen viekin aikansa, kokoelma tuntuu edelleen ehdalta Crash Bandicootilta.

Tämä on mainos:

Nsane Trilogy julkaistaan muutaman viikon kuluttua, ja kaikki merkit hyvälle kokoelmalle ovat olemassa. Suunnilleen kaikki alkuperäisen trilogian materiaali on tuotu onnistuneesti nykypäivään, joskin muutamia vapauksia on otettu. Yksinkertainen pelattavuus vetoaa vieläkin, ja pikkusisko Coco on mukana menossa.

Crash Bandicoot: Nsane TrilogyCrash Bandicoot: Nsane Trilogy
HQ
HQ
HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä