Gamereactor Network Suomi / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Code Vein

Code Vein

Ainesta on, joskin työtä riittää vielä.

  • Teksti: Andreas Juul (Käännös: Markus Hirsilä)

Japanilainen From Software tuli ehkä hieman tahtomattaan luoneeksi uuden toimintaroolipelien lajityypin Souls-like niin sanotuilla Soulsborne-peleillään. Lajityypin osatekijöinä ovat muun muassa tarkka ohjaus, vaikeaselkoinen tarina ja omanlaisensa lähestymistapa verkkopelaamiseen.

Bandai Namcon tulossa oleva Code Vein aikoo ammentaa From Softwaren luomasta perinteestä, ja haluaa olla Dark Soulsin manttelinperijä vampyyreista innoittuneella tarinallaan. Gamereactor pääsi kokeilemaan Tokyo Game Show'ssa esillä ollutta demoa. Ulkonäöltään peli on animen kaltainen, maailmanlopun jälkeiseen aikaan sijoittuva ja lähes tieteisteemainen. Yksityiskohtia tuntui riittävän joka puolella, joten pelin maailmaan on todellakin panostettu. Kaikkien aikojen kaunein peli Code Vein ei missään nimessä ole, mutta riittävän nätti kuitenkin.

Souls-sarjan tavoin kaikkein keskeisimmät osuudet ovat ohjaus ja taistelut. Code Veinin painopiste on erilaisten taikavoimien ja erikoiskykyjen käytössä. Aggressiivisten ja tuhovoimaisten vihollisten vuoksi kuolo korjaa nopeasti varomattomasti etenevän pelaajan. Pelaaja voi myös ladata joitakin hyökkäyksiä tehokkaammiksi, ja näillä onkin yleensä mitä suurin vaikutus taistelun kulkuun.

Code VeinCode VeinCode Vein
Code VeinCode VeinCode Vein