Gamereactor / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Detroit: Become Human

Detroit: Become Human

Ei selkeästi oikeaa tai väärää.

  • Teksti: Christian Gaca (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

Markus on bussin takaosassa. Kyseessä ei ole viileiden kundien takapenkki koulubussin lailla. Kyseessä on toisen luokan olentojen osasto. Toimintamalli tunnettiin Detroitissa rotuerotteluna 1940-luvulta 1960-luvulle. Vuonna 2038 bussin takaosalla erotetaan androidit ihmisistä, ja samalla erotetaan kaksi erilaista maailmaa toisistaan. Pian otetaan kuitenkin askel moisen erottelun poistamiseksi, sillä androidit murtautuvat ulos jotenkin. Tämän verran Detroit: Become Humanin tarinasta suostuttiin paljastamaan.

Sain tilaisuuden pelata melkein kaksi tuntia kestävän aloitusjakson Detroit: Become Humanista. Samalla peli esittelee kolme päähenkilöä: Markus, Connor ja Kara. He kaikki ovat keskenään hyvin erilaisia androideja. He tekevät päivittäisissä elämissään hyvin erilaisia tehtäviä erilaisissa sosiaalisissa tilanteissa. Connor on androidipoliisi, Markus auttaa jokapäiväisissä askareissa ja Kara on hädin tuskin täysi-ikäinen lapsenvahti. Erilaiset henkilöhahmot mahdollistavat tarinan kertomisen hyvin erilaisilta kannoilta tarkasteltuna, mukaan lukien lähisuhdeväkivalta ja pieniin lapsiin kohdistuva nöyryyttäminen.

Detroit: Become Humanissa on kaksi pelimuotoa. Casualissa vähemmän vapaa kamera ohjaa tiukemmin läpi tarinan päästäen päiviltä vähemmän ihmisiä siinä sivussa. Toisessa pelimuodossa kokeneemmat pelaajat pääsevät päättämään enemmän pelin kulusta. Kyseessä on interaktiivinen tarina sanan varsinaisessa merkityksessä. Heavy Rainia ja Beyond: Two Soulsia pelanneet tietävät, mitä on tulossa. Tämä ei ole toiminnantäyteinen ammuskelu Call of Dutyn malliin tai hengästyttävä seikkailu Unchartedin tyyliin.

Detroit: Become Human on positiivisessa mielessä hidas peli, joskin ajoittain on tehtävä nopeita päätöksiä. Jokainen kohtaus seuraa samanlaista kantavaa ideaa. Esittelyn jälkeen paikkaa voi tutkia vapaasti liikuskellen hitaasti paikan päällä, ja sitten tilanne kehittyy huippuunsa. Aina kyseessä on kuitenkin tilanne elämästä ja kuolemasta. Yksi väärä päätös voi muuttaa kaiken.

Detroit: Become HumanDetroit: Become HumanDetroit: Become HumanDetroit: Become Human
Detroit: Become HumanDetroit: Become HumanDetroit: Become HumanDetroit: Become Human
Detroit: Become HumanDetroit: Become HumanDetroit: Become Human