Gamereactor / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Overkill's The Walking Dead

Overkill's The Walking Dead

Tämä ei ole Left 4 Dead eikä Payday zombeilla. Kyseessä on taktinen co-op-peli, jossa vaaditaan myös ajattelemista.

  • Teksti: Bengt Lemne (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

Tällä kertaa zombit ovat enemmänkin maantieteellinen este kuin vihollisjoukko ainakin siihen saakka, kunnes alkaa kunnolla tapahtua. Pääasiallinen uhka ovat muut ihmiset. Overkill's The Walking Dead on ollut kehityksessä viimeisen viiden vuoden ajan Payday ja Payday 2 -studiolla. Payday 2 -pelin saavuttama menestys on mahdollistanut studiolle rauhan hioa huolella pelimekaniikkaa The Walking Dead -peliin. Yhteistyötä on tehty tiiviisti niin Skyboundin kuin Robert Kirkmaninkin kanssa. Tulossa on viralliseen kaanoniin kuuluva tarina, joka on silti itsenäinen oma kokonaisuutensa.

Pelattavana oli tiedusteluluokkaan kuuluva Heather, jolla oli aseenaan testatussa pätkässä päheä jalkajousi hieman Daryl Dixonin malliin, äänenvaimennettu pistooli ja pieni kirves. Mukana kulkevat myös Aidan (tankki), Maya (support) ja Grant (sniper). Jokaisella on kykynsä, joita tarvitaan selviytymiseen. Heather pystyy havaitsemaan maastosta hyödyllistä roinaa, sillä nikkarointi on keskeinen edellytys menestykseen. Esimerkiksi Mayan täytyy nikkaroida terveyslaukkunsa, joita sitten voi pudottaa maahan muiden käyttöön.

Hyvin yhteen pelaavan joukon toiminnan jaksot ovat varsin lyhyitä, kun taas pieleen meneminen saattaa johtaa pitkään taisteluun niin zombien kuin muiden ihmistenkin kanssa. Paikkoja on tongittava saadakseen osia, joilla puolestaan pääsee etenemään kartan seuraavalle alueelle. Edessä on esimerkiksi polttoainetta tarvitseva nostokurki, ja sähköä tarvitseva hissi. Tällaisen esteen kohtaamisen jälkeen on hyvä hetki nikkaroida tavaroita ja valmistautua samalla henkisestikin tuleviin koitoksiin. Toisin sanoen peli edellyttää silkan toiminnan ja ampumisen lisäksi myös ajatusta pelaajalta, ja virheistä rangaistaan.

Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead
Overkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking DeadOverkill's The Walking Dead