Gamereactor / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Spider-Man

Spider-Man

Sony ja Insomniac Games haluavat herättää Spider-Manin eloon tyylillä ja taidolla. Gamereactor testasi menoa kahden tunnin ajan.

  • Teksti: Stefan Briesenick (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

Gamereactor pääsi Berliinissä testaamaan kahden tunnin ajan Insomniac Gamesin Spider-Mania, joka julkaistaan yksinoikeudella PS4:lle. Peli kertoo tarinan aikuistuneesta Peter Parkerista, ja juoni perustuu löyhästi TV-sarjaan The Ultimate Spider-Man. Toisin sanoen Spider-Man on ennättänyt ikääntyä noin 25-vuotiaaksi pelin alkaessa. Tämä aiotaan ottaa huomioon pelin edetessä, sillä nyt päähenkilön on opittava luottamaan muihin ja pyytämään ajoittain apua. Luvassa on sisäistä konfliktia Peter Parkerin ja Spider-Manin välillä, ja kumpikin saa suunnilleen saman verran ruutuaikaa.

Peter Parkerin tehtävissä pidetään huolta ihmisistä ja tehdään varsin arkisia asioita. Laboratoriotehtävässä pitää suorittaa yksinkertaisia minipelejä. Myöhemmin vieraillaan May-tädin luona, joka jakaa ruokaa kodittomille. May-täti on yksi pelattavista hahmoista, ja ennakkotestissä nähtiin takaumajakso hänen menneisyydestään. Luvassa oli hiiviskelyä ja paikkojen tutkimista kuin etsivällä ikään.

Spider-Man pieksää pahiksia, välttelee vaaratilanteita hämähäkkivaiston avulla ja auttaa New Yorkin poliiseja kykyjensä avulla. Taistelumekaniikka on vahvasti innoittunut Batmanin Arkham-peleistä niin hyvässä kuin pahassakin. Iskujen ketjuttaminen on helppoa, ja tappelutanssi muuttuu alati monipuolisemmaksi lisääntyvien kykyjen ja lisähilavitkuttimien avulla. Alkupuolella nähtävä pomotaisto on suorastaan hurmaava ja kaikkiaan hyvin toteutettu.

Erilaiset pahikset pakottavat hyödyntämään ympäristöä eri tavoilla. Joissakin tehtävissä keinot ovat rajoitettuja. Esimerkiksi nähdyssä hiiviskelytehtävässä ei saanut aiheuttaa minkäänlaista meteliä tai hämminkiä. Kyseinen tehtävä on hyvin lineaarinen, ja Insomniacin inspiraation lähde tulee pelaajalle hyvin selväksi.

Manhattanilla sinkoillessa huomaa miellyttävän näköistä ympäristöä. New York on jaettu kahdeksaan alueeseen, joiden pitäisi olla pelillisesti ja ulkonäöllisesti erilaisia toisiinsa verrattuna. Testihetki oli kuitenkin liian lyhyt moisen lupauksen todentamiseen. Marvelin fanit löytävät pitkin kaupunkia pieniä viittauksia sarjakuviin, kuten esimerkiksi Iron Manin Stark Towerin.

Spider-ManSpider-ManSpider-Man
Spider-ManSpider-ManSpider-Man
Spider-ManSpider-ManSpider-Man