Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Rockstar on luonut jotain ainutlaatuista.

  • Teksti: Magnus Groth-Andersen (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

Muutama viikko sitten Gamereactorissa julkaistiin varsin kattava ennakko Rockstarin tulevasta länkkäripelistä Red Dead Redemption 2. Silloin Gamereactor testasi peliä Kööpenhaminassa, mutta nyt kutsu kävi Lontooseen saakka. Oli siis aika ottaa vielä yhdet tuntumat villiin länteen ennen julkaisua, joka tapahtuu 26. lokakuuta.

Peliaikaa annettiin kaikkiaan kuusi tuntia alusta aloittaen, ja pelata sai niin pitkälle kuin siinä ajassa ehti. Haluamiinsa paikkoihin sai matkustaa, ja kaikkien kohdattavien henkilöhahmojen kanssa sai keskustella. Testin aikana vakuutuin yhä enemmän siitä, että Rockstar on onnistunut luomaan jotain todella ainutlaatuista ja tärkeää.

Tällä kertaa peliä ei esitelty, vaan itse materiaali sai puhua puolestaan. Villi länsi on hiljalleen kuolemassa, keskushallinnon ylläpitämä järjestys alkaa purra, suuret yritykset korvaavat pienet yksittäiset yrittäjät ja teollisuus korvaa kesyttämättömän luonnon. Rosvojoukko on ajettu pois Blackwaterista tunaroidun ryöstön jälkeen, ja turvaa etsitään nyt lumisilta vuorilta. Tilanne ei näytä hyvältä, ja silloin pelaaja ottaa ohjaksiinsa Arthur Morganin. Hän kuuluu rosvojoukkoon, jotka haikailevat vapaata elämää ilman keskushallinnon kontrollia. Tästä eteenpäin ehdin kuuden tunnin aikana pelaamaan muutaman vaikuttavan avaustehtävän. Niissä Morgan taistelee läpi lumimyrskyjen etsien ruokaa, suojaa ja lämpöä muulle joukkiolle. Aikaa myöten pääsin myös pelin suurimpaan kaupunkiin Saint Denisiin, johon pääsyä todellakin kannattaa odottaa.

Jälleen kerran ryöstin junan, jonka avulla rosvojoukkio pelastuu äärimmäisestä köyhyydestä. Koska pelaamista oli jo ennakkoon harjoiteltu, olivat tulitaistelut aiempaa sujuvampia ja tehokkaampia. Niissä yhdistyivät nyt aiempaa sujuvammin kiväärillä suojasta tulittaminen ja lähietäisyyden paukuttelu revolvereilla. Valitsin pakottaa eloonjääneet junaan, joka sitten jatkoi matkaansa ilman kuljettajaa kaukaisuuteen. Moinen vaikutti pelaajan kunniaan tuntuen samalla erittäin tyydyttävältä. Tällä kertaa pääsin näkemään leirin siirtämisen vuorilta Horsetooth Ridgelle, josta tuleekin pelin ensimmäinen varsinainen leiri.

Jälleen huomaan sen, minkä edelliselläkin kerralla. Maailma on massiivisen kokoinen, mutta silti yksityiskohtineen käsin tehty: jokainen kivimuodostelma tuntuu olevan paikallaan juuri siksi, että se on erityisesti siihen haluttu laittaa. Lisäksi kaikilla kohdattavilla muukalaisilla tuntuu olevan tarina kerrottavanaan.

Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2