Gamereactor / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
Hitman 2

Hitman 2

Vierailu IO Interactiven päämajassa antoi esimakua tulevasta salamurhaajan hiekkalaatikosta.

  • Teksti: Anders Fischer (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

Hitman-sarja on vuosien varrella muuntunut erilaisiin malleihin, joista toiset ovat saaneet paremman vastaanoton kuin toiset. Yksinkertaisesti Hitmaniksi nimetty jaksoina julkaistu viimeisin peli ikään kuin keksi tutun pyörän uudelleen onnistuneesti. Toimiakseen Hitman tarvitsee vain uusia ympäristöjä, ja tietenkin tarinan sitomaan eri maisemat ja tehtävät yhteen. Juuri näin aiotaan tehdä jatko-osassa Hitman 2, joka on määrä julkaista kerralla kokonaisena pelinä marraskuussa. Gamereactor vieraili IO Interactivella Kööpenhaminassa testaamassa, mitä tulossa on.

Jatko-osaan sisään pääseminen on huomattavan helppoa. Valikoista ja ohjauksesta alkaen kaikki tuntuu luonnolliselta jatkumolta edelliselle Hitmanille. Ensimmäinen testipysäkki oli Miami tehtävässä The Finish Line. Pitkän välivideon jälkeen pelaaminen alkaa The Innovation Racesta, jossa suuret autovalmistajat kilpailevat uusimmilla automalleillaan. Hengiltä on tarkoitus ottaa kisakuski Sierra Knox ja hänen isänsä Robert Knox. Vanhempi Knox pyörittää firmaa nimeltä Kronstadt.

Juoksen aluksi pitkin poikin koettaen löytää paikan aseen piilottamiseen ennen sisään pääsemistä. Opportunities on nyt nimetty muodossa Story Missions, ja ne ovat helpoin tie tehtävän suorittamiseen. Salakuunnellessani puhelinkeskustelua käy ilmi, että Sierran varikkotiimi on vaihdettava. Mekaanikon kolkkaamisen ja vaatteiden viemisen jälkeen onkin helppoa ruuvata auton renkaiden pultteja löysälle, josta seuraa kuolemaan johtava onnettomuus radalla.

Jäljellä on kuitenkin vielä Robert Knox, joka kävelee edes takaisin näyttelyalueella. Ympäristön suunnittelusta on vaikeampaa saada mieleensä selvä kuva verrattuna Sierra Knoxin tilanteeseen. Tiirikan löytämisessä kestää hieman liian pitkään, mutta lopulta se löytyy salkusta parkkialueelta. Salkulla onkin runsaasti käyttöä, sillä sinne voi piilottaa esimerkiksi tarkkuuskiväärin. Enää ei voi kuljeskella ympäriinsä epäilyttävien tavaroiden kanssa, joka tietenkin tuntuu erittäin loogiselta.

Päätin, että Robert Knox menettää henkensä suosikkiruokansa kookospallojen vuoksi. Matkan varrelta löytyykin rotanmyrkkyä, ja sitten täytyy vain "lainata" vaatteet kojun myyjältä. Huhu herkullisista kookospalloista saavuttaa pian Robert Knoxin, joka ei voi vastustaa kiusausta maistaa. Myyntikoju sijaitsee kätevästi satamassa, joten Knoxin oksentaessa ei tarvitse muuta kuin tyrkätä poloinen veteen märkään hautaansa.

Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2
Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2