Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
World War 3

World War 3

Lähitulevaisuuden pyssyttely on julkaistu Early Access -tilassa. On aika katsoa, mistä on kyse.

  • Teksti: Mike Holmes (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

Ammuskelupelien markkinoilla voi olla vaikeaa erottua joukosta nykyaikana. Puolalaisen The Farm 51 -firman ideana on moninpeliin painottuva World War 3. Luvassa on suurikokoisia lähitulevaisuuden ympäristöjä, ja taustalla on uskottavalta tuntuva maailmanlaajuinen kolmas konflikti Euroopassa. Uusia ideoita ei siis liiemmin ole, mutta silti WW3 onnistuu tavoitteessaan erottua joukosta.

Early Access -versiossa on toistaiseksi kolme karttaa. Toiminta alkaa Berliinistä, siirtyy Varsovaan ja päättyy Moskovaan. Jokainen kartta on kooltaan valtava, mutta on mahdollista valita myös rajatummilla areenoilla kustakin kolmesta. Muutos tekee pelaamisen hyvin erilaiseksi, sillä muutos suuren mittakaavan sodasta pienempään kahakkaan on merkittävä. Tankit niittävät maastossa helppoa saalista. On silti sanottava, että toistaiseksi eri aselajien toiminta tuntuu hyvinkin pelkistetyltä. Onneksi muun muassa dronet riittävät pitämään menon kiireisenä.

Aseet ovat ilahduttavan moninaisia, mutta itse toiminta nojaa enemmän juurikin siihen toimintaan varsinaisen simulaation sijasta. Pelaaminen keskittyy tiettyjen maastonkohtien hallussa pitämiseen. Kiintoisaa on, että pisteitä kerätäkseen on pidettävä hallussa kahta paikkaa samaan aikaan. Lopulta kyseinen maastonkohta muuttuu uudelleensyntymispaikaksi taistoissa kaatuneille pelaajille. Jos kaikki pisteet ovat toisen joukkueen hallussa, syntyy vastustaja tiettyihin kohtiin ympäri karttaa. Pääosin järjestelmä toimii hyvin, mutta jos toinen joukkue joutuu yliajetuksi, on toisella puolella liian helppoa kyttäillä lähellä uudelleensyntymispaikkoja napsien poloisia vastustajia pois pelistä.

Maastonkohdasta taisteltaessa pystyy yleensä syntymään suoraan toiminnan keskelle, joka ei välttämättä ole aina hyvä idea. Toinen vaihtoehto on syntyä kartan laitamille ja juosta toimintaa kohti. Pelatessa käytinkin melkoisen määrän aikaa vain juoksennellessa kohti taistelua.

World War 3World War 3World War 3World War 3
World War 3World War 3World War 3