Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
ennakot
The Division 2

The Division 2: Dark Zone ja PvP

Massive Entertainment on korjannut suurimman osan alkuperäisen turhauttavista ominaisuuksista pitäen silti ne parhaat palat edelleen paikoillaan.

  • Teksti: Eirik Hyldbakk Furu (Käännös: Markus Hirsilä)
Facebook
TwitterReddit

The Division julkaistiin kolme vuotta sitten. Kyseessä oli hyvä peli, joka vain parani vuosien kuluessa merkittävästi. Yksi syy menestykseen oli tuolloin epätavallinen lähestymistapa moninpeliin Dark Zone -alueella. Koskaan ei voinut olla aivan varma siitä, kuka on ystävä ja kuka vihollinen. Tunnelmaa toki nostivat korkeat panokset arvokkaan roinan varmistamisesta itselleen.

Sitä vastoin huonoina puolina jäivät mieleen liikaa ammuksia itseensä imevät viholliset, ja kaikenlainen taktiikka kavereiden kanssa muuttui merkityksettömäksi, jos vastaan asettuneilla pelaajilla oli käytössä omaa joukkoa paremmat varusteet. Tasapainoa on hiottu vuosien kuluessa useaan otteeseen, ja tästä syystä The Divisionilla on nykyäänkin melko paljon pelaajia. Gamereactor matkusti Massive Entertainmentin päämajaan Ruotsiin ottamaan selvää, millaisessa mallissa jatko-osa on.

Ennakon pääpainona on Dark Zone ja moninpeli. Varsin nopeasti kävi ilmi, miksi kehittäjät halusivat tehdä nimenomaan uuden pelin vanhan päivittämisen sijasta. Esimerkiksi Dark Zone -alueita on nyt kaikkiaan kolme Washingtonin alueella. Vastaus tähän ratkaisuun on pelaamisen vaihtelevuudessa. Itäinen Dark Zone on enemmän avointa maastoa luonnon valtaamalla alueella, kun taas eteläinen Dark Zone soveltuu paremmin lähietäisyyden taisteluihin urbaanin ympäristönsä ansiosta. Vaihtelevuus johtaa siihen, että on aiempaa helpompaa löytää omaan pelityyliin soveltuva pelialue.

Vaihtaminen pimeästä ja ahtaasta Manhattanista Washingtonin aurinkoiseen ja avoimeen maastoon on merkittävä päästäen myös pelin värimaailman oikeuksiinsa. Perinteisempää lähietäisyyden synkistelyä on sitten luvassa enemmän eteläisellä Dark Zonella.

Monipuolisuus pätee ympäristöjen ohella myös kykyihin ja aseisiin. Dark Zonella aseet ovat niin sanotusti normalisoituja, eli niiden power-taso ei vaikuta. Tärkeämpää on se, että aseet ja kyvyt pelaavat yhteen oman valitun pelityylin mukaisesti. Suosikit, kuten Turret ja Seeker Mine, tekevät paluun uusilla muokkauskeinoilla. Näin kyvyt tulevat käyttöön eri tilanteissa. Uusia ovat esimerkiksi Chem Launcher ja erilaiset Dronet. Chem Launcherin mellakkavaahto pelastaa hengen monta kertaa kohdattaessa itsemurhapommittajavihollisia tehden pahiksista liikuntakyvyttömiä.

Ensimmäisessä pelissä usein niin paljon kuulaa vaativat pahikset ovat jatko-osassa harvassa. Samalla tasolla olevat perusviholliset kuolivat muutamasta rynnäkkökiväärin purskeesta. Vahvemmat viholliset lakosivat koko joukkueen keskitetyssä tulessa varsin nopeasti. Raskaasti panssaroidut suurikokoisemmat pahikset vaativat edelleen runsaasti kuulaa kaatuakseen.

The Division 2The Division 2The Division 2The Division 2
The Division 2The Division 2The Division 2The Division 2
Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.