Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
ennakot
Final Fantasy VII: Remake

Final Fantasy VII: Remake E3-ennakossa

Vuosien odotuksen jälkeen Final Fantasy VII: Remake pääsi viimenkin Gamereactorin testiin.

  • Andreas Juul (Käännös: Markus Hirsilä)Andreas Juul (Käännös: Markus Hirsilä)

Kokonaan uusittu versio Final Fantasy VII:stä on ollut työn alla jo vuosikausia, eikä valmista vain ole tullut. Hiljan saatiin viimeinkin tietää, että julkaisun on määrä tapahtua 3. maaliskuuta 2020. Gamereactor pääsi E3-messujen humussa testaamaan suljetun oven takana, miltä peli oikeasti näyttää ja tuntuu.

Final Fantasy VII: Remakessa tulee olemaan peräti kahden Blu-ray-levyn verran tavaraa. Yoshinori Kitasen mukaan jälkimmäisen levyn työstö on sekin jo hyvällä mallilla. Uusittu versio on tietenkin täysin ääninäytelty, ja itse dialogi näyttää pysyneen pitkälti samana kuin alkuperäisessä Final Fantasy VII:ssä. Tämän ansiosta myös alkuperäisen pelin silloin joskus pelanneet veteraanitkin tuntevat olonsa kotoisaksi.

Sama pätee musiikkiin, joka on sekoitus klassista sävelmää ja modernimpaa jytkettä. Musiikin sovittaminen on ollut haaste Kitaselle, sillä alkuperäisessä pelissä oli hyvin selkeät siirtymät taisteluiden ja maaston tutkimisen välillä. Musiikin vaihtuminen tilanteen mukaan on haluttu säilyttää ennallaan myös Remakessa.

Suurin muutos koskee ehkä taistelujärjestelmää. Klassinen vuoropohjainen taistelu on korvattu eräänlaisella puolireaaliaikaisella taistelulla. Tästä nähtiin jo merkkejä esimerkiksi pelissä Final Fantasy XV. Taisteluiden aikana toimintaa voi hidastaa katsellen menoa eri puolilta päätöksiä varten. Koin taistelumekaniikan erittäin tyydyttäväksi.

Kitase paljasti, että Cloudilla on pelissä erilaisia taktisia tiloja (tai "stance"-asentoja), joita siis ei julkisesti lehdistötilaisuudessa nähty lainkaan. Punisher Modessa hyökkäykset ovat tehokkaampia, mutta myös hitaampia verrattuna oletusarvoiseen Operative Modeen. Tämä erilaisten tilojen välillä vaihtelu ei rajoitu ainoastaan Cloudiin, ja vaikutukset toki vaihtelevat suuresti eri hahmojen kesken. Testatessani peliä itse kaikista erilaisista taistelun sävyistä ja vaihtoehdoista kärryille pääseminen osoittautui yllättävän vaikeaksi. Jonkin ajan ihmettelyn jälkeen paketti alkoi aueta, ja sitä myöten pelaaminen tuntua nautinnolliselta.

Kaiken kaikkiaan juuri sana nautinnollinen summaa parhaiten aikani Final Fantasy VII: Remaken parissa. Maaliskuussa 2020 sitten nähdään, miten lopulta kävi.

Final Fantasy VII: RemakeFinal Fantasy VII: RemakeFinal Fantasy VII: RemakeFinal Fantasy VII: Remake
Final Fantasy VII: RemakeFinal Fantasy VII: Remake

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainos

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainos

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainos