Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
ennakot
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 E3-ennakossa

Gamereactor pääsi näkemään mittavan demon E3-messuilla.

  • Lisa Dahlgren (Käännös: Markus Hirsilä)Lisa Dahlgren (Käännös: Markus Hirsilä)

E3-messut olivat ja menivät. Paikan päällä Gamereactor pääsi näkemään suljetun oven takana noin 50-minuuttisen demon, jota ei kuitenkaan päässyt itse pelaamaan. Samalla pääsin jututtamaan alkuperäisen kynä ja paperi -Cyberpunkin luojaa Mike Pondsmithiä. Hänen mukaan tulossa oleva uusi kynä ja paperi -Cyberpunk kuroo umpeen vanhan pelin ja uuden videopelin välisen tarinan. Sekin selvisi, että Pondsmith aikoo jatkossakin tehdä töitä Cyberpunk-sarjan parissa.

Heti demon alkajaisiksi kävi ilmi, että oman hahmon tuunailu on hyvinkin monipuolista. Kykypuita on valikoissa useita, joista ensimmäinen määrittää oman pelihahmon persoonallisuuden kolmella erilaisella "elämäntiellä": Nomad, Street Kid ja Corporate. Taustatarinan lisäksi valinta vaikuttaa peliin itseensä. Kolmas tuunailuvalikko koskee attribuutteja, joissa valitaan oman hahmon keskeiset ominaisuudet eli statsit. Jako on tehty seuraavasti: body, intelligence, reflexes, technical ja cool. Valinnat toki määrittävät oman hahmon vahvuudet ja heikkoudet varsinaisen pelaamisen aikana. Kaiken kaikkiaan tehdyt valinnat todellakin muuttavat pelikokemusta, ja jokaisen kykypuun sisälläkin on paljon vaihtoehtoja.

Esittelyn aikana mielenkiintoinen pelimekaniikka liittyi kielen kääntämiseen. Päähenkilön kyberneettinen implantti käänsi kuultua vierasta puhetta reaaliajassa englanniksi. "Elämäntien" vaikutus ilmeni puolestaan siten, että alkuvalinnasta riippuen dialogissa avautuu erilaisia vaihtoehtoja. Esimerkiksi Street Kid -valinnalla olisi saanut enemmän tietoa köyhältä ja kodittomalta kontaktilta. Niin ikään valitut attribuutit eli statsit vaikuttavat keskusteluihin. Jonkin tietyn vaihtoehdon voi käyttää, mikäli oman ominaisuuden numeraalinen arvo on riittävän korkea. Vaatimus myös näkyy ruudulla ihan numerona. Mukana on erillinen katu-uskottavuusmittari, joka vaikuttaa siihen, miten päähenkilöä kohdellaan tämän liikkuessa kadulla.

Nähdyn kohtauksen aikana päähenkilö kuuli taustalta jotain muuta keskustelua, jonka hän voi halutessaan ottaa puheeksi itsensä käymässä keskustelussa. Ymmärrettävästi moinen nuuskiminen ei aina tuota haluttuja tuloksia, joten valintojaan kannattaa harkita.

Cyberpunk 2077Cyberpunk 2077Cyberpunk 2077Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077Cyberpunk 2077