Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
ennakot
Zombie Army 4: Dead War

Zombie Army 4: Dead War

Gamereactor pelasi neljä tuntia Rebellionin uutta yhteistyötä painottavaa pyssyttelyä.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Zombie Army 4: Dead Warin tarina sijoittuu vuoteen 1946. Tässä vaihtoehtoisessa historiassa toinen maailmansota on edelleen käynnissä. Pahat natsit nimittäin eivät olekaan hävinneet, ja voiton alttarille on uhrattu koko ihmiskunta. Kuviossa ovat mukana niin useammat ulottuvuudet, demoniset ulottuvuusportit, okkultismi ja tietysti myös laahustavat epäkuolleet.

Yhdessä pelaamista painottava pyssyttely muistuttaa kovasti edeltäjäänsä, joten innovaatioita ei huomaa ihan heti. Karttojen suunnittelu luo nostalgisia tunnelmia, ja saa muistelemaan vanhoja hyviä aikoja Left 4 Dead 2:n parissa. Pelaajien on tarkoitus suorittaa pieniä tehtäviä toisiinsa yhteydessä olevilla alueilla. Aina on ideana avata reitti seuraavalle alueelle, jotta saisi hetken aikaa hengähtää. Sitten suunnataan taas ampumaan natseja.

Rebellionin edellisen pelin, Strange Brigaden, hahmojen erilaisten taitojen pelimekaniikkaa on laajennettu. Esimerkiksi mukana on lyömäasehyökkäys, joka tappaa tavallisen zombin yhdellä iskulla. Tämä kuitenkin vain silloin, kun isku on ensin ladattu tappiin. Kykyä voi käyttää latautumisen eli "cooldownin" aikana, mutta silloin kyky ei ole yhtä tehokas. Mukana on niin ikään hahmonkehitys, joka on sidottu mukana kulkevaan asevalikoimaan eli "loadoutiin". Ajan kanssa peliin lisätään iso valikoima erilaisia lisäkykyjä, joita avataan suorittamalla pelin sisäisiä haasteita.

Zombie Army 4: Dead WarZombie Army 4: Dead War

Vuoden 2017 Sniper Elite 4 lisäsi peliin mukaan niin sanotun Horden, jossa puolustaudutaan aalloittain päälle käyviä vihollislaumoja vastaan. Samaa jatketaan Zombie Army 4: Dead Warissa, ja mukana on uusia konsteja pitää epäkuolleet aisoissa. Sähköaidat, miinat ja kranaatit ovat tarpeen, sillä peli saattaa muuttua hetkessä täydeksi kaaokseksi. Lisäksi kuolleiden pelaajien ruumiit nousevat ylös jahtaamaan entisiä pelitovereita pitkin areenaa.

Sniper Eliten inspiroima ydinpelattavuus ei siis ole paljoakaan muuttunut. On silti sanottava, että tuotantoarvoja on selvästi ladattu lisää tämän ytimen ympärille. Valaistustehosteita havainnollistetaan muun muassa bunkkerissa, jonka valot ovat menneet poikki. Tarkoituksena on puolustautua pahiksia vastaan, ja samalla saada generaattori uudestaan käyntiin. Yllättävää on se, miten paljon on vahdittava omien patruunoiden riittävyyttä. Muuten peli tuntuu hyvinkin tutulta kokemukselta.

Rebellion on selvästi panostanut aiempaa enemmän erilaisiin ympäristön uhkiin, joita voi itsekin laukaista tarpeen mukaan. Esimerkiksi kattokruunun voi ampua alas epäkuolleiden niskaan. Juuri tällainen ympäristön kanssa vuorovaikuttaminen on omiaan tuomaan pelaamiseen lisää vaihtelua.

Zombie Army 4: Dead WarZombie Army 4: Dead War

Kehittäjät paljastivat, että tulossa on muun muassa eräänlainen moottoroitu minibossi, joka tuo mieleen Death Strandingin sotajakson. Odotettavissa on myös epäkuollut hai. Vaikuttaa siis siltä, että kehittäjät ovat pitäneet reilusti hauskaa pohtiessaan luovia tapoja monipuolistaa pelaamista. Kaiken kaikkiaan Rebellion onkin selvästi panostanut edellisten pelien vahvuuksiin, ja rakentanut uutta niiden päälle. Jos siis tällaiset yhdessä pelattavat pyssyttelyt miellyttävät, on luvassa hauskaa menoa myös Zombie Army 4: Dead Warin parissa. 4. helmikuuta sitten nähdään, miten homma toimii PC:llä, PS4:llä ja Xbox Onella.

Zombie Army 4: Dead WarZombie Army 4: Dead WarZombie Army 4: Dead War

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä