Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
ennakot
World of Warcraft: Shadowlands

Uusi alku, World of Warcraft: Shadowlands

Tuleva laajennus mahdollistaa uudenlaisen tavan pelata WoWia, ja soveltuu niille, jotka eivät ole peliin aiemmin koskeneet.

World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands

World of Warcraftin eeppinen tarina jatkuu laajennuksessa Shadowlands. Nyt matkataan kuolleiden valtakuntaan sen jälkeen, kun Sylvannas Windrunner rikkoi nykyisen Lich Kingin, Bolvar Fordragonin, kruunun. Luvassa on uusia alueita, uusia luolastoja, raideja ja muutakin uutta. Näihin asioihin ei kuitenkaan tässä ennakossa paneuduta.

Alfa-versio päätyi Gamereactorin testiin, ja nyt homman nimenä on se uusi tapa kokea World of Warcraft. Ajatuksissa ovat olleet nimenomaan ne, jotka eivät ole koskaan ennen peliin koskeneet. Tai ne, joiden edellisestä pelikerrasta on jo kauan.

Hahmonkehitys kokee muutoksen. Tällä hetkellä Battle for Azerothin maksimitaso on 120, mutta laajennuksen jälkeen maksimi onkin 60. Nykyinen pelikokemus kattaa tasot 1-50, ja Shadowlands on pelaajille 50-60.

Peliliikkeen tarkoituksena on ratkaista WoWia vaivaavat ongelmat. Kuten esimerkiksi se, että nouseminen tasolle 120 on hidasta puuhaa. Shadowlandsissa riittävälle tasolle pääsee tietenkin huomattavasti nopeammin. Lisäksi nykyisessä järjestelmässä jokaisella tasolla ei ole tarjolla kiinnostavia palkintoja, mikä puolestaan ei rohkaise aina nostamaan oman hahmon tasoa. Muutoksen jälkeen pelaaja saa aina tason noustessa (1-60) jotain siistiä.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Se uusi pelikokemus alkaa heti, kun pelin käynnistää. Vastassa on uusittu hahmoeditori. Monipuolisuutta on karsittu, ja tuloksena on selkeämpi ja minimalistisempi esitys. Alfa-versiossa osa roduista puuttui, mutta se antoi silti käsityksen siitä, mitä tulossa on.

Oman hahmon tekemisen jälkeen jatko riippuu siitä, onko vanha vai uusi pelaaja. Keltanokille matka on ohjattu sen mukaan, miten Blizzard ajattelee olevan paras tapa edetä. Kokeneet ketut voivat valita joko ohjatun polun, tai lähteä heti omille teilleen aloittaen siitä, mistä haluaa aloittaa pelaamisen.

Yksi Shadowlandsin mukanaan tuoma uudistus on saatavilla kaikille: uusi aloitusalue Exile's Reach. Alue on käytännössä yksi iso opastusosio, jossa kehitytään tasot 1-10 ennen isoon maailmaan pääsyä. Keltanokat aloittavat suoraan Exile's Reachilta ilman sen kummempia valintoja, mutta kokeneet ketut voivat valita myös jonkun perinteisemmän aloitusalueen.

Tason 10 saavuttamisen jälkeen noviisipelaaja siirtyy joko Stormwindiin tai Orgrimmariin, jonka jälkeen käynnistyy se nykyinen laajennus Battle for Azeroth. Toisin sanoen optimoitu matka seuraa polkua Exile's Reach, Battle for Azeroth ja Shadowlands, jolloin tuloksena on aiempaa ehjempi kokonaisuus. Veteraanipelaajat voivat valita minkä tahansa vanhoista laajennuksista ennen siirtymistä Shadowlandsiin.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Muutoksia on tulossa kahteen hahmoluokkaan: Death Knight ja Demon Hunter. Varsinkin Death Knight on kokonaan uudella aloitusalueella, ja nykyinen tarina perustuu Bolvarin versioon Lich King Bolvarista (koska tässä versiossa Arthas on kuollut). Muutkin rodut pääsevät käsiksi Death Knightiin (mukaan lukien Pandaren).

Exile's Reach on käytännössä saari, johon päädytään joko Alliancen tai Horden aluksen tekemän haaksirikon jälkeen. Saari on suljettu muilta pelaajilta, joten tasot 1-10 opetellaan ihan yksin, miten World of Warcraft toimii. Tehtävät on suunniteltu siten, että ne opettavat käyttöliittymän eri ominaisuudet, pelimekaniikat ja oman hahmoluokan toiminnan. Esimerkiksi Paladinilla pelatessa on käytettävä Divine Shieldia esineen keräämiseen, joka on liekkien keskellä. Jos kilpi ei ole kytkettynä, vievät liekit hengen.

Näkemäni Exile's Reach oli keskeneräinen, ja tuki ainoastaan Alliancea. Tulossa näyttää kuitenkin olevan se toistaiseksi tehokkain opastusosio World of Warcraftin historiassa. Muutenkin pelin uusittu rakenne ja virtaviivaistettu hahmonkehitys ovat hyviä ideoita niin veteraaneille kuin untuvikoillekin. Julkaisussa sitten nähdään, miten kaikki osa-alueet pelaavat yhteen.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä