Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
ennakot
Rocket Arena

Rocket Arena

Gamereactor pääsi katsomaan ennakkoon Final Striken rakettista yhdessä pelaamista painottavaa pyssyttelyä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Rocket Arena on tarkoitus julkaista tänä kesänä, ja kyseessä on räjähtävä 3v3-kokoonpanolla pelattava kilpailullinen ammuskelu. Pelaajat käyttävät valikoimaa rakettisia aseita. Kehittäjänä toimii Final Strike Games, joka on tehnyt moninpeliä muun muassa sellaisiin nimikkeisiin kuin Call of Duty, Halo ja Doom. Pääsin taannoin kokeilemaan kolmen tunnin ajan tulevaa räiskintäpeliä, ja olin positiivisesti yllättynyt.

Rocket Arenan toiminta poikkeaa merkittävästi muista pelaamistani kilpailullisista räiskinnöistä. Nyt kuolema ei olekaan osa pelaamista, vaan tarkoituksena on saada vastapelaajat pois areenalta. Toiminto on varsin samanlainen kuin Super Smash Bros. -peleissä: jokaisella pelaajalla on oma vahinkomittarinsa, ja mitä korkeampi on lukema, sitä helpompi on tulla ajetuksi pois areenalta. Oma vahinkomittari palautuu hiljakseen, joten joskus on hyvä idea vetäytyä kiivaimmasta tappelusta sivuun odottamaan oman mittarin palautumista.

Perinteisen rakettihyökkäyksen ohella mukana on oikein ajoitettu väistö ja kaksi erikoisempaa hahmokohtaista liikettä, joista molemmissa on niin sanottu taukoa vaativa cooldown-aika. Oikein ajoitettuna pystyy myös ampumaan alustalta omalla ensisijaisella aseella, ja käyttää räjähdystä voimana lennättää oma pelihahmo ilmaan. Tällä sinkohypyllä pystyykin saavuttamaan pelissä uudenlaisia korkeuksia, ja kikka tarjoaa omaperäisen ja tehokkaan liikkumistavan. Konstilla pystyy myös palaamaan takaisin areenalle, jos on tullut lennätetyksi sieltä pois.

Rocket ArenaRocket ArenaRocket Arena

Kaikissa kokeilemissani areenoissa oli mukana omanlaisensa piirroselokuvamainen tunnelma, ja vaihtelua oli mukana enemmän kuin tarpeeksi. Tappelin viidakossa, aavikolla ja lumisissa kylissä, eikä samaa areenaa tarvinnut kokea liian usein. Valittavana olevat hahmot ovat nekin hyviä, ja jokaisella on riittävästi persoonaa, joka ilmenee myös kunkin rakettisessa aseistuksessa. Kehittäjien itsensä suosikki näytti olevan Blastbeard, joka on ylipainoinen punahiuksinen merirosvo. Blastbeard ampuu räjähtäviä kanuunankuulia muita pelaajia kohti.

Pääsin kokeilemaan kaikkiaan kolmea pelimuotoa, jotka olivat Knockout, Rocketball ja Treasure Hunt. Knockout on toiminnaltaan perinteinen Team Deathmatch, sillä ensimmäisenä 20 ulosajoa kerännyt joukkue voittaa. Rocket Ballissa pelaajat kamppailevat suurikokoisen pallon saattamisesta vastapuolen joukkueen puolelle areenaa. Meno on maittavaa, sillä se vaatii koko joukkuetta toimimaan yhdessä.

Treasure Hunter oli suosikkini, ja tarkoituksena on kerätä 200 kultakolikkoa ennen vastapuolen joukkuetta. Pelimuoto jakautuu kahteen erään. Ensimmäinen on Treasure Chest Round, jossa kissa ja hiiri -logiikan tavoin palkitaan aarteen pitämisestä hallussa mahdollisimman kauan. Toinen erä on Coin, jolloin tusinoittain kolikoita ilmaantuu areenalle. Vauhtia riittää, kun kaikki koettavat saada kolikoita haltuun ennen niiden katoamista. Treasure Hunter on hauskaa ja hupaisaa. On aina mietittävä, keskittyäkö kolikoiden keräämiseen, vai vastapuolen keräilijöiden työn hankaloittamiseen.

Rocket ArenaRocket ArenaRocket ArenaRocket Arena

Kokeilemieni pelimuotojen lisäksi julkaisussa mukana on muitakin, ja kehittäjät kertoivat ainakin Robot Attack ja Megarocket-pelimuotojen olevan tulossa. En päässyt kokeilemaan näitä itse, mutta kuvauksen mukaan Robot Attack on niin sanottu PvE-pelimuoto, jossa joukkueen on toimittava yhdessä kaataakseen aalloittain kimppuun käyviä robotteja. Kaikki mainitut pelimuodot ovat myös ristiinpelattavissa eri alustojen kesken.

Kilpailullisissa räiskinnöissä on runsaasti valinnanvaraa, mutta Rocket Arena näyttää löytäneen sen oman mukavan markkinarakonsa kevyemmällä ja lapsenomaisella lähestymistavallaan. Treasure Hunter ja Rocketball vaikuttavat hauskoilta ja muista peleistä erottuvilta. Rocket Arena julkaistaan 14. heinäkuuta PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle.

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä