Suomi
Gamereactor
ennakot
Skull and Bones

Ennakko: Skull & Bones: Mustan lipun inspiroima kuolleista noussut hahmo hyvin tutulla sävyllä

Olemme nähneet uudistetun Ubisoftin avoimen maailman teoksen pelikuvaa, emmekä ole kovin ihastuneita siitä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Kehityshelvetti-termiä viljellään melko paljon, mutta yksi julkaisu tuntui todella sopivalta kyseiselle ilmaisulle: Ubisoftin Skull & Bones. Peli julkistettiin jo vuonna 2017, ja sen jälkeen olemme kuulleet huolestuttavia kehitysraportteja, kunnes se katosi maan pinnalta. Seurasi täydellinen remontti, ja nyt peli on saapumassa takaisin näyttämölle purjehtiakseen PC:n satamaan. Myös konsolijulkaisut saadaan ennen vuodenvaihdetta. Ubisoftin hiljattain esitetty showcase on päättynyt ja siinä esiteltiin Skull & Bonesin uudistettua pelattavuutta. Osana esikatseluistuntoa sain mahdollisuuden tarkistaa pelin kulkua ja on aika kertoa ajatuksia sen pohjalta.

Ensivilkaisulla näen selvästi Assassin's Creed IV: Black Flag -pelin vaikutuksen pelin luomiseen, sillä se näyttää todella samanlaiselta kuin kyseisen julkaisun piraattimeininki ja veneily. Komennat alusta ja käytät sitä tuhoamaan muita aluksia Intian valtamerellä aina Afrikan rannikolta Itä-Intiaan asti. Ruoria ohjatessasi kerrot miehistöllesi, mihin tähdätä ja ampua tykeillä ja muilla laivassa olevilla aseilla. Näyttää siltä, että hallittavia asioita on valtavasti, mutta kun kokonaisuutta verrataan Raren Sea of ​​Thievesiin ja siihen, kuinka purjehditaan omalla aluksellasi, Skull & Bones näyttää melko yksiulotteiselta. Ja tämä heijastuu myös laivan tapaan halkoa aaltoja. Myös purjehtiminen näyttää olevan uskomattoman herkällä tasolla, joten vaikuttaa siltä, ​​että Ubisoft on valinnut realismin sijaan mukaansatempaavia ominaisuuksia ja pyrkii nopeatempoisempaan peliin.

Ymmärrän jossain määrin tämän päätöksen, koska Intian valtameri on valtava paikka. Mutta yksi seikka muistuttaa minua Sea of ​​Thievesin maailmasta: se on älyttömän yksitoikkoinen purjehdus saarten välillä. Näkemäni pohjalta Skull & Bones lieventää tätä tylsyyttä, sillä laivat ylittävät valtameren nopeammin, ja tutkittavia paikkoja on runsaasti ja kohtuullisen lähellä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Skull & Bones olisi ohittanut Sea of ​​Thievesin, enkä usko niin niin käyvänkään.

Tämä on mainos:

Ja tämä johtuu siitä, että Skull & Bones elää ja kuolee laivaston suunnittelun mukana. Maalla on kovin vähän tutkimista, mutta siellä on mahdollisuus etsiä raaka-aineita ja taistella vaarallisia villieläimiä, kuten virtahepoja vastaan. Näkemäni perusteella taito suunnistaa kartoittamattomille saarille metsästämään rikkauksia miekka viuhuen, tai se, että ryhdyt ryöstämään siirtokuntaa jalkaisin, ei yleensä ole sinun vastuullasi. Pikemminkin lähetät miehistösi suorittamaan näitä tehtäviä, samalla kun hallitset laivaa ja taistelet kilpailevia merirosvoja tai muita siirtokuntia suojelevia aluksia vastaan. Tämä toki mahdollistaa toiminnantäyteisen merisodan, mutta idea vaikuttaa siltä, että se voi vanhentua melko nopeasti.

Skull and Bones
Skull and BonesSkull and BonesSkull and Bones

Onneksi Ubisoft pyrkii tarjoamaan monia ainutlaatuisia tapoja olla vuorovaikutuksessa maailman kanssa. Skull & Bonesin ydinkonsepti pyörii sinun ympärilläsi, kun haalit mainetta, pyrkiessäsi kasvamaan legendaariseksi ja pelätyksi merirosvoksi. Tuon aseman saavuttaminen edellyttää sinun kasvattavan huonoa mainettasi. Tämä tapahtuu tuhoamalla laivoja, ryöstämällä siirtokuntia ja suorittamalla tehtäviä muiden merirosvojen kanssa. Näitä löytyy Pirate Den -keskusten paikoista ympäri maailman. Mitä huonompi maine, sitä parempia aluksia, aseita, varusteita voit hankkia, valmistaa tai tehdä, ja saada myös parempia sopimuksia. Ympyrän sulkeutuessa voi toki jatkaa huonon maineen kasvattamista aina legendaariselle tasolle asti. Mikäli kuitenkin epäonnistut saadussa sopimuksessa tai uppoat taistelussa, huono maineesi vähenee ja se evää pääsyn parempien sopimusten pariin. Kuolemilla on myös yhtäläisyyksiä Soulslike-peleihin, sillä suuri osa saaliistasi jää haaksirikkoalueelle. Tämä tarkoittaa, että sinun on matkattava takaisin taistelukentälle saadaksesi tavarat ennen kuin toinen pelaaja kahmaisee ne itselleen.

Tämä on mainos:

Vaikka Skull & Bones -seikkailu voidaan kokea täysin yksin, niin on hyvä tietää, että Ubisoft on rakentanut julkaisun tukemaan moninpeliä ja pelintekijä jopa kannustaa siihen. Voit tehdä yhteistyötä liittolaisten kanssa sopimuksia suorittaessasi tai haastaa ​​vaarallisia ja hyvin aseistettuja linnoituksia, kauppa-aluksia tai yksityisiä merirosvojen metsästysaluksia. On myös mahdollista hypätä PvP-palvelimiin, joissa sinun on huolehdittava kaikista tavanomaisista asioista, mutta myös vastapuolen pelaajista, jotka haluavat viedä saaliisi ennen kuin pääset myymään sen ja lunastamaan palkinnot. Sea of ​​Thieves -pelaajat ovat erittäin tietoisia siitä, kuinka usein tätä tapahtuu.

Mutta miten torjut uhkia aaltojen keskellä? No, kuten mainitsin aiemmin, Skull & Bonesissa on jonkin verran käsityötä ja räätälöintiä. Sen lisäksi, että voit päättää minkä tyyppistä alusta (olettaen, että olet avannut ne) käytät sopimukseen tai matkaan, voit myös varustaa jokaisen paatin useilla erilaisilla työkaluilla ja aseilla, oli se sitten Ballista-tykki tai suurempi keula. Voit myös hankkia lisätilaa saalista varten. Jokaisella päätöksellä on kuitenkin hintansa, sillä esimerkiksi nopeammalla aluksella on vähemmän panssaria ja suuremmat säilytystilat, jotka heikentävät kykyäsi puolustautua hyökkääjiltä. Ensin sinun on kuitenkin valmistettava kaikki tarvikkeet itsellesi ja avattava parempia käyttöösi nostamalla huonoa mainettasi tarpeeksi. Luonnollisesti raaka-aineet on ensin kerättävä, ja vasta sitten voit suunnata merirosvojen luolaan askartelemaan. Jokainen osa huomioiden tämä vaikuttaa melko laajalta prosessilta.

Kaiken tämän päälle mukana on myös kosmeettisia elementtejä, joilla voi koristella aluksen ja jopa merirosvokapteenin ulkonäön. Purjeiden muotoilua ja väriä voi vaihtaa, runkoa voi räätälöidä, miehistösi pukuja voi muuttaa eri näköisiksi ja sama koskee myös omaa hahmoasi.

Skull and BonesSkull and Bones

Vaikka Skull & Bonesilla on monia minua innostavia ajatuksia, kuten säätä koskevat tapahtumat (myrskyt ja aallot) ja jopa mahdollisuus kohdata oman miehistösi kapinan, en ole vieläkään täysin vakuuttunut tästä pelistä. Toistaiseksi aion pysyä varovaisen optimistisena, mutta Skull & Bonesin käyttämä live-palvelun lähestymistapa saa minut ajattelemaan, että olemme taas Sea of ​​Thievesissa. Peli tuntuu melko karulta julkaisuhetkellä, ja vasta vuosien kuluttua (olettaen, että se onnistuu ylittämään ajan epätasaiset vedet) saamme hyppysiimme monimuotoisen ja laajan merirosvoseikkailun.

Joka tapauksessa Skull & Bones julkaistaan ​​PC:lle, Playstationille ja Xboxille 8. marraskuuta 2022. Toivottavasti odottavan aika ei ole liian pitkä ennen kuin pääsemme kokeilemaan peliä joko kumotaksemme tai vahvistaaksemme oheiset mielipiteeni.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä