Suomi
Gamereactor
laitearviot

Fanatec Clubsport Handbrake V2

Fanatec on vihdoin alkanut tuoda markkinoille uusia tuotteita, joista viimeisin on uusi V2-käsijarru, joka on selvä parannus, mutta ei vieläkään täydellinen.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Sim-racing-käsijarrut ovat ehkä yksinkertaisin lisävaruste koko nyt jättimäisessä, liian monimutkaisessa ja megakalliissa kilpa-autossamme. Loppujen lopuksi se on pohjimmiltaan vain kahva, joka johtaa yksinkertaiseen mekanismiin, jossa mäntä painaa alas kumitiivistettä, jonka sitten lukee kuormitusanturianturi, joka mittaa voiman, jota käytät, kun vedät käsijarrun kahvasta. Täällä Gamereactorissa olemme testanneet yli kymmenen eri mallia viimeisen neljän vuoden aikana ja suosikkimme on edelleen Heusinkveld Handbrake. Se on fantastista. Seuraavaksi paras on Simlabin versio, joka maksaa täsmälleen saman verran kuin Fanatecin kiihkeästi odotettu jatko-osa parjatulle alkuperäiselle käsijarrulle.

HQ
Fanatec Clubsport Handbrake V2
Se voidaan asentaa "makuulle" ja "seisomaan", mutta pohjassa ei ole reikiä tai kiinnikkeitä, mikä tarkoittaa, että sitä ei voida asentaa seisomaan suoraan alumiiniprofiiliin.

Fanatec Clubsport Handbrake V2 on täysin uusi malli. Siinä on uusi muotoilu, uusi mekaniikka, uusi muoto ja parempi toiminnallisuus. Se maksaa 200 € plus toimituskulut ja se sisältää kuormakennoanturin toisin kuin edeltäjänsä. Koko käsijarru on valmistettu CNC-jyrsitystä teräksestä ja alumiinista, ja siinä on pari säätövaihtoehtoa, joita en ole koskaan ennen nähnyt tällaisessa käsijarrussa. Itse vipua ei ole asennettu laatikkoon, johon se tulee, vaan se on ruuvattu kiinni, ja siinä on kolme eri asentoa alareunassa, mikä tarkoittaa, että voit helposti valita itse käsijarruvivun suunnan muutamassa sekunnissa.

Toinen vähemmän onnistunut yksityiskohta säädettävyyden kannalta on jarrun sisällä oleva metallipyörä, jonka avulla voit asettaa haluamasi paineen määrän kumityynyille. Ongelmana on, että Fanatec on päättänyt piilottaa tämän renkaan jarrun sisään, metallikotelon alle, joka on siksi irrotettava Allen M4: llä aina, kun haluat säätää vastusta. Tämä ei ehkä ole katastrofi, mutta se on hyvin huonosti suunniteltu ja aiheuttaa päänsärkyä, jota en vain halua. Kun esimerkiksi vaihdan Dirt Rally 2.0 ja Automobilista 2 välillä ja vaihdan WRC R5:n rallicrossin prototyyppiin kahdessa eri pelissä, haluan käsijarruun eri määrän vastusta jäljittelemään todellisuutta. Tämä edellyttää, että joko kierrän käsijarrun irti ja jätän sen auki mekaniikka paljaana tai kierrän pultit sisään ja ulos neljä kertaa muutosten tekemiseksi. Fanatecin, kuten Heusinkveldin ja Simlabin, olisi pitänyt laittaa vastuksen asettava pyörä itse metallikotelon ulkopuolelle.

Fanatec Clubsport Handbrake V2
Selvästi parempi kuin edeltäjänsä, mutta ei yhtä hyvä kuin Heusinkveldin malli tai Simlabin.
Tämä on mainos:

Toinen osa tätä jarrua, josta en todellakaan pidä, on se, että se on liian suuri, se vie liikaa tilaa. Fanatec on aikonut asentaa sen oman vaihdelaatikkonsa sivulle, mutta tämä laatikko on vaihdettu kauan sitten, koska mielestäni se on hieman löysä ja liian pehmeä (vaikka se on aina ollut edullinen). Tämän seurauksena olen ruuvannut Fanatec Clubsport Handbrake V2 taivutettuun levyyn, jonka olen kiinnittänyt peräkkäisen Moza Racing -laatikkoni viereen laitteen vasemmalle puolelle ja siellä se vie noin 40% enemmän tilaa kuin Heusinkveldin variantti tai Simlabin. Fanatecin olisi pitänyt kutistaa mekaniikkaa ja laittaa viritysvalitsin itse laatikon ulkopuolelle.

Fanatec Clubsport Handbrake V2
OK, mutta Fanatec pystyy parempaan.

Mutta miinus nämä puutteet, se on täysin kunnossa käsijarru. Kahva on pitkä ja hyvä, kahva on järkevästi suunniteltu, vaikka poistin paksun kumin heti. Pidän sen tuntumasta, liikerataa ja vastusta on mahdollista mukauttaa selkeästi kykenevällä tavalla ja se puristaa enemmän kuin riittävästi kalibroinnin jälkeen. Omalta osaltani ei kuitenkaan voida välttyä siltä tosiasialta, että sekä Heunsinkveldin vaihtoehto että Simlabin vaihtoehdot ovat älykkäämmin suunniteltuja ja edullisempia käsijarruja, jotka eivät myöskään vaadi erityistä sovitinta kytkeäkseen suoraan tietokoneeseen. Fanatec haluaa sinun yhdistävän Fanatec Clubsport Handbrake V2 Fanatec-ohjauspyörän kantaan. Jos sinulla ei ole sellaista, sinun on ostettava USB-sovitin hintaan 20 €.

06 Gamereactor Suomi
6 / 10
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Fanatec Clubsport Handbrake V2

Fanatec Clubsport Handbrake V2

LAITEARVIO. Kirjoittaja Petter Hegevall

Fanatec on vihdoin alkanut tuoda markkinoille uusia tuotteita, joista viimeisin on uusi V2-käsijarru, joka on selvä parannus, mutta ei vieläkään täydellinen.



Ladataan seuraavaa sisältöä