2 000 euroa (sis. alv) ja sim-racing-ratin toimituskulut ovat järjetöntä rahaa. Lähes 2 200 euroa pyörästä, jossa ei ole ohjauspyörän väliä, polkimia tai muita osia, joita tarvitaan kilpa-auton ajamiseen peleissä, kuten Assetto Corsa tai Automobilista 2. Ei ole epäilystäkään siitä, että Fanatecin kiihkeästi odotettu Bentley-ohjauspyörä on puhdas luksustuote hyvin kapealle kohderyhmälle, ja olen yksi niistä fanaattisista sim-racing-hölmöistä, jotka ovat halunneet kokeilla tätä melkein kaksi vuotta. Koska aivan kuten Fanatec Podium BMW Motorsports M4 GT3 ohjauspyörä, tämä pyörä ei ole muovinen temppu, ei kopio, joka "näyttää" todelliselta kilpa-auton ohjauspyörältä. Tämä on todellinen ohjauspyörä todellisesta Bentley Continental GT3 autosta, jota käytettiin GTWC: ssä (Bentley on sittemmin vetäytynyt). Tämä on ohjauspyörä, jota Steven Kane ja Andy Meyrick käyttivät autossa, jolla kilpailtiin Span ja Imolan kaltaisilla radoilla, ja se on heti havaittavissa, kun poistat sen jättimäisestä laatikosta, johon se tulee.
Fanatec Podium Bentley GT3 on valmistettu magnesiumista, hiilikuidusta ja alumiinista, ja sen leveys on 31 senttimetriä ja paino 1,9 kiloa. Sen keskellä on pyöreä 800 x 800 pikselin LCD-kosketusnäyttö, joka on asennettu gyroon (jota ohjaa ARM Cortex A53 mikrosiru), jonka avulla se voi keskittää itsensä reaaliajassa riippumatta siitä, miten käännät ohjauspyörää, aivan kuten Mozan Vision GS Steering Wheel tapauksessa. Näytön ympärillä on hiilikomposiittirunko ja sen yläpuolella yhdeksän ohjelmoitavaa painiketta, kaksi funky-kytkintä ja kaksi suurempaa alumiininuppia, joiden avulla voit helposti valita halutun jarrutasapainon ja luistonestojärjestelmän menettämättä otettasi ohjauspyörästä. Takana ovat Fanatecin vahvistetut versiot suosituista Podium meloista (tietysti magneettisia), mukaan lukien kaksi pienempää, täysin analogista melaa (sisäänrakennetuilla Hall -antureilla) muun muassa kytkimen ohjaamiseksi.
Ei ole epäilystäkään siitä, että tämä on erittäin, erittäin ylellinen tuote. "Älä säästä kustannuksia", kuten Jurassic Park luoja John Hammond kerran sanoi. Fanatec on tehnyt kaikkensa ja se näkyy. Tämä ohjauspyörä tuntuu heti laatikosta erittäin kestävältä, kalliilta ja täynnä kestäviä painikkeita ja toimintoja, ja myös muoto on hyvä. Minulle, jolla on suuret kädet, se tuntuu hieman pieneltä verrattuna Fanatec Podium BMW Motorsports M4 GT3, mutta Gamereactorin laitteistokirjoittaja Fredrik Lindman, jolla on "normaalimmat" kädet, pitää sitä juuri täydellisenä pidon ja leveyden/koon suhteen. Jos saisin valita, olisin laittanut uudet taustavalaistut painikkeet, jotka ovat yläosassa, jonnekin muualle. Olisin halunnut, että kahvat olisivat korkeammalla ja käteni olisivat tulleet hieman alemmas suhteessa muuhun laitteeseen. Tämä on myös pieni valitus omalta osaltani koskien muun muassa Asetek Invicta Formula Steering Wheel -mallia, jossa kahvat ovat aivan liian alhaalla ohjauspyörässä minun makuuni.
Muuten kahvat, jotka on päällystetty Alcantaralla, ovat erittäin mukavia ja juuri oikean paksuisia. Vaihdemelat ovat loistavat, vaikka mielestäni BMW-ohjauspyörän hieman ohuemmat melat samassa hintaluokassa ovat parempia. Pidän myös keskellä olevasta LCD-näytöstä. On hienoa, että Koenigsegg Jeskon tapaan ohjauspyörän keskellä on pysyvästi keskitetty näyttö, joka näyttää vaihteen valinnan, moottorin kierrosluvun ja kierrosajat, mutta olisin halunnut pystyä mukauttamaan omaa grafiikkaani tähän, koska Bentleyn Verdana-vaikutteiset muotoiluelementit eivät todellakaan vastaa fonttipakkomielle graafista suunnittelijapersoonallisuuttani. Kaiken kaikkiaan näyttö on kuitenkin kunnossa. Se ei ole erittäin käyttökelpoinen, koska sinulla on harvoin aikaa katsoa ohjauspyörää ja lukea pieniä numeroita ajon aikana, mutta se toimii erittäin hyvin ja reagoi uskomattoman nopeasti ohjauspyörän pyörimiseen ja keskittää näytön aina hyvillä tuloksilla.
Takana on Fanatecin aivan loistava QR2-pikajulkaisu, joka (kuten aina) perustuu Krontec QR: ään ja on mielestäni paras sim-racing-maailmassa. Fanalabissa on myös erittäin helppo nähdä, mitä voidaan asettaa, ja laatikko sisältää pienen sovittimen, jonka avulla voit päivittää ohjauspyörän ohjelmiston USB-C: n kautta. Saat myös seinätelineen niille, jotka haluavat sisustaa sim-racing-huoneensa tällä ylellisellä ohjauspyörällä, ja hyvin harkitun pöytätelineen, joka tekee tästä pyörästä tyylikkään sisustuksen keskipisteen. Lisäksi, jos liität mukana toimitetun USB-C-kaapelin, voit käyttää ohjauspyörää erittäin kalliina pöytäkellona, jossa on silmiinpistävä (ja virallinen) Bentley-kellotaulu.
Tietenkin GT3-rakastajana ja sim-racing-fanaatikkona on mahdotonta olla tuntematta todellista kiintymystä tähän erittäin kalliiseen premium-ohjauspyörään. Oikeat kilpavarusteet, joita voidaan käyttää sim-racingissa, vetoavat minuun aina, vaikka en koskaan saa edes mahdollisuutta koskea Bentley Continental GT3 autoon. Se johtuu todennäköisesti enimmäkseen vain ajatuksesta "teeskennellä" ajavansa kilpa-autoa, mutta todellinen kilpa-ohjauspyörä houkuttelee minua edelleen. Fanatec Podium Bentley GT3 on erittäin hyvä, hyvin harkittu, ylellinen ja toimii erittäin hyvin testeissä, joita olemme tehneet täällä Gamereactorissa. Pidän selvästi parempana Fanatec Podium BMW Motorsports M4 GT3 ja pidän keskellä olevaa gyropohjaista pyöreää näyttöä tarpeettomana, mutta samalla on vaikea löytää ainutlaatuisempaa sim-racing-ohjauspyörää juuri nyt.