Suomi
Gamereactor
laitearviot

Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite

Fanatec on julkaissut Porschen Vision GT -ohjauspyörän nyt ikonisesta Gran Turismo 7 -autosta. Olemme laittaneet sen koetukselle.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

"Voi, siinä on paljon muovia!" Se oli ensimmäinen ajatukseni, kun purin uuden Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite Steering Wheel:n pakkauksesta. Mutta sitten pohdin hintaa. 349 puntaa. Tämä tarkoittaa, että tämä on budjettituote ja yksi markkinoiden halvimmista erikoispyöristä, ja tästä näkökulmasta tämä ohjauspyörä on edullinen, jännittävä ja hyvin rakennettu, enemmän kuin mikään muu.

HQ
Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite
Muotoilu on upea, koska Porsche on sen takana.

Kaikille, jotka eivät tiedä, tämä on kopio Vision GT pyörästä, ja kaikille, jotka ovat olleet koomassa Gran Turismo 5 lähtien, Vision GT on malliohjelma, jossa maailman johtavat urheiluautojen valmistajat saavat mahdollisuuden suunnitella monikulmiopohjaisia unelma-autojaan, jotka julkaistaan yksinomaan pelissä. Ferrari, Bugatti, Lamborghini, McLaren ja Porsche ovat kaikki julkaisseet superhienoja fantasialuomuksia Vision GT -projektissa, ja mahdollisuus ohjata Porsche Vision GT -autoa Gran Turismo 7:ssä auton ohjauspyörällä on ilo.

Porsche koskien Vision GT:
"Porsche Vision Gran Turismossa on tuttuja elementtejä yhtiön aiemmista malleista, mutta selkeällä futuristisella maulla. Auto luotiin perinteisillä urheiluautojen mittasuhteilla, joille on ominaista matala ajokorkeus ja leveä asento. Huikean konepellin linjan ja selkeän etuspoilerin lisäksi auton ajovalot on sisällytetty puskuriin luomaan puhdas hölynpöly, joka vihjaa hieman Taycanista, mikä on sopivaa, koska Porsche Gran Turismo on täysi sähköauto. Takaosaa korostaa yksinkertainen kapea takavalonauha, joka lainaa muotoilunsa 911:stä ja Taycanista. Samanlainen teema löytyy ohjaamon sisältä, josta löytyy paljon tuttuja Porschen muotoiluvihjeitä. Kaareva hologramminäyttö, joka näyttää leijuvan ohjauspyörän yläpuolella, on sijoitettu strategisesti. Matala istuma-asento antaa kuljettajalle tunteen siitä, että hän on suoraan tien päällä, samalla kun se varmistaa matalan painopisteen. Katso tarkasti täällä käytettyjä materiaaleja, ja huomaat, että ne kaikki ovat erittäin yksityiskohtaisia."

Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite
Painikkeet ovat muovia, mutta se on odotettavissa, kun tämän kaliiperin Porschen lisensoimaa erikoisohjauspyörää myydään vaivaisella 349 punnalla.
Tämä on mainos:

Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite on 310 millimetriä pitkä ja perustuu alumiinirunkoon. Se on päällystetty Fanatecin uudella, patentoidulla erikoismateriaalilla Tactaris, joka on eräänlainen Alcantara (mikrokuitukangas, jolla on mokkanahkatuntuma), jolla on parempi hienkestävyys ja kestävyys (valmistajan itsensä mukaan). Edessä on kahdeksan painiketta, Hall anturipohjaisia, magneettisia vaihdepäitsimiä takana, funky-kytkin valikon valintaan ja seitsemän painikevalitsinta. Siinä on myös pieni halkaisijaltaan 1.7 senttimetrin OLED-näyttö, joka näyttää, minkä vaihteen olet kytkenyt, ja se on pakattu yhdessä Fanatecin QR2 Lite:n kanssa.

Fanatec Porsche Vision GT CSL EliteFanatec Porsche Vision GT CSL Elite
Kytkinpäitsimet ovat fantastisia.

Aluksi minusta tuntui, että kahvan yläosa, johon laitoin peukaloni, oli liian kulmikas, olin huolissani ennen kuin päivitin ohjelmiston Fanatec DD Extreme:ssämme, että se hiertyisi jo noin kymmenen kierroksen jälkeen. On kuitenkin suunniteltu, että pidon tulee olla hieman matalampi tätä pyörää käytettäessä, mikä kävi ilmi kahden kierroksen jälkeen Suzukan ympäri, koska myös takana olevat melat on sijoitettu siten, että pito on hieman erilainen kuin vaikkapa Fanatec Podium BMW Motorsport GT4 M4 -pyörässäni, joka on kaikkien aikojen suosikkini. Pidän ergonomisesta ajattelusta täällä ja arvostan sitä, että Fanatec ja Porsche halusivat tehdä jotain hieman erilaista.

Fanatec Porsche Vision GT CSL EliteFanatec Porsche Vision GT CSL Elite
Pieni OLED-näyttö on sileä ja omituinen.
Tämä on mainos:

Vaihdevivut ovat fantastisia. Ne ovat kooltaan odotettua pienempiä ja niissä on välittömämpi "naksahdus" tiukemman magneettisuuden ansiosta, mutta se toimii ilman ongelmia ja sopii täydellisesti pyörän kokoon ja pitoon. Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite tarjoaa ainutlaatuisen vaihtotuntuman, josta en uskonut pitäväni niin paljon kuin en, ja Hall -antureiden laittaminen niihin on nerokas.

Fanatec Porsche Vision GT CSL EliteFanatec Porsche Vision GT CSL EliteFanatec Porsche Vision GT CSL Elite
Porsche Vision GT -auto on saatavilla vain Gran Turismo 7:ssä.

On kuitenkin asioita, joista valitettavaa. Edessä olevat painikkeet tuntuvat liian muovisilta minun makuuni, mutta hintaan nähden ei ole juurikaan syytä valittaa. Sen sijaan on minun vastuullani sanoa se niin kuin se on: Se, että tämän vanteen voi ostaa 349 punnalla, tuntuu erittäin anteliaalta Fanatecilta aikana, jolloin täysin tavallinen pyörä tavallisella painikeryhmällä maksaa kaksi kertaa enemmän, monilta eri kilpailevilta valmistajilta. On sanottava, että tämä on hyvin kapea tuote. Toki sitä voidaan käyttää missä tahansa pelissä ja toki tuntuu hyvältä ohjata GT3 Porsche:tä Assetto Corsa Competizione:ssä tämä käsissäsi, mutta Fanatec Porsche Vision GT CSL Elite on periaatteessa tarkoitettu käytettäväksi Gran Turismo 7:n ja vain Gran Turismo 7:n kanssa, koska se kuuluu hyvin tiettyyn autoon, joka on olemassa vain kyseisessä pelissä. Porsche Vision GT:ssä on useita erikoistoimintoja Polyphony Digital:n bestsellerissä, jotka pääsevät oikeuksiinsa vain tämän ohjauspyörän kanssa ja päinvastoin. Tällä tavalla käyttömarginaali on erittäin rajallinen ja kapea, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että se on aidosti vaikuttava sim-kilpapyörä.

08 Gamereactor Suomi
8 / 10
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä