LIVE
HQ
logo hd live | Final Fantasy XIV
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      ennakot
      Final Fantasy VII: Rebirth

      Final Fantasy VII: Rebirth on arvollinen jatko-osa Remakelle

      Remake asetti pohjan, ja sille Square Enix rakentaa onnistuneesti.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ
      HQ

      Square Enix on kovassa iskussa Final Fantasyn kanssa. Final Fantasy XIV vetää edelleen pelaajia puoleensa, Final Fantasy XV myi kuin leipä ja Final Fantasy XVI on myynyt ihan mukavasti. Final Fantasy VII: Remake oli kova juttu, ja nyt odotellaan jatkoa nimeltä Final Fantasy VII: Rebirth. Julkaisu tapahtuu helmikuussa 2023. Gamereactor pääsi kokeilemaan muutamaakin pelattavaa demoa. Tulossa on oikein hyvä jatko-osa.

      Kaikki Remaken pelimekaniikat ovat edelleen paikoillaan. Lisäksi tarina herättää niin tunteita kuin innostustakin. Unohtaa ei sovi myöskään graafista asua ja ympäristöä, jotka tekevät vaikutuksen. Rebirth kuitenkin parantaa sieltä, missä Remake jäi vajaaksi. Pelin maailma on yksityiskohtaisempi, ja paikkojen tutkimisessa on aiempaa enemmän vaihtoehtoja. Taisteluissa on aiempaa enemmän syvyyttä, ja silti peli tuntuu edelleen helposti opittavalta ja henkilökohtaiselta. Rebirth siis kehittää siitä, mihin Remake jäi.

      Kaksi eri pelattavaa demoa käsittelivät tarinasta tyystin erilaisia osia, joten tarinasta ei ole tarpeellista puhua tässä. Sen voi sanoa, että dialogi ja tarina ovat niitä kokonaisuuden tärkeimpiä osia. Mihin tahansa meneekin, tulee vastaan välivideoita ja tarinallisia hetkiä, jotka taustoittavat maailmaa ja sen tapahtumia. Lisäksi tarina on kautta linjan mielenkiintoinen. Näin teki tietysti jo Remake, ja samoilla askelmerkeillä mennään nytkin.

      Tämä on mainos:

      Taisteluissa meno alkaa tuntua Remake 2.0 -malliselta. Mäiske ja läiske onnistuvat edelleen, samoin kykyjen ja loitsujen käyttö, pahisten heikkouksien tutkiminen ja niin edelleen. Square Enix on lisännyt mukaan muutaman uuden ominaisuuden, jotka vievät asiat aiempaa pidemmälle. Jokaisella henkilöhahmolla on nyt pienemmässä osassa kyky nimeltä Unique Move. Kyseessä on erikoiskyky, jota voi käyttää ilman tarvetta kuluttaa MP-pisteitä. Esimerkiksi Aerithillä kyky oli nimeltään Nova Warp, jolla Aerith pystyi siirtymään pois vaaran tieltä. Lisäksi Synergy-hyökkäys ottaa ilon irti omasta joukosta. Riippuen mukana olevasta omasta joukosta voi kaksi hahmoa laittaa toimeen. Cloud ja Tifa tekevät nopean ja paljon vahinkoa tekevän iskun, jonka seurauksena pahis on pidemmän aikaa pökertyneenä. Cloud ja Aerith puolestaan saavat lyhyeksi ajaksi loppumattoman varaston MP:tä. Moisten käyttö vaatii kuitenkin paljon panostusta, eikä niitä voi hyödyntää jatkuvasti. Roolipelaamista ja yksilöintiä on tehty hieman helpommin ymmärrettävämmäksi. Valikot ovat aiempaa selkeämpiä.

      Ensimmäinen kokeilemani demo oli nimeltään The Fated Mt. Nibel. Kysymyksessä oli takautumajakso, jossa nuori Cloud ja Sephiroth etsivät Mako-reaktoria. Pelaaminen oli hyvin lineaarista ja suoraviivaista, jossa taisteltiin kaikenlaisia olioita vastaan niin Cloudina kuin Sephirothina. Tehtävä tuntui hyvin samanlaiselta kuin mitä Remake tarjosi.

      Toinen demo oli tyystin toisenlainen. Known as The Open Wilds of Junon esittelee ne isoimmat muutokset verrattuna Remakeen. Tarjolla oli avoin alue tutkittavaksi. Toisin sanoen maailma ei ole avoin, mutta on jaettu useisiin osiin, jotka ovat vapaasti tutkittavissa. Nyt voi ratsastella Chocobo-olioilla, tehdä sivutehtäviä ja niin edelleen. Kokeilemani alue ei ollut suuri enkä toistaiseksi nähnyt sellaista, mikä erottaisi mahtavan avoimen alueen ihan kelvollisesti sellaisesta. Suurimmaksi osaksi vain käydään kartan osoittamissa pisteissä. Se on sanottava, että tutkimisessa on syvyyttä, mikä Remakessa alkoi lopulta toistaa itseään.

      Ennakossa sain pelata ainoastaan Graphics-tilassa. Matalampi ruudunpäivitys oli nähtävissä, mutta pelattavuus tuntui hyvältä ja sujuvalta. Rebirth on tehty yksinomaan Playstation 5:lle, ja sen näkee yksityiskohtien määrässä. Lisäksi eroa välivideon ja pelattavuuden välillä on vaikea huomata. Performance-tila varmastikin muuttaa asioita hieman, mutta se on selvää, ettei Rebirth pidättele graafisessa loistossaan.

      Tämä on mainos:

      Final Fantasy VII: Rebirth on juuri sellainen kuin toivoinkin, sillä se parantaa siitä, mihin Remake lopetti. Square Enix aikoo suorittaa julkaisun 29. helmikuuta 2024, ja odotan jo innolla.

      HQ
      Final Fantasy VII: RebirthFinal Fantasy VII: RebirthFinal Fantasy VII: RebirthFinal Fantasy VII: Rebirth
      Final Fantasy VII: RebirthFinal Fantasy VII: RebirthFinal Fantasy VII: RebirthFinal Fantasy VII: Rebirth

      Aiheeseen liittyviä tekstejä



      Ladataan seuraavaa sisältöä