LIVE
HQ
logo hd live | Nobody Wants to Die
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      artikkelit
      Assassin's Creed Chronicles: China

      Haastattelussa Assassin's Creed Chroniclesin pelisuunnittelijat

      Gamereactor haastatteli Assassin's Creed Chroniclesta vastaavan Climax Studiosin pelisuunnittelijoita Xavier Peniniä ja Glen Bracea.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ

      Gamereactorin avustaja Ossi Mykkänen matkasi Pariisiin testaamaan Assassin's Creed Chroniclesia ja jututti samalla pelin tekijöitä. Lue Assassin's Creed Chronicles: China -ennakkosilmäys täältä.

      Voitteko esitellä itsenne lukijoille?
      Xavier Penin: Toimin johtavana pelisuunnittelijana Ubisoft Partnersilla. Assassin's Creed Chroniclesin parissa työskentelen pääasiassa Matt Duffin (Climaxin pääsuunnittelija) ja tuottajana toimivan Gary Burchellin kanssa. Toimin myös koordinaattorina Montrealissa toimivalle Assassin's Creed -tiimille, ja olen käytännössä tekemisissä kaiken kanssa mikä liittyy pelien tarinoihin tai maailmoihin.

      Oletko työskennellyt aikaisemmin Assassin's Creed -sarjan parissa?
      Penin: Tämä on ensimmäinen projektini sarjan parissa, mutta kokemus ei ollut lainkaan pelottava. Sekä Climax että minä olemme työskennelleet isojen nimekkeiden parissa aikaisemmin. Suurin haaste oli löytää jotain uutta ja jännittävää, ja samalla säilyttää AC-sarjan DNA. Silloin se vetoaisi sarjan vanhoihin faneihin mutta myös uusiin pelaajiin. Mielestäni Climax onnistui vastaamaan hyvin tähän haasteeseen.

      Pelin aikana viitataan Ezioon; kuinka tiiviisti juoni sitoutuu muihin AC-sarjassa nähtyihin hahmoihin?
      Penin: Ezio ja Shao-Junin tarinat liittyvät toisiinsa, ja tämän voi nähdä esimerkiksi Assassin's Creed Embers -lyhytelokuvassa. Heidän yhdessä viettämästään ajasta nähdään joitain takaumia Assassin's Creed Chronicles: Chinassa. Muuta en vielä kerro, sillä en halua pilata yllätystä.

      Tämä on mainos:

      Chronicles vie pelisuunnittelullaan sarjaa uuteen suuntaan. Miten päädyitte tällaiseen ratkaisuun?
      Penin: Ajattelimme että 2,5D-tasoloikka on genrenä mielenkiintoinen, ja että se myös sopisi sarjan maailmaan. Samalla se tarjoaisi kuitenkin erilaisen kokemuksen kuin aikaisemmat AAA-luokan nimekkeet. Se laajentaa AC-brändiä ja tarjoaa samalla tilaisuuden tutkia erilaisia aikakausia ja paikkoja.

      Saitteko vapaat kädet visionne toteuttamiseen, vai aiheutuiko näin suuren sarjan kanssa työskentelemisestä jotain rajoituksia?
      Penin: Tiesimme että hyvän AC-sarjan pelin kehittäminen vaatii karismaattiset sankarit, jotka seikkailevat historiallisissa miljöissä. Nämä täytyy yhdistää hienoihin ulkoasuihin ja tutkimista kannustavaan suunnitteluun. Pelimekaniikkojen täytyisi sekoittaa keskenään toimintaa, hiippailua, parkouria sekä salamurhaajien erikoiskykyjä. Nämä ovat perusteet, joiden päälle rakensimme Assassin's Creed Chronicles -pelit. Pystyimme heittämään mukaan runsaasti omia ideoitamme, ja saimme kehitysehdotuksia Montrealin studiolta.

      Vaikka pelattavuus on erilainen sarjan muihin osiin verrattuna, on AC-sarjan tunnelma edelleen käsin kosketeltava. Miten onnistuitte tässä?
      Penin: Pyrimme linkittämään peli-ideamme sarjan perusteisiin. Jos suunnittelun apuna löytyy vahva lähdemateriaali, on huomattavasti helpompaa keskittyä oikeisiin asioihin.

      Kiinalla ja Aasialla on runsaasti potentiaalia lukuisten salamurhiensa ja mysteeriensä ansiosta. Aiotteko laajentaa tulevaisuudessa enemmän näiden alueiden suuntaan?
      Penin: Assassin's Creedin maailma sallii miettiä ja kokeilla ideoitaan erilaisiin ympäristöihin ja ajanjaksoihin. Emme sulje vielä mitään mahdollisuuksia tulevaisuuden suhteen, ja odotan erityisesti pelaajien reaktioita Shao Junin tarinaan.

      Tämä on mainos:

      Oli mukava kuulla kahdesta muusta Chroniclesin osasta, jotka sijoittuvat Venäjälle ja Intiaan. Kuuluiko näiden pelien suunnitteleminen alkuperäiseen ideaanne vai laajensitteko tarinaa Chinan suunnittelun yhteydessä?
      Penin: Päätimme alun perin tehdä sarjaan kolme erillistä osaa.

      Chroniclesin jokainen osa on visuaaliselta tyyliltään samanlainen, mutta ne näyttävät silti erilaisilta. Mistä haette inspiraatiota suunnitteluun?
      Glen Brace (Climax Studiosin Art Director): Jokainen osa hakee tiettyä tunnelmaa omasta ajastaan ja teemastaan. Kiinan kanssa katsoimme 1500-luvulla tehtyjä piirroksia ja hahmotelmia, mutta emme saaneet näistä tarpeeksi materiaalia peliin. Niinpä sekoitimme mukaan Jung Shanin mustetöitä muistuttavia vaikutteita, ja saimme aikaiseksi jotain joka todella tavoittaa Kiinan ja Shao Junin ytimen.

      Intiaan sijoittuvan osan kanssa halusimme luoda suuren kontrastin Assassin's Creed Chronicles: Chinan kanssa, joten jälleen lähdimme liikkeelle historiallisista lähtökohdista. Päädyimme kuvaamaan maata imperialistisesta näkökulmasta, ja käytimme pohjana muun muassa vanhoja brittiläisten toimittajien litografeja ja piirroksia. Tämä teki kokonaisuudesta Kiinaan verrattuna huomattavasti tarkemman ja "kovemman". Värityksessä haimme innostusta muun muassa Sikhien kulttuurista väreihin ja materiaaleihin.

      Venäjälle sijoittuvan pelin taustana toimi puolestaan vuonna 1917 tapahtunut lokakuun vallankumous, ja sen propagandakuvat nousivat nopeasti ilmeen pohjaksi. Sen seurauksena peli on muihin verrattuna rajumman näköinen. Tuloksena on 1900-luvun alun valokuvia muistuttava tyyli, joka korostaa ajan voimakasta teollistumista. Se on erittäin hyvä tausta salamurhaaja Nikolai Orelovin voimakasta siluettia vasten.

      Vaikuttiko tieto Assassin's Creed Victoryn julkistamisen vuotamisesta verkkoon työskentelyynne?
      Penin: Se ei vaikuttanut meihin millään tavalla.

      Milloin pelaajat pääsevät käsiksi näihin seikkailuihin?
      Penin: Assassin's Creed Chronicles: China julkaistaan Euroopassa 22. huhtikuuta PC:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle. Assassin's Creed Chronicles: India ja Assassin's Creed Chronicles: Russia julkaistaan myöhemmin, mutta tarkat ajat eivät ole vielä tiedossa.

      Kuinka pitkät AC: Chinan ja AC: Indian kampanjat ovat?
      Penin: Pelityylistä riippuen läpäisyyn kuluu noin viidestä kahdeksaan tuntia.

      Voiko hahmoaan muokata millään tavalla?
      Penin: Ei, sillä hän kehittyy automaattisesti kenttien läpäisyn myötä.

      Assassin's Creed Chronicles: China
      Xavier Penin
      Assassin's Creed Chronicles: China
      Glen Brace
      Assassin's Creed Chronicles: ChinaAssassin's Creed Chronicles: China

      Aiheeseen liittyviä tekstejä

      Assassin's Creed Chronicles: China

      Assassin's Creed Chronicles: China

      ENNAKKO. Kirjoittaja Ossi Mykkänen

      Assassin's Creed Chronicles: China vastaa radikaalisti fanien pitkään vaadittuihin uudistuspyyntöihin pistämällä onnistuneesti uusiksi koko paketin.



      Ladataan seuraavaa sisältöä