Suomi
Gamereactor
artikkelit
Evolve

Haastattelussa Turtle Rock Studios ja Evolven pääjehu Chris Ashton

Gamereactorin Christian Gaca pääsi jututtamaan Turtle Rock Studiosia perustamassa ollutta Chris Ashtonia ja keskustelemaan studion helmikuussa saapuvan Evolven hirviöistä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Turtle Rock Studiosin Evolve-pelillä on takana pitkä ja kivinen kehitysurakka. Omalaatuisen 4 vastaan 1 -pelimekaniikan omaava moninpelin piti ilmestyä kauppoihin jo viime vuonna, mutta muutaman viivästyksen jälkeen se nähdään PC:llä, PS4:llä ja Xbox Onelle 10. helmikuuta. Tällä viikolla Gamereactorin Saksan toimituksen Christian Gaca pääsi jututtamaan studion perustajiin kuuluvaa Chris Ashtonia ja keskustelemaan pelin mielenkiintoisista hirviöistä.

Gaca: Nimen äänestäminen hirviöille on mukavaa, mutta oletteko koskaan ajatelleet antaa pelaajien suunnitella kokonaisia otuksia?
Ashton: Se kuulostaa hauskalta ajatukselta, mutta asiat muuttuvat nopeasti erittäin monimutkaisiksi. Ehkä olisi parempi kerätä yhteen kaikki toimiviksi todetut ideat, ja antaa yhteisön äänestää niistä mieleisensä.

Gaca: Avautuuko uusi hirviö Behemoth heti alussa kaikille pelin ennakkoon tilanneille? Ja voivatko normaalisti pelin ostavat saada sen käyttöönsä esimerkiksi pelaamalla tai myöhemmin ostamalla?
Ashton: Evolve on mennyt jo painoon, mutta työ Behemothin parissa on edelleen kesken. Hirviö valmistuu kevään aikana, mutta työtä ei saada päätökseen ennen pelin julkaisua. Monsteri tulee yhtä aikaa kaikkien saataville. Sillä ei ole merkitystä, oletko ostanut pelin ennakkoon ja saanut sen ilmaiseksi, vai ostatko sen erikseen. Kaikki pääsevät myös mittelemään voimiaan sitä vastaan yksin- ja yhteistyöpelitiloissa, eikä tähän vaadita rahan käyttämistä. Ainoastaan hirviöllä pelaavien täytyy avata kukkaron nyörejä tai ostaa peli ennakkoon.

Gaca: Mitä voit kertoa meille tämän uuden hirviön erikoiskyvyistä ja ulkonäöstä?
Ashton: Behemothia voisi luonnehtia hirviöidemme tankiksi. Ulkonäössä päätimme panostaa kivimäiseen pintaan, etenkin kun yksi sen erikoiskyvyistä on Rock Wall. Otus näyttää ja tuntuu vahvalta ja raskaalta. Kaikki erikoiskyvyt ovat:

Tämä on mainos:

Lava Bombs: Nämä sirpalekranaatteja muistuttavat pommit ovat tehokkaita sekä lyhyellä että pitkällä kantamalla. Pommien kappaleet jäävät maastoon palamaan, joten metsästäjien kannattaa varoa askeliaan.
Rock Wall: Tällä voi luoda laajan puoliympyrämäisen kivirakennelman, jolla hirviö voi suojautua. Tai vaihtoehtoisesti sillä voi vangita metsästäjiä lähitaisteluun.
Tongue Grab: Behemoth käyttää kieltään kuin sammakko, ja vetää epäonnisen uhrin luokseen pientä painia varten.
Fissure: Valtava räjähdeaalto pyyhkäisee Behemothista jokaiseen suuntaan, repien maastoa tieltään ja tainnuttaen kaikki jotka jäävät sen alle.

Gaca: Mikä on tällä hetkellä suosituin hirviö? Onko teillä jo olemassa pelaajien suosikkilista monstereista?
Ashton: Studion sisällä löytyy faneja jokaiselle hirviölle. Julkisella puolella tapahtumissa ja alphatestissä eniten on käytetty Goliathia. Uskomme kuitenkin että pelin julkaisun jälkeen tilanne tasoittuu. Jokaiselle hirviölle löytyy varmasti oma pelaajakuntansa.

Gaca: Olette kertoneet, että hirviön kehittäminen valmiiksi kestää puoli vuotta. Kuinka monta monsua teillä on tällä hetkellä työn alla?
Ashton: Työstämme nyt ainoastaan Behemothia. Meillä ei ole tarpeeksi työvoimaa usean otuksen kehittämiseen yhtä aikaa.

Gaca: Mikä oli hulluin ideanne, jota ette yksinkertaisesti pystyneet toteuttamaan?
Ashton: Meillä oli ajatus valtavasta maanalaisesta otuksesta, joka pystyisi kaivautumaan lumen tai hiekan alle. Sieltä se voisi tehdä yllättäviä hyökkäyksiä metsästäjien kimppuun. Teimme siitä jopa prototyypin, mutta otus vaati toimiakseen valtavia aavoja alueita. Niissä ei saanut olla puita tai muita esteitä, jotta se ei jäisi niihin jumiin liikkuessaan maan alla. Nämä aavat alueet eivät näyttäneet kovin hyviltä, joten päätimme hylätä koko olennon. Se oli harmillista, mutta peliä kehitettäessä on aina jotain rajoituksia.

Tämä on mainos:

Gaca: Olen tavannut pelaajia, jotka ovat sanoneet etteivät halua hypätä minkään hirviön nahkoihin. Mitä haluaisit sanoa heille?
Ashton: Evolve on ainutlaatuinen peli siinä mielessä, että siitä voi nauttia halutessaan ainoastaan metsästäjänä. Tai sitten voi pelata ainoastaan hirviöllä. Ja jos pitää molemmista puolista, niin niiden välillä voi sitten vaihdella vapaasti. Toivomme pelaajien testaavan Evolven eri puolia, mutta sen jälkeen he voivat tietenkin pitäytyä pitämissään asioissa. Niinpä kehottaisin kaikkia kokeilemaan hirviöllä rytistämistä edes kerran. Saatat huomata, että sillä riehuminen voi olla todella hauskaa!

HQ
Evolve
Christ Ashton, Turtle Rock Studios

Aiheeseen liittyviä tekstejä

EvolveScore

Evolve

ARVIO. Kirjoittaja Ingo Delinger

Turtle Rock Studiosin odotettu epäsymmetrinen toimintamoninpeli vihdoin arvioitavana.

Evolve sulkee palvelimensa syyskuussa

Evolve sulkee palvelimensa syyskuussa

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Julkaisija 2K Games on ilmoittanut, että Turtle Rock Studiosin asymmetrisen moninpelin Evolven palvelimet suljetaan 3. syyskuuta. Alasajo suoritetaan asteittain, ja valot...

Turtle Rock sanoo hyvästit Evolvelle

Turtle Rock sanoo hyvästit Evolvelle

UUTINEN. Kirjoittaja Arttu Rajala

Niin siinä lopulta kävi. Kuukausia laskussa olleet pelaajaluvut ovat viimein saaneet Turtle Rock Studiosin myöntämään tappionsa. Studio ilmoitti viime yönä...

GR Livessä tänään Evolve Stage 2

GR Livessä tänään Evolve Stage 2

UUTINEN. Kirjoittaja Gamereactor

Tänään Gamereactorin suoratoistossa kokeillaan jotain uutta ja outoa. Käsittelyssä on Turtle Rock Studiosin suuria muutoksia kokenut 4 vs. 1 -moninpeli Evolve PC:llä....



Ladataan seuraavaa sisältöä