Halo-suunnittelija haukkuu remakea sieluttomaksi rahanahneudeksi
Jaime Griesemer ei ole kovin ihastunut Halo: Campaign Evolvediin.
Täysin uuden Halo-uusioversion myötä, joka tulee rantautumaan joskus ensi vuonna. Keskustelut uusintaversioiden pätevyydestä ovat jälleen kerran nousseet esiin, ja tällä kertaa yksi Halo: Combat Evolvedin alkuperäisistä suunnittelijoista on liittynyt verkkokeskusteluun ja ottanut kantaa. Jaime Griesemer, yksi ensimmäisen pelin muotoilussa mukana olleista lahjakkuuksista, arvostelee nyt Campaign Evolvedia sieluttomasta rahanahneudesta.
Griesemer uskoo, että projektilta ei ainoastaan puutu näkemystä, vaan se myös heikentää lähes kaikkea sitä, mikä teki alkuperäisestä pelistä alun perin niin erityisen. Lisäksi hän ilmaisee myötätuntonsa monille kehittäjille, jotka on sysätty tähän projektiin. X:ssä Griesemer kirjoitti:
"Uudelleenfilmatisoinnit ja remasteroinnit ovat sielunmaisemaa, ja tunnen myötätuntoa jokaista pelintekijää kohtaan, joka työskentelee sellaisen parissa. He eivät voi voittaa ja vaikka voittaisivatkin, he eivät saa kunniaa. Huono tilanne, ellet saa palkkaa $"
Hän jatkoi myös Campaign Evolvedin tasosuunnittelun mollaamista. Väittäen, että tiimiltä puuttuu ymmärrys siitä, miksi asiat olivat sellaisia kuin ne olivat Halo: Combat Evolvedissa.
"Sinun ei pitäisi pystyä ottamaan Warthogia Huntereiden päälle ajamiseksi. Laitoin tarkoituksella kiviä tielle, jotta niitä vastaan piti taistella jalan. Kun voit vain murskata laatikot pois tieltä, se tuhoaa kohtaamiset. Mutta mikä pahinta? He laittoivat puita WooHoo Jumpin laskeutumisalueelle. Surkea"
Oletko samaa mieltä Griesemerin lausunnon kanssa?




