Live-palvelu on laaja käsite, ja kattaa paljon asioita, mutta yksi asia koskettaa kaikkia julkaisuja: kohtuullisen ja jatkuvan pelaajakunnan ylläpitäminen on ratkaisevan tärkeää.
Helldivers II koki valtavaa menestystä julkaisunsa jälkeen helmikuussa. SteamDB:ssä sillä oli huipussaan 458 709 samanaikaista pelaajaa, ja kahden kuukauden ajan määrä pysyi jatkuvasti yli 300 000:n. Tämä ei kuitenkaan ole enää todellisuutta, sillä trendi on mennyt vain yhteen suuntaan - alaspäin. Toissaviikolla pelaajien määrä putosi vain 13 345:een. Tämä on 97 prosentin pudotus huippujaksoista, ja tällaisen kehityksen pitäisi aiheuttaa huolta pelin kehittäneelle Arrowheadille.
Toisin kuin live-palvelun nimike Destiny 2, joka jatkuvien kausipäivitysten lisäksi saa myös suuria vuosittaisia laajennuksia, ei Arrowhead ole ilmoittanut, että Helldivers II saisi vastaavia suuria laajennuksia.
On vielä liian aikaista kirjoittaa Helldivers II:sta pitkällä aikavälillä, ja kaikki live-palvelun pelit kokevat vastaavia aaltoja, mutta näyttää siltä, että Arrowheadin staattisempi lähestymistapa uuden sisällön lisäämisen osalta ei välttämättä ole kovin optimaalinen.