Suomi
Gamereactor
ennakot
Hexxen: Hunters

Hexxen: Hunters sovittaa lautapelin uuteen muotoon

Ennakossa Ulisses Spiele Digitalin tuleva strateginen roolipeli Gamescomin humussa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
Hexxen: HuntersHexxen: HuntersHexxen: HuntersHexxen: Hunters

Hexxen on suurta suosiota nauttiva lautapeli, joskin suurimmaksi osaksi Saksassa. Pääsin testaamaan Ulisses Spiele Digitalin tulevaa peliä Hexxen: Hunters Gamescomin humussa.

HQ

Peli sijoittuu samalle vaihtoehtoiselle 1700-luvulle kuin lautapelikin. Taitavat ihmiset eli Hunterit saavat tehtäväkseen suojella maanpiiriä Helvetin voimilta. Pelissä on koottava ja kehitettävä oma Hunter-joukko, jota on sitten johdettava Black Forestiin sulkemaan portti Helvettiin.

Pelattavuus jakautuu kahteen erilaiseen tyyliin. Yhdessä tehtävässä kuljeskellaan ympäriinsä kentässä tehtävää suorittaen, kun taas toisessa tehtävätyypissä tapahtuu asioita keskuspaikkana olevassa päämajassa. Tässä kaupungissa voi parantaa omaa joukkoaan ja päivittää kaupunkia itseään. Näin sitten avautuu vieläkin parempia päivityksiä.

Tämä on mainos:

Tehtävät itsessään kestävät tiedon mukaan 25-30 minuuttia. Niissä samoillaan pitkin poikin kenttää, ja samalla voi suorittaa sivutehtäviä sen pääasiallisen tarinan seuraamisen ohella. Kaikkiaan kahdeksan Hunteria on saatavilla, mutta tehtävään saa ottaa neljä. Jokaisella on tietenkin omat kykynsä ja pelityylinsä.

Taistelut ovat reaaliaikaista strategiaa, ja tuo mieleen pelin Mario + Rabbids: Sparks of Hope. Jokaisella pelihahmolla on oma liikkumisalueensa, ja tietty määrä toimintapisteitä käytettäväksi hyökkäyksiin tai omiin kykyihin. Järjestelmä on paljon vapaampi kuin reaaliaikastrategia, mutta silti mukana on tarpeeksi pohdittavaa. Vihollisen toimet on otettava huomioon. Onneksi pisteet nollautuvat jokaisen taistelun jälkeen, joten loitsia voi mielin määrin annettujen rajojen puitteissa.

Pääsin kokeilemaan vain yhtä tehtävää, mutta näin useita erilaisia taistoja. Mukana oli myös vaativa pomotaisto omine pelimekaniikkoineen. Kokeilin myös ympäristön tutkimista ja sain pienen sivutehtävän suoritettavakseni. Palkkioksi sain lisää tavaraa omien pelihahmojeni kehittämiseksi.

Tarinankerronta ei ole tarkasti ohjattu. Matkan varrella on mahdollisuuksia tehdä valintoja, joilla tarinan kulku muuttuu. Pelaaja voi esimerkiksi joko hävittää tai liittoutua demonisen kultin kanssa, ja päätös vaikuttaa omaan kaupunkiin ja sen asukkaisiin. Hexxen: Hunters on videopeliversio lautapelistä, joten pelaajalle annetaan valinnanvapautta, mutta ei lautapelin jäykkää rakennetta. Mukana on myös tuomiopäivän kello. Se tikittää ja peli päättyy, kun kello lyö 13. Pelaajan on suoritettava tehtäviä saadakseen laitettua kampoihin Luciferin hyökkäykselle.

Tämä on mainos:

Näin Hexxen: Huntersista hyvin varhaisen version. On kuitenkin selvää, että ainesta hyväksi strategiseksi roolipeliksi on olemassa. Reaaliaikainen toiminta ja hahmonkehitys tuntuisivat toimivan yhteen, ja tarina antaa pelaajalle erilaisia mahdollisuuksia. Luvattuna on noin 40 tehtävää ja julkaisu vuonna 2024. Mikäli peli menestyy, on luvassa ladattavaa lisämateriaalia lautapelin monien laajennuksien innoittamana.

Hexxen: HuntersHexxen: HuntersHexxen: HuntersHexxen: Hunters

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä