Gamereactor oli taannoin mukana Lissabonin DevGAMM-tapahtumassa. Haastatteluun pääsi IO Interactiven Joshua Flitcroft, joka on "technical accessibility designer" eli noin suurin piirtein firman saavutettavuusominaisuuksista vastaava. Entistä useampi pystyy rajoitteineenkin nauttimaan pelaamisesta, mutta ominaisuuksien lisäämisessä peleihin on omat haasteensa.
Flitcroftin mukaan suurin haaste ovat sellaiset pelaajat, jotka eivät näe. Ja erityisesti moinen koskee avoimen maailman pelejä. Edelleen Flitcroftin mukaan saavutettavuusominaisuuksissa tärkeintä on, että ihmiset ovat niiden mukana olemisesta tietoisia.
Katso koko haastattelu alta täällä Gamereactorissa.
"I think probably the, maybe the biggest one is gamers without sight. I think that's something that we're still probably going to be working on and working out how we can do, especially like with open world games ---"
"That has been our biggest push at the moment is having presentations, bringing in consultants, people with lived experiences to talk about what gaming is to them and why it's important and really try and look at accessibility through that way of focusing on getting more people aware of it and thinking about it in their sort of day to day as well."