Huhu: Halon uusintaversiossa "on juoksu ja moderni pelimekaniikka"
Uuden lähteen mukaan kyseessä on kaikin mahdollisin tavoin remake, ja näin ollen se toimii kuin moderni peli.
On liikkunut lukuisia huhuja siitä, että Halo Studios työstää parhaillaan uusintaversiota Halo: Combat Evolvedista, jonka odotetaan saavan ensi-iltansa juuri sopivasti sarjan 25-vuotisjuhlavuonna marraskuussa 2026. Emme tiedä, onko näin, mutta voimme vahvistaa, että huhuja on niin runsaasti ja ne tulevat luotettavista lähteistä, ja että Halo Studios on itse vihjannut, että näin on - joten se ei vaikuta erityisen kohtuuttomalta.
Mutta miltä tuntuu palata Combat Evolvediin kaikkien niiden muutosten jälkeen, joita olemme nähneet sarjassa vuosien varrella? Siinä ei ollut edes sellaisia perusominaisuuksia kuin sprinttaaminen tai liukuminen, kyky nostaa itsensä ylös reunoille, Aim Down Sights, tarttumakoukut ja vastaavat. Se oli melko hidas peli, hyvin pelkistetty luonteeltaan.
Arvostettu X-tili Halo Leaks (joka on paljastanut monia asioita aiemmin) antaa meille nyt vastauksen tähän kysymykseen, ja käy ilmi, että siirtymä näyttää olevan hyvin yksinkertainen, lähes huomaamaton. Tili kirjoittaa, että "Halo CE Remake tulee sisältämään sprint & modernin pelimekaniikan" ja sen pelattavuus tulee perustumaan tulevan Halon, eli mahdollisesti Halo 7:n, moninpeliosioon.
Kyseessä ei ole pelkkä kasvojenkohotus, ja tiedämme jo, että Halo Studios käyttää jatkossa Unreal Engine 5:tä nimikkeissään. Halo Leaks selittää, että kyseessä on yksinkertaisesti "Resident Evil -remaken kaltainen täysi uusintaversio".
Tämä ei tietenkään ole millään tavalla vahvistus, mutta Halo Leaks on ollut oikeassa monta kertaa ennenkin. Jos oletetaan, että tämä on totta, kuulostaako se hyvältä, vai olisiko remakessa pitänyt säilyttää alkuperäisen pelattavuus?









