Hyper Light Breakerin kehittäjä on irtisanonut työntekijöitä ja lopettanut pelin kehittämisen
Heart Machine irtisanoo määrittelemättömän määrän henkilökuntaa ja lopettaa hiljattain julkaistun pelin työstämisen.
Vuosi on ollut kehittäjälle Heart Machine toistaiseksi tuottelias, mutta ei ehkä liian menestyksekäs. Uuden vuoden vaihteessa indiestudio julkaisi Hyper Light Breakerin Early Access -muodossa ja marraskuussa se päästää Possessor(s) -pelin laajempaan maailmaan. Studio ei ole ollut toimettomana, mutta kaupalliseksi menestykseksi se ei valitettavasti ole kääntynyt.
Turbulentin julkaisun ja suurten parannussuunnitelmien jälkeen Heart Machine on paljastanut, että Hyper Light Breaker ei mene enää eteenpäin. Projektin kehitys on lopetettu ja tämän suuren muutoksen myötä myös irtisanomiset rokottavat studiota.
Tämä on vahvistettu Game Developerille annetussa lausunnossa, jossa studion tiedottaja on selittänyt:
"Kun olemme lopettaneet työmme Hyper Light Breakerin parissa, meidän on täytynyt tehdä vaikea päätös erota useista lahjakkaista tiimin jäsenistä. Tämä ei ollut ihanteellinen ratkaisu, mutta olosuhteet huomioon ottaen se oli ainoa mahdollinen.
"Vaikka tämä polku sisältää projektin päättämisen, se heijastaa laajempia voimia, joihin emme voi vaikuttaa, kuten rahoituksen siirtymiä, yritysten yhdistymistä ja epävarmaa ympäristöä, jossa monet kaltaisemme pienet studiot nykyään liikkuvat."
Tällaisen muutoksen myötä kaikki katseet ovat suunnattu osoitteeseen Possessor(s), jonka on ilmeisesti herätettävä kiinnostusta ja edistettävä studion kaupallista menestystä näinä myrskyisinä aikoina.

