Jos noudatat Indiana Jones and the Great Circle -oppaita Gamereactorissa, olemme jo keränneet yhteen Vatikaanin 10 muinaisjäännöstä ja Gizehin 15 pyhäinjäännöstä. Lisäksi alatte tietää, mitä varten nämä vuosituhansia vanhat esineet, jotka ovat ylivoimaisesti ennen mitä tahansa nykyistä sivilisaatiota, ovat pääjuonissa ja vuorostaan näennäisesti liittyvät keskeiseen tarinaan.
Jos lyhyiden, lineaaristen Himalayan ja Shanghai -matkojesi jälkeen luulit, että pelistä alkavat loppua avoimen maailman ideat ja laajat alueet, et voisi olla enempää väärässä. Tervetuloa Sukhothaihin, Siamiin, joka tunnetaan nykyään Thaimaana.
Tämä kaunis viidakkokartta, jossa voit melkein tuntea hyttysten purevan sinua, on niin suuri ja monipuolinen, että käytät kulkuvälinettä (lukuun ottamatta hyödyllistä nopeaa matkaa tienviittojen välillä) kiertääksesi sen ensimmäistä kertaa. Kun olet asettunut kylään Khaimuk Saksit, lähdet moottoriveneelläsi Ginan kanssa (joka ironisesti ei osaa uida ja pelkää vettä) purjehtii vihreitä jokia pitkin telakoituakseen eri alueille; buddhalaisista temppeleistä Italian fasistisiin sotilasrakennuksiin, joita puolestaan hallitsee natsipahis Sturmbannführer Emmerick Voss.
Kuten A Remedy for All lääkepullot, kadonneet artefaktit tai tappelevia luolat, Riddles of the Ancients Discovery on toistuva tehtävärakenne, jolla on identtinen muoto ja ainesosat kuin aiemmin nähdyillä. Tätä silmällä pitäen etsitään 24 pyhäinjäännöstä Siamista.
Sukhothai avautuu vapaaseen etsintään heti alusta alkaen, koska peli ymmärtää jo, että olet melko kokenut sen järjestelmissä. Muistutamme sinua kuitenkin jatkuvasti päävinkistämme: seuraamalla päätarinaa (tässä tapauksessa etsimällä Siunattu helmi ) kampaat läpi eri alueet ja jos tutkit perusteellisesti, löydät myös mitä tarvitset sivutehtäviin.
Saadaksesi käsiisi kaikki Siamin 24 muinaisjäännöstä voit seurata vaiheittaista opastamme, mutta löydät myös lisäohjeita kirjasesta, joka merkitsee ne kartalle. Tässä tapauksessa kirja on tavallista piilossa sekä kirjaimellisesti (kartan takana) että kuvaannollisesti (palapeliä ratkaistaessa).
"Muinainen esoteerinen käsikirjoitus, joka kertoo esi -isien pyhäinjäännöksistä, joiden huhutaan löytyvän Sukhothaista"
Käsikirjoitus odottaa sinua, kun ratkaiset Elefantti huoneessa Mysteeri takana Voss' Camp. Kuten sanoimme, luultavasti menet tälle alueelle Vossin Gold Stash Fieldwork -pelin jälkeen aikomuksenasi varastaa pakkolunastettu natsikulta, jotta sinulla olisi varaa Hengityslaite, jonka avulla voit kestää paljon kauemmin veden alla.
Leiri on yhdessä Armouryn kanssa tämän kartan parhaiten vartioitu alue, joten sinun on oltava varovainen ja/tai nopeasti hankittava kuninkaallisen armeijan naamio huomaamattomammaksi. Joka tapauksessa, mene kartan taakse (pohjoisin alue) ja näet vasemmalla puolella pienen temppelin, jota vartioi vain kaksi fasistia. Sen ovella kivinen norsu nostaa runkonsa ja toivottaa sinut tervetulleeksi.
Sisällä sinun on ratkaistava melko viileä palapeli norsuhahmojen sijoittamisesta eri jalustalle. Annamme sinun seurata vaistoasi tehdä se, mutta jos jäät jumiin, ajattele, ettet ehkä ole katsonut ylös. Kun olet valmis, saat Sukhothain pyhäinjäännöskartan ja mukavan määrän seikkailupisteitä.
OK, voit saada käsiisi tämän jäännöksen paljon myöhemmin, mutta koska puhuimme Camp Vossista, on vain sopivaa, että kerromme sinulle, kuinka saada yksi monimutkaisimmista pyhäinjäännöksistä Indiana Jones and the Great Circle, varsinkin kun se kattaa useita karttoja ja lukuja.
Tämä arkku, jonka Sturmbannführer Voss lainasi Gizehiltä, odottaa sinua ruokailutilan vieressä olevissa teltoissa heti, kun astut hänen leiriinsä oikealla puolella olevan pääportin kautta. Voit joko hiipiä sisään tai käyttää kuninkaallisen armeijan univormua. Se on erittäin silmiinpistävä arkku, jonka päällä lepää kiertynyt käärme, eikä sen avaamiseen ole salasanaa, mutta pelimaailmassa on kadonnut kolme eri avainta.
Tehtävä ei ole niinkään monimutkainen kuin yksinkertaisesti pitkä, ja sinun täytyy tuntea tekeväsi muutama hyvä kävelyretki paikoissa, joissa olet jo käynyt. Emme viivy siinä liikaa, koska jos merkitset sen lokiin, näet sijainnit, mutta muista, että kolme vanhaa avainta sinun on sukellettava Hengityslaite poistaaksesi puupalkin veden alta ja löydettävä salainen nurkkaus jokaisesta seuraavasta kolmesta kartasta:
Kun sinulla on hallussasi kolme muinaista avainta, palaa Sukhothaihin ( sininen salkkukuvake merkit, joihin ilmestyt uudelleen viimeisen tallennuksen jälkeen) ja avaa käärmearkku ottaaksesi reliikin ja 250 tehtäväpistettä.
Tilauksesi voi olla erilainen, mutta poimimme seuraavat kolme pyhäinjäännöstämme matkallamme Wat Si Sawai: n raunioiden läpi, kun suoritimme sivutehtävän Fieldwork "The Kid Who Vanished ", joka, kuten ehkä hyvin tiedät, sisältää jo Sunanin veljenpojan Aranin "pelastamisen" tai ainakin vapauttamisen, joka näyttää jo thaimaalaiselta Indiana Jonesilta.
"Näyttää siltä, että Aran teki mielenkiintoisen löydön Wat Si Sawaissa. Jos hän puuttuu, se on paras paikka aloittaa etsiminen."
Ensimmäinen on helppo löytää heti, kun alat kävellä raunioiden läpi, länsipäässä. Katso liitteenä olevia kuvia saadaksesi suuntasi.
Tässä Wat Si Sawain temppelissä on kaksi putkipalapeliä. Ensimmäisessä, joka on yksinkertaisempi ja johdanto, näet epäilyttävän seinän yhden radalle tarvitsemasi kyynärpään vieressä. Pudota se alas ja löydät palkintosi.
Jatka temppelin tutkimista, ohita jättimäisten hammaspyörien, vesipyörien ja liikkuvien tasojen alueet ja pääset toiseen putkimiehen palapeliin, Khmer Pipeworks Puzzle. Sen ratkaiseminen on melko suoraviivaista, kun saat hanan käyntiin, mutta olemme liittäneet Indyn muistiinpanot alle, jos jäät jumiin. Kun onnistut, vapautat lopulta Aranin ja hän antaa sinulle pääsyn Shivan pyhäkköön, viimeiseen salaiseen kammioon. Jäänne odottaa sinua kirjaimellisesti jalkojensa juuressa.
Seuraava muinainen jäänne (vaikka tämä oli ensimmäinen) löytyy heti telakoitumisen jälkeen salaisen Voss Armouryn vierestä, kaakkoon kartan keskisaarelta. Voit katsoa liitteenä olevaa karttaa: poistu veneestä, lähesty fasistista aseistusta sotilaskompleksissa, ja melkein törmäät siihen, koska se odottaa sinua pöydällä olevassa laatikossa. Jos et ole kuninkaallisen armeijan univormussa, suosittelemme, että sanot arrivederci ja hiipiä pois vasta myöhemmin...
"Se on hyvin, hyvin vanha"
Sukhothaissa on useita hammasrattaiden pulmia, joihin liittyy khmerien puisten hammaspyörien asettaminen, jotta mekanismi toimisi. Olet jo nähnyt sen Wat Si Sawaissa, jossa se on tähtijärjestelmä vesiputkien vieressä, mutta tämän tyyppisiä pieniä pulmia on myös hajallaan lukukartalla.
Ne ovat kaikki maan alla, ja sinun täytyy sukeltaa niihin kuin kaivo. Ennen kuin teet niin, huomaa kuitenkin hammaspyörien pilari, joka merkitsee niiden läsnäoloa ulkopuolella: pylvään hammaspyörien lukumäärä osoittaa, kuinka monta pientä tarvitset palapelin ratkaisemiseen. Mielenkiintoista, eikö olekin?
Tämä mielessä pitäen ja tietäen, että pieniä vaihteita voidaan kerätä ja kuljettaa mukanasi (jopa muualta, kuten vaihdejunissa avaamaan piilotettu ovi piilotettuun pyramidiin ), voit nyt avata tällaisia vankiloita seikkailussasi.
Esimerkiksi tämä lännessä, vesiputouksen raunioissa, vaatii vain neljä vaihdetta ja on tuulta.
Emme tiedä, mitä anakonda tekee pythonin sijaan Thaimaassa, mutta emme myöskään tienneet, mitä natsien sotalaiva teki Himalajan vuoren huipulla, ja tosiasia on, että tämä jättiläinen käärme on yksi pelin kohokohdista ja ehkä Indyn suurin mahdollinen pelko.
Kun avaat piilotetun pyramidin piilotetun oven, huomaat, että ensimmäinen neljästä pyhäinjäännöksestä, jotka voit saada näistä raunioista... ei ole niin piilossa. Pysäytä vene Ginan kanssa vasemmalla puolella olevan romahtaneen tornin viereen äläkä yritä sukeltaa sisään, koska olet matelijan välipala. Hyppää vain raunion huipulle ja nappaa muinainen pyhäinjäännöksesi.
Kun olet käsitellyt jättiläiskäärmettä ensimmäistä kertaa, olet onnistunut hiipimään temppelin salaisen vedenalaisen sisäänkäynnin läpi aloittaen sisällä olevan pyhäinjäännöksen vastakkaisesta pilarista. Heti kun työnnät pääsi turvallisesti raunioista, katso takaisin luolaan, koska pyhäinjäännöksesi odottaa sinua siellä.
"Se lisää kokoelmaa"
Kun astut Nephilimin kivikirjastoon (joka näyttää suurelta Tetris-huoneelta) ja Indy kommentoi, mene oikealle sen sijaan, että jatkaisit matkaasi, ja alareunasta löydät palkintosi.
Olet ilmeisesti voittanut kirjaston lopussa olevan jättiläiskäärmeen (kolmikärkinen taistelu sotanorsun alla) ja kiipeät nyt pyramidin sisäpuolelle hyppäämällä ja saamalla ruoskapisteitä valtaviin sieniin juuttuneiden kolmikärkien kanssa.
Kun näyttää siltä, että olet saavuttanut lopun mennäksesi ulos ja pelastaaksesi Ginan auttamaan sinua, älä: jatka kiipeämistä vielä vähän (katso viitteeksi kuvan käärmevaja) ja korkeimmassa kohdassa, johon pääset, jäänne odottaa sinua.
Mikä on seikkailupeli ilman salaisuutta vesiputouksen takana? Katso karttaa löytääksesi tarkan paikan ja nouse veneestä ilman pelkoa, olet jaloillasi. Sisältä löydät uuden arvoituksen, joka voidaan ratkaista tähän mennessä keräämilläsi pyhäinjäännöksillä.
Puhuimme kaikesta tästä toisessa oppaassamme ensimmäisen muinaisjäännöspalapelin ratkaisemiseksi, ja kun otetaan huomioon numero, jota kannat tässä vaiheessa, se on miellyttävämpää kuin venematka.
"Kuka tämän teki?"
Tämä on helppoa ja vaatii vain pääsyn pyhäkköön, joka on merkitty kartan pohjoispuolelle, piilotetun pyramidin ja Vossin leirin väliin. Huomaa, mihin jätimme veneen.
Toinen vaihdepilari. Muista vinkit, jotka annoimme sinulle yllä olevien vesiputousraunioiden vaihdepilarille, ja käytä niitä täällä. Kuten näette, tähän palapeliin tarvitset vain viisi vaihdetta ja temppu on ymmärtää, että kaksi suurta symbolilla merkittyä levyä on kytketty ja liikkuvat yhdessä. Katso ratkaisumme:
Olemme Sukhothain toiseksi viimeisessä temppelissä suorittamassa A Study in Fear for Pailin, joka puolestaan on pelästynyt räjähdyksistä, jotka on havaittu kylän eteläpuolella, kartan kaakkoispuolella. Toisin sanoen astumme khmerien gallerioihin, joissa meitä odottaa jopa kolme muinaisjäännöstä.
Ensimmäinen on helppo. Saat sen pian sen jälkeen, kun olet tavannut entisen alumnisi Annika Lund (joka auttaa sinua tällä alueella) ja ratkaissut ensimmäisen puisen avainpalapelin, kun pysäytät hammaspyörät tukkimasta huonetta. Ennen kuin lähdet, hyppää kohtaan, jossa sinut näkyy alla, ja poimi pyhäinjäännöksesi.
Tämän ansan täyttämän temppelin puolivälissä sinun täytyy kiivetä nurkkaan ja kiivetä hieman liian korkealle saadaksesi toisen jäännöksesi paikalta. Katso tarkka sijainti kartalta:
Temppelin viimeinen huone on hautakammio. Reliikki on demonin pään oikealla puolella, mutta koska se on koholla, sinun täytyy kiivetä vasemmalle puolelle ja ylittää ruoska. Sinun tarvitsee vain ratkaista suljetun sarkofagin palapeli päästäksesi pois täältä...
Toinen khmerien puisista pyydyksistä, kartasta lounaaseen. Tässä tapauksessa tarvitset kuusi. Ohita oikeassa alakulmassa oleva iso, joka on juuttunut kasvillisuuteen. Jos sinäkin jäät jumiin, katso ratkaisu oheisesta kuvasta.
Tätä palapeliä varten tarvitset kuusi pientä puista vaihdetta. Se on lähellä varastavien apinoiden aluetta. Katso ratkaisu, jos et tiedä miten se tehdään, mutta tärkeintä on tällä kertaa käyttää vasemmalla olevia kasvillisuuden peittämiä suuria hammaspyöriä.
"Minun kanssani se on turvallista"
Tämän palapelin ratkaisemiseksi koillisosassa tarvitaan vähintään seitsemän khmerivaihdetta. Se on helppoa, jos vältät oksien tukkeutumiskohdat. Ja ei, ei ole mitään järkeä ottaa sytytintä polttamaan niitä. Huomaa sijainti ja ratkaisu:
Vaativin vaihteiden suhteen (tarvitset 10, enimmäismäärä, jos keräät muut palapelit ja piilotetusta portista), sitä ei ole niin vaikea ratkaista. Katso kuvaa, jos tarvitset inspiraatiota ratkaisuun.
Voit itse asiassa saada tämän paljon aikaisemmin kuin edelliset, tehtäväjärjestyksestäsi riippuen. Me esimerkiksi poimimme sen vaiheessa ennen piilotettuun pyramidiin astumista suorittamalla Lost in the Past Fieldwork (kyllä, se fantastinen hallusinogeeninen painajainen Indy'sistä sammakonmyrkyn takia). Tämä aktivoituu heti, kun Sunan kertoo sinulle legendasta kultaisesta koukusta ja Story of the Ancients kalastaessaan kylässä.
Voit joko odottaa, että unelma on ohi tai saavuttaa jäännöksen ennen rukousten aloittamista, mutta se odottaa sinua pylvään oikealla puolella, ryömimällä nurkan läpi.
"Wat Mahathatin, suuren pyhäinjäännöksen temppelin, perusti Sukhothain ensimmäinen kuningas"
Ensimmäinen on matkalla. Complete "suuri peli" (tuo erikoinen elävä shakki) ja heti kun pudotat veteen, jossa kuva näyttää sinut, löydät tämän vedenalaisen jäänteen.
Ennen kuin astut Wat Mahathatin sisäiseen temppeliin, jossa sinua odottaa Siunattu helmi, laskeudut alas epävarmoja portaita, joita ympäröivät ilmeiset kuilut. Uloskäynnin oikealla puolella kannattaa kuitenkin katsoa tarkkaan, sillä siellä on vaikeasti nähtävä kohta, josta voi tarttua ruoskaan. Käytä sitä löytääksesi jäännöksen huoneen oikealta puolelta.
Huone on erehtymätön, koska siinä on iilimadot. Kierrä se vasemmalle, ylitä keskusta ruoskallasi ja seuraa lopuksi alustoja saadaksesi aarteen - tämä oli viimeinen!
Olet nyt suorittanut muinaisten löydön arvoitukset Siamissa! Sinulla pitäisi nyt olla vyön alla yhteensä 49 muinaisjäännöstä (10 Vatikaanista, 15 Gizasta ja 24 Sukhothaista) - voitko kuvitella, mitä aiot tehdä niillä? Seuraava kohde: Urin Ziggurat Irakissa, jossa ratkaiset 50 pyhäinjäännöksen arvoituksen. Liitytkö joukkoomme?