
Formula E pyrkii houkuttelemaan uusia seuraajia palkkaamalla Internet-julkkiksia ja vaikuttajia maaliskuussa järjestettävään erityistapahtumaan, mukaan lukien Kun Agüero. Tämä on ennennäkemätön tapahtuma Formula E: lle, kilpailulle, joka luotiin vain kymmenen vuotta sitten ja jossa käytetään yksipaikkaisia autoja, samanlaisia kuin Formula 1, mutta ne kaikki ovat sähköisiä.
Se on kilpailu, jonka tarkoituksena on popularisoida sähköautojen käyttöä ja esitellä niiden edistysaskeleita. Itse asiassa nämä sähköautot pystyvät kiihtymään nopeammin kuin Formula 1 -autot, 0–60 mph (100 km/h) 1,82 sekunnissa. Vuodesta 2020 lähtien FIA on antanut sille mestaruusaseman.
Formula E:n johto havaitsi, että Yedan ePrix'n ja Miamin (12./13. huhtikuuta) välillä oli lähes kahden kuukauden tauko. He tekivät välttämättömyyden hyveen ja loivat Evo Sessionsin, joka järjestetään 5.-6. maaliskuuta Miamin kansainvälisellä Autodromella.
Yhteensä mukana on yksitoista vaikuttajaa, jotka käyvät läpi intensiivisen koulutusohjelman tullakseen Formula E -kuljettajiksi. Jokaisen parina on 11 Formula E -tiimiä. Tähän mennessä on ilmoitettu kuusi vaikuttajaa: vaikuttaja Brooklyn Beckham (Davidin poika), entinen jalkapalloilija Sergio 'Kun' Agüero, Emily in Paris -näyttelijä Lucien Laviscount, sisällöntuottaja Cleo Abram, vaikuttaja Vinnie Hacker ja räätälöityjen autojen rakentaja Emelia Hartford. Heillä on yhteensä 300 miljoonaa seuraajaa. Dokumentti kuvataan kulissien takana.
Formula E:n toimitusjohtaja Jeff Dodds puolustaa tätä strategiaa, koska Formula E:n katsojakunta on yleensä diginatiiveja, joten "tässä on kyse viihteen tarjoamisesta ja kulissien takaisesta kertomuksesta, joka selittää, millaista on siirtyä tyhjästä yrittämään tulla kuljettajaksi", kuten Motorsportissa lukee.
"Ei suinkaan vähennä kuljettajien uskottavuutta, vaan tulet näkemään, kuinka eliittiä nämä kuljettajat ovat, kun jotkut näistä tekijöistä yrittävät ymmärtää, miten ajaa autoaan." Kuljettajat ja vaikuttajat vuorottelevat ratissa, ja Dodds ennakoi 20–30 sekunnin aukkoja kierrosajoissa ammattikuljettajiin verrattuna.
Evo-sessiot lähetetään ilmaiseksi eri mediakanavissa, ja se on puhtaasti näytöstapahtuma, joka ei ole FIA:n hyväksymä. Myöskään mahdollisia autovahinkoja ei oteta huomioon kunkin tallin kauden ylärajassa.