Suomi
Gamereactor
ennakot
John Wick Hex

John Wick Hex E3-ennakossa

Tässäpä epätavallinen strategiapeli

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Useatkin strategiapelit ovat onnistuneet tekemään kokemuksesta samaan aikaan haastavan ja intensiivisen. Vaikeus onkin siinä, että pelin tempo ja rytmitys on saatava onnistumaan. Onneksi John Wick on paikalla ratkomassa ongelman omalla tavallaan.

John Wick -sarjan kokoluokan huomioon ottaen olisi voinut luulla, että virallisen pelin tekeminen annetaan jollekin suuremmalle studiolle. Elokuvien takana oleva Lionsgate on kuitenkin laittanut luottonsa brittiläiselle Bithell Gamesille. Siksi pyssyttelystään tunnettu John Wick muuntuukin nyt strategiapeliksi. Tarina pidetään toistaiseksi salaisuutena. Tiedossa on vain se, että tarina sijoittuu aikaan ennen tunnettua elokuvasarjaa. Toisin sanoen Wickin vaimo Helen on edelleen elossa, joten pelissä ei ole koiraa.

John Wick Hex on siis strategiapeli, joka ei kuitenkaan toimi perinteisen reaaliaikanaksun tyyliin. John Wick kun on hyvin toiminnallinen sarja, on pelin taivuttava jonnekin reaaliaikaisen ja vuoropohjaisen strategiapelin välimaastoon. Toisin sanoen pelin jokainen toiminto (liikkuminen, ampuminen, tappeleminen, kyykistyminen) kuluttaa tietyn määrän aikaa, jonka aikana vihulaiset voivat liikkua tai aloittaa taistelun. Toisin sanoen siirtojaan ei voi miettiä tarkasti etukäteen, vaan siirtoa on aina kohdeltava kriittisenä peliliikkeenä John Wickin tapaan.

Lisäksi taistelujärjestelmä on perinteistä strategiapeliä selvästi helpommin ymmärrettävissä. Vihuilla on kyllä oma energiapalkkinsa, ja kaato onnistuu yleensä joko yhdellä tai maksimissaan kahdella toiminnolla. Tuliaseen käyttö on se perinteinen valinta tuotetun tuhotehon ja kauempaakin ammuttujen laukauksien vuoksi. Homman nimenä on olla tarkka, ja ohi voi ampua. Lisäksi käytössä on vain rajallinen määrä ammuksia jokaisessa kentässä, joten harkinnan käyttäminen on ehdottoman pakollista. Lisäksi jokaisen aseen käyttäminen ottaa tietyn määrän aikaa. Esimerkiksi taktinen pistooli on nopeampi kuin tavallinen 9 mm pistooli, jolloin pystyy ottamaan päiviltä isomman joukon pahiksia samassa ajassa.

Tämä on mainos:

Lähietäisyydellä John Wick voi pökerryttää, lamauttaa kokonaan tai väistää iskuja. Oma suosikkini oli heittää tuliase kohti pahista, jolloin välimatkan pystyy kuromaan umpeen kätevästi lopullista iskua varten. Tappelut ottavat ampumisen tyyliin oman aikansa, joten kannattaa aina varautua kylkeen koukkaaviin pahiksiin.

Pelin pitäisi sisältää replay-toiminnon, jossa kunkin kentän lopuksi juuri nähty kohtaaminen näytetään reaaliajassa. Tarkoituksena on, että pätkä näyttää kuin John Wick -elokuvassa konsanaan. Näkemässäni E3-demossa ei tätä toimintoa kuitenkaan ollut.

Tällä hetkellä tekijät eivät voineet luvata Keanu Reevesin olevan mukana projektissa, mutta ainakin Ian McShane ja Lance Reddick ovat. John Wick Hex julkaistaan tulevaisuudessa ainakin Epic Games Storessa. Tarkka julkaisuajankohta ei ole toistaiseksi tiedossa.

John Wick HexJohn Wick HexJohn Wick HexJohn Wick Hex
Tämä on mainos:
John Wick HexJohn Wick HexJohn Wick Hex
HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä

John Wick HexScore

John Wick Hex

ARVIO. Kirjoittaja Ossi Mykkänen

John Wick ampuu alas kaikki epäilykset strategianaksuttelun ja toimintaelokuvan omaperäisen yhdistelmän toimivuudesta.

John Wick Hex PS4:lle toukokuussa

John Wick Hex PS4:lle toukokuussa

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Bithell Gamesin John Wick Hex julkaistiin viime vuonna PC:lle, ja Gamereactorin arvion pääsee lukemaan täällä. Nyt sitten Mike Bithell on ilmoittanut, että PS4-versio...



Ladataan seuraavaa sisältöä