Suomi
Gamereactor
uutiset
Split Fiction

Kansa on sanansa sanonut: tällaiset pelit suorastaan hallitsevat alalla

Moninpelit ovat erittäin määrävässä asemassa, sillä 64% pelinkehittäjistä työskentelee sellaisen projektin parissa, jossa on mukana moninpeliominaisuuksia.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Huolimatta joistakin näkyvistä moninpeliflopeista ovat nimenomaan moninpelit edelleen se, joka hallitsee pelialaa suvereenisti. Tämä koskee niin pelaajia kuin pelinkehittäjiäkin.

Unityn raportin mukaan 90% vastaajista kuvailee viimeisimpiä pelejään joko moninpeliksi (58%) tai yksinpeliksi verkko-ominaisuuksin (32%). Vain 6% kuvaili viimeisintä peliään samalla sohvalla pelattavaksi moninpeliksi, ja vain 4% ilmoitti pelanneensa vain yksinpeliä ilman verkko-ominaisuuksia.

64% kehittäjistä työskentelee moninpeliominaisuuksilla siunatun projektin parissa, ja mukana luvussa on myös saman sohvan karkelo. 32% työstää pelejä, joissa on yksinpelin ohella verkko-ominaisuuksia. Unityn mukaan kaiken kokoiset tekijätiimit pakertavat moninpelien parissa. Joukosta erottuu tarve kaverin kanssa pelaamiselle eli co-opille.

Co-opin tärkeyttä kommentoi Fika Productionsin Daniel Carmichael.

"The COVID-19 pandemic highlighted the importance of both couch co-op and online cooperative games, as they became one of the few ways people could connect and spend time together."

Split Fiction

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä