Suomi
Gamereactor
ennakot
Diablo IV: Vessel of Hatred

Käytännön vaikutelmia Spiritborn-luokasta Diablo IV: Vessel of Hatred -pelissä

Menimme aina Kaliforniaan asti Blizzardin sydämeen, jotta pääsisimme ensimmäisenä kokeilemaan Diablon historian monipuolisinta ja muokattavissa olevaa luokkaa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Blizzardilla on edessään jännittävä vuoden 2024 toinen puolisko. Toisaalta meillä alkaa kolmiosainen eepos, joka on The Worldsoul Saga World of Warcraftissa The War Withinin parissa. Samalla on aika matkustaa Sanctuaryn suiston ulkopuolelle, takaisin Diablo IV:n ja Nahantun pimeyteen, tiheän kasvillisuuden viidakoihin Vessel of Hatred -laajennuksessa.

Kalifornialainen studio on työstänyt innolla tätä ensimmäistä suurta laajennusta jatkaakseen Diablo IV:n suosiota kasvattavaa trendiä kivikkoisen alun jälkeen, kun se suuntasi ensimmäisille kausille, kunnes Loot Rebornin jälkeen vedettiin soturit takaisin Sanctuaryn ajattomalle taistelukentälle repimään demonit kappaleiksi. Siksi Blizzard päätti kutsua media-ammattilaisia ​​kaikkialta maailmasta kampukselleen Irvineen, Kaliforniaan, saamaan esimakua Vessel of Hatredista ja ennen kaikkea sen uudesta päähahmosta: Spiritborn Classista.

Uskon tämän olevan täydellinen vallankumous Diablo IV:n hahmovalinnoissa, mutta ensin minun on jätettävä rauhoittava viesti: Tässä esikatselussa et löydä ainuttakaan mainintaa Vessel of Hatredin tarinasta tai juonesta. Mephisto ja hänen vehkeilynsä joutuvat odottamaan 8. lokakuuta tapahtuvaa julkaisua.

Spiritborn-esitys alkoi saman trailerin esittelyllä, jonka voit katsoa alta. Siinä on jo muutamia tärkeitä yksityiskohtia, jotka kannattaa pitää mielessä, vaikka se vain raapaisisi pintaa: Spiritborn sopii täydellisesti kaikille Diablo IV -pelaajille parannettujen Guardian Spirits -kykyjen ansiosta.

Tämä on mainos:
HQ

Spiritborn syntyy syvällä Nahantun viidakossa, jossa nuorista vahvimmat joutuvat koettelemukseen, jossa vain harvat ja valitut saavat näyn ja voivat luoda yhteyden Henkivaltakuntaan. Juuri tässä Valtakunnassa he jättävät taakseen aiemman olemassaolonsa ja syntyvät henkisesti ihmisten ja viidakon suojelijoina, joiden sielu on syntynyt uudelleen Suojelijahenkinä, viidakon suojelevina jumaluuksina, joita ilmaisevat Jaguaari, Gorilla, Kotka ja Tuhatjalkainen.

Ja mikä on tämän uuden luokan pääominaisuus? Kustomointi. Jokainen Guardian Spirit edustaa erilaista pelityyliä ja erilaista pelitahtia. Spiritborn perustuu sulavaan taistelutyyliin, kuten lähitaisteluun, jossa he ketjuttavat yhteen erilaisia ​​animaatioita käyttämällä ainutlaatuisia Nahantun alueen aseita. Kuten jotkut kehitystiimistä kertoivat meille, tämä on luokka, jolla on oma ainutlaatuinen taustansa ja aseensa, mutta se saa inspiraatiota kaikista franchising-sarjan aiemmista nimikkeistä. Jos olet kokeillut Monk-luokkaa Diablossa ja Diablo II:ssa, tiedät mitä tarkoitan. Mutta se on paljon enemmän kuin nämä.

Spiritborn, kuten sanoin näiden vaikutelmien alussa, saattaa olla Diablon historian monipuolisin luokka, ja tämä johtuu siitä, että vaikka valitsetkin Guardian Spiritin seikkailun alussa Vessel of Hatredissa (tasolla 1), edistymisen ja tasojen nousun myötä voit lisätä rinnallesi niin sanotun toissijaisen hengen, joka täydentää päähenkeäsi luomalla hyökkäys- ja puolustussynergioita, lisäämällä nopeutta tai jopa myrkky- ja regeneraatioalueita. Kun jokaisessa taitopuussa on niin monia avattavia taitoja ja neljä henkeä, loputtomista mahdollisuuksista tulee melkein totta. Voit myös valita "puhtaan" rakenteen yhdellä hengellä ja viedä sen ominaistyylin äärirajoille. Voit siis valita polkusi.

Tämä on mainos:
Diablo IV: Vessel of Hatred

Jokaisen Hengen taival alkaa tarjoamalla uudentyyppistä passiivista taitoa nimeltä Incarnate. Henkesi luonteesta riippuen se tarjoaa yhden tai toisenlaisen bonuksen.

Joten mikä Henki tulisi valita ensin? Olen varma, että monet ihmiset kysyvät itseltään tämän kysymyksen sen lisäksi, että he valitsevat eläimen, joka sopii heidän pirtaansa tai näyttää hienolta näytöllä. Testissämme oli jo luotu kaikki neljä hahmovaihtoehtoa, joista jokaisessa oli ensisijainen ja toissijainen henki, ja eteneminen oli lukittu tasolle 30, jotta voisimme testata lopullisia taitoja ja nähdä, miten se täydentää kokonaisuutta eri taistelutyylien välillä.

Mukana on Jaguaari, josta olen melko varma, että se on monien ensimmäinen valinta. Se on nopeuden ja vahingon kombinaatio, erittäin aggressiivinen. Jaguaari käyttää ketjutettuja tulihyökkäyksiä ja on tappava lähietäisyydeltä. Sen inkarnaatiokyky on Ferocity, kumulatiivinen tehoste, joka lisää sekä vahinkoa että nopeutta, ja vähentää korkeampien kykyjen jäähtymisaikaa.

Sitten meillä on Gorilla (kerron sinulle nyt, että siitä on tullut suosikkihenkeni). Panssarivaunutyyli keskittyy puolustukseen ja raskaisiin hyökkäyksiin. Se pohjautuu pääasiassa saadun vahingon vähentämiseen ja Fury-mittarin kasvattamiseen, jonka latauksen hän vapauttaa hyökkäyksissä. Mitä enemmän vahinkoa aiheutat vihollisille, sitä enemmän Fury-voimaa voit päästää valloilleen, kun sinulla on haastava tilanne. Gorillan ruumiillistuva kyky on nimeltään Resolution, joka lisää vahingonvähennystä. Gorillan ultimaattisen kyvyn aktivoituessa se luo valtavan alueen hahmon ympärille, joka eliminoi lähes kaikki viholliset paitsi pomot (jotka eivät todennäköisesti selviä toisesta kierroksesta). Huono puoli on tietysti se, että kyvyn jäähtymisaika on pidempi kuin muiden eläinten. Kun Gorilla on Guardian Spirit, sinun ei tarvitse huolehtia liikaa saadusta vahingosta tai juomien kuluttamisesta - olet melkein voittamaton.

HQ

Siirrytään päinvastaiseen ääripäähän. Kotka vaikutti vähiten houkuttelevalta Hengeltä ennen kuin istuimme näppäimistön ääreen, ja osa paikalla olevista tiedotusvälineiden edustajista kommentoi sitä hieman skeptisesti. Tämä ei voisi olla kauempana totuudesta. Luokkasuunnittelija Björn Mikkelsonin mainitsema Kotka edustaa sitä, minkä tunnemme Crystal Cannonina: Liikkeeseen, väistämiseen ja vahinkojen kumulatiiviseen kerryttämiseen keskittyvä kokonaisuus, jossa teet voimakkaita hyökkäyksiä ja käytät salamoita.

Diablo IV: Vessel of HatredDiablo IV: Vessel of HatredDiablo IV: Vessel of Hatred

Lopuksi on Tuhatjalkainen, ehkä silmiinpistävin ja oudoin tapaus, mutta johon on kuitenkin helppo tottua. Tuhatjalkainen symboloi elämän kiertokulkua: elämä ja kuolema kumpuavat toisistaan ​​loputtomasti. Vaikka se pohjautuu lähitaistelutyyliin, sen vahvuutena on myrkkyalueiden ja debuffien käyttö, joka vähentää asteittain kaikkien alueella olevien terveyttä. Lisäksi ultimaattinen kyky elvyttää Spiritbornin terveyden, kun ympärilläsi olevat viholliset kuolevat, ja pääsin jopa todistamaan hetkeä, jossa vihollisten lauma ympäröi vieressäni istuvaa toimittajaa, joka aktivoi kyvyn. Lopputulemana hän pudotti näppäimistön, risti kätensä ja katseli kaikkea ruudulla, kun hänen ympärillään kuolee vihollisia, kun taas hänen hahmonsa uusiutuu jatkuvasti. Jälkeenpäin nauraen kommentoimme, että Tuhatjalkainen on laiskoille pelaajille tarkoitettu luokka.

Okei, olen puhunut kaikista uusista luokista, mutta olen varma, että antamani kuvaus kuulostaa jatkolta muille luokille, kuten Necromancerille, Barbaarille tai Velholle. Samalla käy ilmi, että jokaista niistä täydensi toinen kyky eri Hengestä, ja se muutti peliä, tehden siitä paljon mielenkiintoisemman. Suosikillani Gorillalla oli (matala) Tuhatjalkaiskyky, joten samaan aikaan kun kerrytin vahingon vähentämistä ja päästin Furyn valloilleen, kyllästin kulkemaani aluetta myrkyllä. Jaguar oli vähän Gorilla, Kotka Jaguaari ja Tuhatjalkainen Kotka. Nämä profiilit antoivat hyvän tasapainon ja antoivat enemmän liikkumavaraa pelityylin valintaan. Ja uskon, että se tulee antamaan valtavaa menestystä.

Diablo IV: Vessel of HatredDiablo IV: Vessel of Hatred

Yksi tärkeä asia, jota en ole vielä maininnut: Spiritbornin keräämät saaliit ja varusteet ovat tietysti täysin erilaisia ​​​​kuin muilla Diablo IV -luokilla. Koska olet märkä ja soinen viidakkosoturi, et voi vain varustaa Spiritborniisi minkäänlaista panssaria, vaan nämä kevyet palat on suunniteltu sekä esteettisesti että toiminnallisesti, tarjoten hahmon, joka on yhtä hyvä (tai parempi) jopa PvP-taisteluissa.

Kaksi tuntia sen jälkeen, kun olen saanut murjoa demoneita ja helvetin olentoja, jotka vaivaavat Nahantua, on vaikea olla innostumatta siitä. Vessel of Hatred tulee mullistamaan pelaajien käsityksen Diablo IV:n hahmoista, enkä malta odottaa, että pääsen aloittamaan rituaalini Spiritbornina, ja ottamaan vastaan ​​Mephiston ja kaiken muun, joka tulee syvältä viidakosta.

Diablo IV: Vessel of HatredDiablo IV: Vessel of Hatred
Diablo IV: Vessel of HatredDiablo IV: Vessel of Hatred

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä