Kotor2 oli paljon parempi kuin mitä olen saanut kuulla eri suunnilta. Npc-hahmot olivat syvällisiä, ainakin syvällisempiä kuin ykkösessä ja juoni tarttui forcella kiinni ja vei mukanaan niin, että tuon 44 tuntia pelasi muutamassa päivässä eikä riittänytkään! Huonoksi puoleksi joudun ikäväkseni listaamaan lopun. Se tulee puskista ja samanaikaisesti se venyy ja töksähtää päin seinää. Koko peli on muuten hienosti käsikirjoitettu kokonaisuus, mutta loppu tuntui siltä kuin joku olisi ensin lupaillut hienoa ja hauskaa illan viettoa, mutta perunut ja lähtenyt omia menojaan muualle. Jäin ohjain kourassa istumaan sohvalle, että " ai tähän tämä loppui?" Odotin jotain paljon suurempaa. Tyylikkäämpää. Jotain mitä tahansa muuta. Loppuvastus ei onnisunut säväyttämään.
Älkää kuitenkaan käsittäkö väärin, peli oli ensimmäiset 40 tuntia aivan loistava, upea ja uskomattoman mukaansa tempaava. Ykkösosan hyvät mekaniikat säilytettiin niin taistelusysteemissä kuin hahmon kehityksessä, mutta mukaan lisättiin vielä astetta parempia npc-hahmoja, tunteja lisää peliaikaa ja paljon muuta hienoa jota jää mielessään ihmettelemään. Kotor 2 on ollut ehkä ensimmäinen jatko-osa johon olen ollut näin tyytyväinen. Eihän hienon jatkiksen teko olekaan näköjään mahdotonta! Toivoa on siis vielä Mass effectin ja Dragon agen kakkos osien tyrmäämänäkin. En käsitä miksi tällaista tyyliä ei käytetä nykyään? Ainakaan siis niissä peleissä joita itse pelaan. Kotor 2 käytti hyväkseen ykkösestä tuttuja paikkoja joita oli hienoa päästä katsomaan eri hahmon silmin ja sotaisten tapahtumien jälkeen, esim.Korriban oli tismalleen samanlainen kuin ykkösessä, tokikin vain ulkonäöllisesti. Kun käyttää hyväkseen aikaisemman osan paikkoja ja systeemiä, jää aikaa enemmän tehdä uutta juonta ja hahmoja jotka sopivat peliin ja jotka vievät mukanaan myös ykkösosaa. Npc hahmoista voi ja pitää ottaa paljon irti jotta juoni menisi niin kuin kuuluu, tämä ei siis ole peli niille jotka eivät jaksa "turhaa lässytystä" tai pitkiä jaaritteluita. Lyhyesti: Loppu lässähdyksestä huolimatta tämä on ollut hieno Star wars kokemus ja suosittelen sitä kaikille vähänkin kiinnostuneille.
Jediä
- Juoni loppua lukuun ottamatta
- Npc hahmojen syvällisyys
- Tutut peli mekaniikat ja tuttu idea.
- Enemmän sivutehtäviä
- Enemmän ääninäyttelijöitä kansalaisile, kaikki eivät kuullosta samalta.
- Enemmän rotuja.
Sithiä
- Juonen lopetuksen löysyys ja tylsyys.
- Tiettyjen hahmojen ennalta arvattavuus.
- Lataustauot, ainakin xbox versiossa.
Kiitos Kotor.