Suomi
Uusin ensin
Atrás

Palaute ja ehdotukset

Tälle alueelle Gamereactoriin (lehti ja sivusto) liittyvä palaute ja ehdotukset.

Gamereactor-kritiikki


Tämän otsikon alle kootaan kaikki yleinen kritiikki Gamereactorista, kuten toimintatapoihin, liiketoimintamalliin, avustajapolitiikkaan ja yleiseen toiminnan eettisyyteen kohdistuva arvostelu.

Toimitus vastailee harkintansa mukaan esitettyihin huolenaiheisiin. Antaa palaa.
  • 0
Häpeällistä lepsuilua pelilehdeltä.

Super Nintendo jutussa luki Donkey Kongin tekstissä pelin grafiikan perustuvan kolmiulotteisista hahmoista piirrettyihin spriteihin. No tuo menköön käännös virheeksi tai oikolukuohjelman piikkiin.

MUTTA SAMALLA SIVULLA LUKI FINAL FANTASY VI TEKSTISSÄ, ETTÄ SITÄ EI OLE JULKAISTU JAPANIN ULKOPUOLELLA! Kuka tahansa tosi pelaaja tietää että se julkaistiin USAssa FF3:na. On totta että Japanin FF3:a (joka tosin NES-peli ei SNES-peli) ei julkaistu Japanin ulkopuolella. EIKUN JULKAISTIINPA VUONNA 2006 USASSA JA 2007 EUROOPASSA JA AUSTRALIASSA DS:LLÄ!!!



No anyway jatkakaa lehden tekoa, se näyttää hyvältä.
  • 0
Noes, nyt ollaan ihan väärässä aiheessa. Juttupalautteeseen tällaiset! Ei taida muuten modetyökaluissa olla yksittäisten viestien siirtoa

Anyway, keskustellaan tässä sitten... Täsmentäisitkö tuota Donkey Kong -kritiikkiä? Muistaakseni itse vielä muokkasin tuota kohtaa. En ole ikinä edes pelannut kyseistä peliä, mutta ymmärtääkseni graffat on toteutettu kolmiulotteisten hahmojen pohjalta, mutta ovat jo laitteen rajoitusten takia perinteistä 2D:tä. Eikö?

Final Fantasy -kädetykseen en ota kantaa, voi hyvinkin pitää paikkansa. Pistetään palautetta jutun kirjoittaneelle toimittajalle.
  • 0
Oman käsitykseni mukaan nuo Donkey Kongissa ja SNES:n Killer Instinctissä esiintyvät spritehahmot on toteutettu nimenomaan 3D-malleista.

-Juho
  • 0
Itse asiassa kun luin ton DK jutun selityksen tajusin ymmärtäneeni väärin.



Olin ymmärtänyt että siinä luki että spritet oli kasattu 3D hahmoista, jonka ymmärsin niin että oli yritetty sanoa että 3D hahmot oli tehty spriteistäm, mutta "3D hahmo" ja "sprite" olivat vaihtaneet paikkaa oikoluku ohjelmassa.
Nyt ymmärrän että siinä luki että spritet perustuivat 3D hahmoihin. MY BAD.

Mutta FF kommentti oli totta. Japanin FF6 (SNES) on julkaistu USAssa FF3:na, ja Japanin FF3 (NES) julkaistiin USAssa ja euroopassa juuri DS:llä.

Gamefaqs on hyvä paikka josta näkee eri pelien julkaisut julkaisu aikoineen ja eri maiden nimineen.

Seuraavaa numeroa innolla odotellen.
  • 0
Gamereactor on Paras ilmaisjakelulehti.
  • 0
No uusimmassa lehdessä luki että Halo 3:men ja Crysisin julkaisiat ja kehittäjät ovat Nintendo, ja että pelit ovat Wiille xD ! (Gamereactor 2/2007 tarkalleen lehden puolen välin oikea sivu)
Niin, siis kannattaa lukea lehti ensin läpi, ennenkuin julkaisee !
Minusta on törkeätä ja väärin, että Pokémon Diamond ja Pearl eivät ole käsikonsolipelien top-listalla !
Cut down on waste - stop talking rubbish!
  • 0
Lehden kritiikille on oma ketjunsa, mutta kiitos palautteesta joka tapauksessa. Virhe tosiaan huomattiin liian myöhään, pitää olla tarkempia ensi lehteä tehdessä.

Käsikonsolipeleistä sen verran, että Phantom Hourglass loi täysin uudenlaisen tavan pelata Zelda-peliä. Puzzle Quest puolestaan yhdisti kaksi pelityyppiä ennennäkemättömällä tavalla. Crush, joka monelta on jäänyt varmasti väliin, on yksinkertaisesti nerokas peli, jossa yhdistyvät pulmanratkonta ja kevyt tasoloikka.

Muun muassa näistä syistä tämä kolmikko ohitti Pokémon-pelit vuoden parasta käsikonsolipeliä etsittäessä. Diamond ja Pearl, vaikka hyviä pelejä ovatkin, ovat valitettavan samanlaisia sarjan edellisiin osiin nähden.

Näin asian itse näkisin. Mielipiteet ovat tosin kuin napoja. Jokaisella on sellainen, ja sitä omaa on aina mukavin tonkia.
Resolve to perform what you ought. Perform without fail what you resolve. -Benjamin Franklin
  • 0
Lainasi Keltainen Rayquaza:
Minusta on törkeätä ja väärin, että Pokémon Diamond ja Pearl eivät ole käsikonsolipelien top-listalla !


ehkä siksi että nämä pelit eivät ole muuttuneet sitten Pokemon Redin?
graafinen ilme on ehkä parempi mutta edelleen pelkkää samaa vanhaa uusilla kuorilla. Top listalle kun pääsevät vain nämä oikeasti hyvät pelit.
nimimerkillä sarjan aiempia osia joskus vuosia sitten liikaa tahkonnut.
En silti väitä että pelit olisivat huonoja, ja jos sinulle kelpaa niin hyvä sitten ei silti kannata alkaa riitelemään vuoden peli valinnoista sillä toimitus valitsee omasta mielestä parhaat.

Mutta zeldaa crushia ja kenties tuota puzzle questia ei kyseinen peli ylitä sitten millään näiden luodessa kaikkien jotain uutta ainakin jonkin verran paitsi zelda ehkä vähän vähemmän mutta silti hoitaen zelda for ds puutteen hienosti.
>_>
  • 0
Vaikka Pokémonit eivät ole kokeneetkaan suuria muutoksia, ovat ne silti hyviä pelejä. Peleissä on oikeasti pitemmäksi aikaa puuhaa niin poksujen treenauksessa, otteluttamisessa ja kilpailuttamisesta ja voihan sitä muuta tehdä. Esimerkiksi uusimpiin poksuihin lisätty "kaivos" on suurehko ja aika hieno lisäys, vaikkei mikäänn mullistava, mutta tuo vaihtelua entiseen. Suurin muutos on mahdollisuus otella ja vaihdella netin kautta, mikä on loistava idea varsinkin peliin, joka sekä kannattaa muita avstana ottelua ja vaihtelua, mutta on myös todella suosittu ympärimaailmaa.

Kaikkia ei poksut kyllä enää viihdytä ja itsekin olin hieman epäilevä uusimpia osia kohtaan, mutta hyvin ne veivät mukanaa. Pokémon Diamond ja Pearl ovat oikeasti hyviä pelejä, eivätkä todellakaan silkkaa rahastusta.
Elämä on kuin minä. Tylsä ja lyhyt.
  • 0
Sivunumerot ois kivat. En sit tiä mitä mieltä muut on ja /tai onko niistä mitään käytännön hyötyä, mut helpottas ehkä vähän aiheista keskustelemista jos jokainen tietäs, mikä juttu miltäkin sivulta löytyy pläräämättä läpi koko lehteä. Sisällysluettelolle ois kans käyttöä, löytäs itteä kiinnostavat jutut nopeemmin. Että tämmöstä.
  • 0
lehdestä
"RedFaction2:sesta puuttui myös moninpeli, joista oli tässävaiheessa tullut suosittuja myös konsoliräiskinnöissä"


Vai ei RED FACTION2:sessa ollut moninpeliä
Kyllä minä vain sitä tykitin kummasti kavereiden kanssa nelinpelinä pleikkarilla varmaan vuoden tai puoli aivan hulluna. Voin jopa rinta röhöllä väittää että RedFaction2:sessa on pleikkarilla paras fps multiplayer splitscreen meno heti Timesplitterssin jälkeen!

Tietokoneella ei ehkä nettipeliä löytynyt mutta aika hurjasti sanottu ettei pelissä olisi moninpeliä lainkaan


Pelin moninpelistä ei tehnyt ehkä rautaa hajoavat ympäristöt mutta loistavat kontrollit, riittävät pelimuodot, matsikohtaiset aserajoitukset ja aloitus ase säädöt, Ai bottien kevyt muotoinen kouluttaminen (kuinka usein peleissä hymyilet botin sijoittuessa kakkos sijalle kantaen nimeä jonka sinä hänelle laitoit? Lisäksi nämä olivat jo kohtalaisen haastavia maksimi tasoissaan. Myös aseet olivat rautaa, railgunien kanssa tuli napsittua kavereita otteeseen jos toiseenkin.
>_>
  • 0
Äh, onpas hankalaa kun viestejä ei saa siirrettyä aiheesta toiseen. Tämäkin juttu kuuluisi ennemmin lehtikohtaisen palautteen alle. Tosin eipä tälle ketjulle ole varsinaista käyttöä ollut, joten meneehän se näinkin.

Mitä tulee löytämääsi virheeseen, niin tuo on vähän tulkintakysymys. Toimittaja on mitä ilmeisimmin viitannut pc-versioon, ja tekstissähän ei lue (edes käännöksessä), ettei pelin missään versiossa olisi ollut moninpeliä. Tarkemmin ja yksiselitteisemminkin asian olisi toki voinut ilmaista.
  • 0
Lainasi MasterChief90:
Sivunumerot ois kivat. En sit tiä mitä mieltä muut on ja /tai onko niistä mitään käytännön hyötyä, mut helpottas ehkä vähän aiheista keskustelemista jos jokainen tietäs, mikä juttu miltäkin sivulta löytyy pläräämättä läpi koko lehteä. Sisällysluettelolle ois kans käyttöä, löytäs itteä kiinnostavat jutut nopeemmin. Että tämmöstä.

Kannatetaan !
Cut down on waste - stop talking rubbish!
  • 0
Sivunumeroita ei kai nykyiseen lehtiformaattiin ole soveliasta laittaa, mutta kannattaa panna merkille, että sivun yläreunassa on kuukauden ja vuoden numerot. Nämä numerot ovat Tempo-osiossa vihreät, ennakko-osiossa valkoiset ja arvio-osiossa siniset. Näin ainakin nämä löytyvät helposti. Artikkelit ovat aina ennakoiden ja arvioiden välissä. Toivottavasti nämä vinkit helpottavat lehden selausta edes vähän.
Resolve to perform what you ought. Perform without fail what you resolve. -Benjamin Franklin
  • 0
Itseäni häiritsee nämä arvosteluiden typistetyt versiot lehdessä. Vaikka olen lukenut ne jo netin kautta on tyhmää, että jokin arvostelu typistetään kymmenen sentin paksuiseen liuskaan ja heitetään suurarvostelun vierelle. Lehden lopussa on hienosti koottu vähemmän tärkeät arvostelut yhdelle sivulle. Onhan sekin tosiasia, että lehteen ei mahdu loputtomasti tekstiä, mutta sivuja voi soveltaa...
Muuta pahaa minulla ei näin ensimmäiseksi viestikseni ole sanottavaa. Päiväkirja kertomukset ovat mielenkiintoisia, oikeasti mikään pelimedia ei oikeastaan pidä tuollaista blogia ja minusta lehden kokoaminen on mielenkiintoisin osa, eikä erilaiset maailmanympari reissut. Sillä lähes kuka vaan voi mennä Amerikkaan E3:sille, mutta vain aini harva pääsee kokoamaan peli lehteä. Kiitokset siitä, että jaatte hienoja ajatuksia meille muille.
On sitä pöllömpiäkin hommia kuin pelitoimittajan työ.
  • 0
Lehden sisällön ja arvio-osion koostaminen on erään sortin palapeli, jonka palojen määrä ja luonne vaihtelee kuukausittain. Koska kaikki eivät seuraa pelimediaa välttämättä kovinkaan tarkasti tai laajasti, vaan kenties vain selailevat Gamereactor-lehden silmäillen läpi, tuntuu arvioiden määrä aika tärkeältä. Rajallinen sivumäärä taas tietenkin pakottaa siihen, ettei kaikille arvioille löydy paljoakaan tilaa.

Toisaalta kyse on puhtaasti ulkonäöllisestä seikasta. Yksi arvio-aukeama voidaan täyttää käytännössä kourallisella eri tavalla, eli 1-5 pelillä. "Melkein kaksi sivua + kainalo" on mielestäni ihan kivan näköinen ja kätevä muoto, etenkin kun firman sisäinen politiikka (tai ennemmin alan sisäinen politiikka) pyrkii antamaan paljon tilaa kuukauden loppupuolella myyntiin tuleville peleille, jos ne vain suinkin ovat kiinnostavia.

Mutta se on hyvä, että arvio-osion loppuun koostettava silppuarviosivu miellyttää. Pidän siitä itsekin, ja näemme sen takia usein aika paljon vaivaa sen eteen. Pitänee jatkossa miettiä, josko saisimme keikautettua yhä useamman kainaloarvion silppuarviosivulle (tai -aukeamalle).
  • 0
Civlization revolutions julkaistiin jo aikapäiviä sitten euroopassa, miksi täällä on Amerikan julkaisupäivä merkittynä :F

ei saa lisättyä omaan pelilistaan ennen :<
>_>
  • 0
Lainasi Viper7:
Civlization revolutions julkaistiin jo aikapäiviä sitten euroopassa, miksi täällä on Amerikan julkaisupäivä merkittynä :F



ei saa lisättyä omaan pelilistaan ennen :<


Onnistuisiko nyt?
Resolve to perform what you ought. Perform without fail what you resolve. -Benjamin Franklin
  • 0
Onnistuisiko nyt?</quote>
Lainasi Jyri Paavilainen:
lainaus Viper7:Civlization revolutions julkaistiin jo aikapäiviä sitten euroopassa, miksi täällä on Amerikan julkaisupäivä merkittynä :F

ei saa lisättyä omaan pelilistaan ennen :<

Onnistuisiko nyt?


doddii
>_>
  • 0
No ekaks, lehti on aika heikkoa tekoa, melkein kaikista lehdistä irtoaa kannet tai keski-aukeama heti kättelyssä...
tokaks pientä huolimattomuutta havaittavissa esim. väärät kuva tekstit tai pientä kirjoitus virhettä...
kolmanneks peli on vähäsen ristiriidassa muiden pelilehtien kanssa...

Mutta muuten tää lehti on paras...
The higher you are, The farther you fall. The longer the walk, The farther you crawl. My body, my temple. This temple it tilts. Step into the house that Jack built...
  • 0
Dalen, tarkoitatko arvosteluja?
  • 0
Lainasi Dalen:
No ekaks, lehti on aika heikkoa tekoa, melkein kaikista lehdistä irtoaa kannet tai keski-aukeama heti kättelyssä...
tokaks pientä huolimattomuutta havaittavissa esim. väärät kuva tekstit tai pientä kirjoitus virhettä...
kolmanneks peli on vähäsen ristiriidassa muiden pelilehtien kanssa...

Mutta muuten tää lehti on paras...


No,lehti on ilmainen,joten pientä virhettä voi löytyä.Toisekseen, lehti on ihmeen paksu ilmaiseksi lehdeksi,mikä on tietysti hyvä juttu.Kolmanneksi,minulla ainakin on ollut ihan hyvässä kunnossa aina,on tainnut lähettäjä sössiä jos sivut irtoaa.

Ja arvostelut tässä pelilehdessä on aivan mahtavia niissä kerrotaan arvostelijan oma mielipide peleistä suoraan,eikä kaunistella turhia.Krtiikkiä en osaa antaa,kun en tiedä mikä olisi huonoa?

Tämä on siis oma mielipiteeni.
Arrrr, liskomies tulee!
  • 0
Virheet ja koetut ongelmat sisällön laadussa eivät tietenkään johdu tai saa johtua siitä, että lehti on ilmainen. Näkisin kyseessä olevan alkukankeuden ja opettelun. Emme ole kuitenkaan tehneet lehteä vielä edes vuotta, joten opittavaa riittää vielä hyväksi aikaa. Mutta jos vertaa paria viime lehteä vaikka pariin ensimmäiseen lehteen, on myönteinen kehitys aika selvästi nähtävissä.
  • 0
Lainasi Jaakko Maaniemi:
Virheet ja koetut ongelmat sisällön laadussa eivät tietenkään johdu tai saa johtua siitä, että lehti on ilmainen. Näkisin kyseessä olevan alkukankeuden ja opettelun. Emme ole kuitenkaan tehneet lehteä vielä edes vuotta, joten opittavaa riittää vielä hyväksi aikaa. Mutta jos vertaa paria viime lehteä vaikka pariin ensimmäiseen lehteen, on myönteinen kehitys aika selvästi nähtävissä.


Olette kyllä kehittynyt,sen olen huomannut.Ja vain parempaan suuntaan.Onhan siellä lehdessä ehkä jotain pieniä kirjoitus virheitä ollut,mutta ei sen kummempaa.

Niin,siitä voisi antaa pientä kritiikkiä että lehteänne ei löydy prismasta,eikä kovin monesta paikasta muutenkaan.Täytyy aina käydä noutamassa se noin 15km päästä gamestopista.
Arrrr, liskomies tulee!
  • 0

Sinun täytyy olla kirjautuneena kommentoidaksesi. Jos et ole vielä jäsen - liity jäseneksi nyt.!